سند ننگین 2030 نباید تکیه گاه کسی در ایران اسلامی قرار بگیرد و ما انتقادات خود را از این سند به صراحت بیان می‌کنیم و از آن نمی‌گذریم.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه سیاسی اولین هفته جمعه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم در این دانشگاه تقوا، در این دانشگاه کسب فضیلت و معنویت، توفیق درک تقوا، عمل به دستورات الهی و دور بودن از آنچه که خدا از ما نمی‌پسندد را روزی دل‌های ما کند.

15 خرداد 1342 یادآور رنج‌ها و سختی‌هایی است که امام راحل متحمل شدند

 

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالگرد قیام حماسی و مهم 15 خرداد 1342، تصریح کرد: در این ایام خاطرات حماسه آفرینی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، آن تجسم تقوا، فضیلت، شجاعت و کرامت حضرت امام خمینی (ره) برای ما یادآوری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قیام 15 خرداد 1342 یادآور محنت‌ها، رنج‌ها، زندان، تبعید و سختی‌هایی است که دشمنان خدا برای امام راحل به وجود آوردند و علاوه بر آن در این ایام ارتحال امام خمینی (ره) را هم در پیش داریم.

امام جمعه قزوین با اشاره به شعر معروف امام خمینی (ره) که فرمودند: «سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید/انتظار فرج از نیمه خرداد کشم»، افزود: انتظار فرج در این شعر به معنای آن است که وصالم به خدا و زمان لبیک به دعوت الهی، در نیمه خرداد است.

وی اضافه کرد: معنای دیگری که در این بیت از شعر امام وجود دارد این است که انتظار فرج برای مسلمانان‌ها و کشورهای اسلامی، عزت و اعتلای دین، برای ذلت و زبونی دشمنان، برای فرج و ظهور منجی عالم بشریت همه اینها را هم در نیمه خرداد انتظار می‌کشم؛ یعنی بنایی که گذاشته شد میوه و ثمره‌اش فرج و ظهور و نابودی بدی‌هاست.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: ما در زندگی امام خمینی (ره) یکسری محکمات داریم که شکی در آن‌ها وجود ندارد. در زندگی امام (ره) حرف‌های روشن، صریح و واضح بسیار زیاد است و همیشه باید آن‌ها را به خودمان یادآوری کنیم تا راه ایشان را گم نکنیم.

«وحدت بر پایه ایمان و توحید» از محکمات فرمایشات امام است

خطیب جمعه قزوین با اشاره به چند نمونه از محکم‌ترین فرمایشات امام خمینی (ره)، اذعان کرد: یکی از محکم‌ترین سخنان امام راحل «وحدت بر پایه ایمان و توحید» بود. ایشان همواره مردم را به وحدت و ایمان دعوت می‌کردند اما نه هر وحدتی؛ اگر وحدت کردند امام حسین (ع) را به شهادت برسانند، امام (ره) نمی‌گوید به وحدت یزید بپیوندید.

وی گفت: اگر امریکا و متحدانش وحدت کردند یمن را نابود کنند، عراق و سوریه را به خاک و خون بکشند و همه جا را نابود کنند، وحدتی شیطانی است و ما قرار نیست با آن همراه شویم زیرا قرآن ما را به وحدت دعوت نکرده، بلکه به توحید دعوت کرده است زیرا وقتی به توحید عمل کردیم، متحد می‌شویم و وحدتمان توحیدی و ایمانی می‌شود.

پس از انتخابات همه با هم رفیق باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بسیار غلط است که جامعه را حزبی و جناحی کنیم، تقابل ایجاد کنیم و دو قطبی بسازیم زیرا اینها بر مبنای وحدت ایمانی و توحیدی نیست و به کشور آسیب می‌رساند و باید پس از انتخابات همه با هم رفیق باشند.

در مکتب امام خمینی (ره) مسئولان باید «ساده زیست» باشند

امام جمعه قزوین با اشاره به سخن محکم، واضح و روشن دیگر امام خمینی (ره)، بیان کرد: امام خمینی (ره) همواره می‌خواستند مسئولان «ساده زیستی» را باب کنند و می گفتند کاخ نشینی، رفاه طلبی، اشرافی گری، تکبر ورزیدن، نگاه فرعون معابانه به مردم و فخر فروشی برای دستگاه فرعون و معاویه است.

«مبارزه با اسلام التقاطی» مورد تأکید امام (ره) بود

وی «مبارزه با اسلام التقاطی» را از دیگر محکماتی مطرح کرد که در سخنان امام (ره) واضح و روشن بود و اظهار کرد: اسلام التقاطی یکی از مصیبت‌های جدی است که همواره باید در خطبه‌ها، سخنرانی‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و خانواده‌ها آن را جدی بگیرند تا چیزهایی که ارتباطی با دین ندارند، با عنوان دین به خورد جامعه داده نشود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امام خمینی (ره) بسیار مراقب بودند تا اسلام التقاطی به دین ضربه نزد و نمونه‌ای از اسلام التقاطی، اسلام منافقان بود. در شرایطی که اسلام التقاطی شود، شناخت مؤمن از منافق کار بسیار سختی خواهد بود.

آرامش و امنیت کشور را مدیون «ولایت فقیه» هستیم

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه «ولایت فقیه» از مسائل بسیار مهمی است که مورد تأکید امام راحل قرار داشت و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد. چقدر پیش‌بینی مهمی است و شاهدیم که امروز تمام اطراف ما آشوب و خونریزی است اما کشور ما بخاطر اینکه زیر سایه ولی فقیه است در امنیت و آرامش به سر می برد.

آیت‌الله عابدینی افزود: علی‌رغم همه شیطنت‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی که هر روز در کشورهای منطقه دیده می‌شود و روز گذشته نیز شاهد عملیات تروریستی علیه مسلمانان روزه دار افغانستان بودیم؛ ایران عزیز ما با ولایت رهبری معظم انقلاب در امنیت و آسایش به سر می‌برد.

سند ننگین 2030 نباید تکیه گاه کسی در ایران اسلامی قرار بگیرد

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند؛ "فرهنگی که اجانب به ما تحویل بدهند از اسلحه قدرت‌ها بدتر است،" یعنی این فرهنگ وارداتی از توپ و تانک هم کشنده تر خواهد بود، سند 2030 که دل مومنان را جریحه دار کرده است باید آسیب‌های آن به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ما از ایرادات واضح و روشن سند 2030 نمی‌گذریم، تصریح کرد: سند ننگین 2030 نباید تکیه گاه کسی در ایران اسلامی قرار بگیرد و ما انتقادات خود را از این سند به صراحت بیان می‌کنیم و از آن نمی‌گذریم.

شعار "مرگ بر آمریکا" از مسلمات انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: یکی از مسائل در سند 2030 این است که اجانب به خود اجازه داده اند برای ما نسخه بپیچند، نگاهی به پیوست‌های مفاد این سند نشان از عمق فاجعه فرهنگی دارد که این مباحث باید برای مردم روشنگری شود.

امام جمعه قزوین صدور انقلاب و حمایت از مستضعفان عالم را جزو سیره امام راحل برشمرد و گفت: "مرگ بر آمریکا" از مسلمات انقلاب اسلامی است، امام خمینی(ره) می‌فرمودند علاوه بر مساجد باید کاری کنیم حتی در کلیساها هم شعار "مرگ بر آمریکا" گفته شود.

وی افزود: از نگاه قرآن، مبانی دینی، نهج البلاغه و سیره امام و غیرت دینی و رسالت شهدای کربلا هرکسی که مخالف شعار "مرگ بر آمریکا" باشد؛ باید به او گفت غلط می‌کنی غیر از این نگاه را داری.

مجامع بین‌المللی در مقابل جنایت‌ها علیه کشورهای اسلامی سکوت کرده‌اند

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: مراسم ارتحال امام خمینی(ره) که سال‌های پیش از شهرهای مختلف با حضور در مرقد ایشان برگزار می‌شد عامل عزت و سربلندی برای این عزیز سفرکرده بود، اما امسال به واسطه همزمانی با ماه مبارک رمضان این برنامه همچون هرسال برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین دو مراسم بزرگ برای امام راحل(ره) برگزار می‌شود که امیدواریم با جدیت برگزار شود و همه مسئولان قیام کرده اند این اتفاق در استان ما به خوبی رقم بخورد.

این خطیب نمازجمعه بیان کرد: استان ما در روزهای آینده میزبان سرداری جانباز و جاویدالاثر است که ۳۱ سال خانواده وی چشم انتظارش بودند؛ برادر دیگر این شهید بزرگوار نیز به مدت 2 سال است در سوریه مفقودالاثر می‌باشد؛ ما منتظریم رسم ادب را در برابر این شهید گرانقدر به جای آوریم.

وی با اشاره به جنایات سران حکومت یمن در این کشور یادآور شد: مردم مظلوم یمن و بحرین امروز دچار فقر، بیماری و گرسنگی هستند و مجامع بین المللی با مشاهده این جنایت‌ها سکوت پیشه کرده‌اند و بر مظلومیت آنها دامن می‌زنند و استکبار جهانی پیشتاز این ظلم و ستم است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در پایان گفت: کمک به زندانیان غیرعمد موضوع مهمی است که جای خرسندی دارد که بسیاری برای کمک به این عزیزان پیشقدم هستند؛ این زندانیان بدون جرم گرفتار شده اند و خانواده‌های آنها در سختی به سر می‌برند و به کمک مسلمانان نیازمند هستند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار