دیدار جمعی از اعضاء بسیج رسانه با ریاست محترم دادگستری استان قزوین

کدخبر: 2319

به مناسبت هفته قوه قضاییه و در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، جمعی از فعالین بسیج رسانه با رییس کل دادگستری استان قزوین دیدار داشتند.

به گزارش قزوین خبر؛ در این دیدار صمیمی اصحاب رسانه ضمن بیان برخی دغدغه های حرفه ای خود و همچنین مسایل قضایی موجود، به اشکالات و نارسایی های اطلاعرسانی اخبار دستگاه قضایی اشاره کردند.

دکتر انصاری در پاسخ به سوالی درباره ی اطلاعرسانی محدود و غیر شفاف برخی اخبار قضایی گفت: بخش اعظمی از کارهای ما در قوه ی قضاییه کارهای پنهان است و اگر روزی بخواهیم برخی از آنها را تبیین کنیم، جامعه تحمل شنیدن آنها را نیز ندارد.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده های قضایی افزود: هضم این اخبار در افراد رسانه ای به دلیلی نوع کار آنها شاید راحت باشد اما این خبر در رسانه باقی نمی ماند و چیزی است که به بیرون عرضه می شود و تحلیل هایی که در جامعه به وجود می آورد برعکس تخریب ذهنی مخاطب و ابهام ایجاد می کند؛ همچنین در قوه قضاییه نارسایی سازمانی در بیان ماموریت ها و رسالت های کاری داریم، همین هم باعث می شود تا حجم خدمتی که قوه قضاییه ارائه می دهد دیده نمی شود.

425609248_150886

دکتر انصاری ضمن اذعان به نارسایی رسانه ای دستگاه قضایی، این مشکل را تبیین کرد: قوه قضاییه هم البته سازماندهی دقیق رسانه ای ندارد و واقعیت این است که در دو سه سال اخیر که مجموعه رسانه ای آن تشکیل شده، هنوز با وضع مطلوب فاصله ی زیادی داریم؛ علاوه بر این هم در بخشی دیگر ما مجبوریم بسیاری از جوانب احتیاطی را رعایت کنیم که مانع کار رسانه ای و اطلاعرسانی عمومی خواهد شد. به همین دلیل علی رغم حجم زیاد کاری که در دستگاه قضا انجام می شود، مردم با میزان و نوع کار این قوه آشنا نیستند؛ مثلاً برخی از افراد توسط ضابطین ما در زمان کوتاه چند ساعته یا یکروزه دستگیر و در اختیار مرجع قضایی قرار می گیرند اما بعضاً پرونده هایی به وجود می آید که ما 30 سال با خود فرد، آسیب های آن و خانواده اش همراه هستیم که حتی ضابطین قضایی هم با چنین مسایلی رو به رو نیستند.

رییس کل دادگستری استان ضمن اشاره به سخت بودن بررسی جرایم و نوع برخورد با جرایم گفت: در زمینه ی جرایم خشن، پیش از این آمار وحشتناکی در استان داشته ایم که با همین برخورد قهری و غلبه ای امروز کاهش زیادی داریم که البته باید به نقطه ای برسیم که حتی جرایم خرد هم در محیط زندگی مردم نباشد و نگرانی برای آنها ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به تلاش های دستگاه تحت مدیریت خود برای تعامل بهتر با مردم افزود: سیاست فضای مجازی در قوه قضاییه امروز به صورتی است که برخورد عموم مراجعین را با دست اندرکاران و همکاران خود کمتر کنیم، چون خود این سر و کار داشتن با افراد مختلف موجب اصطکاک می شود.

مسئول ارشد قضایی استان در پاسخ به سوال دیگری در رابطه ی شکایات دستگاه ها و افراد از اهالی رسانه اظهار کرد: تلاش ما این هست که پرونده های رسانه ای به دادگاه نیاید و برخی اوقات هم خود ما به همین دلیل ورود می کنیم، چون آمدن پرونده به دادگاه آداب و تشریفاتی خواهد داشت که دیگر نمی شود آنها را کنار گذاشت.

دکتر انصاری با ابراز امیدواری برای تشکیل شورای حل اختلاف از بدنه ی فعال جامعه رسانه ای استان گفت: جای خوشحالی است که ما از استان هایی هستیم که با وجود تعدد رسانه ها کمترین میزان برخورد با رسانه ها را داریم.

در پایان این دیدار رییس کل دادگستری استان با تقدیر از توجه اهالی بسیج رسانه به دستگاه قضایی، از اعضاء این تشکل ارزشی خواست در حوزه هایی که محدودیت و ممنوعیتی نیست به کمک دستگاه قضایی بیایند تحلیل اخبار این حوزه را بر عهده بگیرند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار