حجت‌الاسلام محمدیان:

کدخبر: 2252

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اقدام ولایتی در برکناری یاسر هاشمی کار بسیار شایسته‌ای بود که انجام گرفت و لازم است یک هیات کارشناسی به فعالیت‌هایی که در این دفتر انجام گرفته است و هزینه هایی که در آنجا صرف شده رسیدگی و گزارش آن را به هیات امناء بدهد.

 

 

به گزارش قزوین خبر؛  به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در رابطه با اظهارات اخیر سید حسن خمینی گفت: ای کاش آقای سید حسن خمینی حداقل یکبار اساسنامه دانشگاه آزاد را مطالعه می‌کرد.

وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته آقای سید حسن خمینی در نامه‌ای خطاب به آقای روحانی روند عزل ریاست سابق دانشگاه آزاد را غیرقانونی دانسته‌، به عنوان عضو هیئت امناء دانشگاه آزاد و کسی که در جلسه حضور داشته، ادعای ایشان را چقدر دقیق می‌دانید؟، گفت: جلسه ای که منجر به عزل رئیس دانشگاه آزاد و معرفی سرپرست موقت برای این دانشگاه بود از معدود جلساتی بود که با حضور تمامی اعضاء هیات امناء و از جمله شخص آقای سید حسن خمینی تشکیل شده بود و با رفتن دو وزیر که به دلیل همزمانی جلسه با هیات دولت نتوانستند تا آخر جلسه حضور داشته باشند، هیچ خللی در نصاب قانونی جلسه پیش نیامد.

وی ادامه داد: وقتی برای استعفای میرزاده رای گیری شد، هفت نفر از نه نفر اعضای هیات امنا حضور داشتند و آقایان سید حسن خمینی و حمید میرزاده رای ندادند و پنج نفر دیگر رای دادند. آقای سید حسن اعتراض کردند که شما فقط برای استفعاء رای گیری کردید ولی برای عزل رئیس دانشگاه در صورتی که استعفا نداد رای گیری به عمل نیامد! آقای ولایتی بلافاصله برای عزل رئیس دانشگاه در صورتی که استعفا ندهد درخواست رای کرد که آن هم با پنج رای به تصویب رسید.

محمدیان تاکید کرد: در اینجا آقای سید حسن که بسیار عصبی شده بودند با حالت قهر جلسه را ترک کردند و به دنبال ایشان آقای میرزاده نیز با گفتن این سخن که از فردا در دانشگاه حاضر نخواهم شد جلسه را ترک کردند. با رفتن این دو نفر هنوز جلسه رسمیت خود را داشت زیرا 5 نفر از اعضاء هیات امنا حضور داشتند که طبق اساسنامه اکثریت به شمار می روند و به همین دلیل برای سرپرستی آقای نوریان رای گیری شد که به اتفاق آراء تصویب شد و همچنین برای حسابرسی دانشگاه آزاد توسط موسسه مفید راهبر رای گیری به عمل آمد که آن نیز به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: جای بسیار تعجب است که آقای سید حسن خمینی که حداقل در عزل و نصب سه رئیس دانشگاه آزاد در زمان مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی حضور داشت و کمترین اعتراضی نکرد، اکنون که به صورت کاملا قانونی و مطابق اساسنامه رئیس دانشگاه برکنار و سرپرست قانونی به جای وی انتخاب شده است، لب به اعتراض می گشاید! ای کاش حداقل یکبار اساسنامه دانشگاه آزاد را مطالعه می کردند!

محمدیان در پاسخ به سوال دیگری در مورد عزل آقای یاسر هاشمی از مسئول دفتری هیئت امنای دانشگاه آزاد است و اینکه اساساً شرح وظایف ایشان در این مسئولیت چه بود؟ تصریح کرد: عنوان مسئولیت یاسر هاشمی در دانشگاه آزاد مسئول دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد بود. در اغلب دانشگاه های کشور مسئول دفتر حوزه ریاست دانشگاه مسئولیت دفتر هیات امنای دانشگاه را نیز بر عهده می گیرد و نیازی به فرد مستقل برای این مسئولیت نیست.

وی افزود: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد در هر سال شش بار جلسه هیات امنا تشکیل می شود که دبیری آن نیز بر عهده رئیس دانشگاه است و ما در این چند سالی که عضو هیات امنا بودیم متوجه نشدیم که نقش یاسر هاشمی در تشکیل جلسات هیات امنا و محتوای آن چیست؟

محمدیان یادآور شد: در حالی که برای این مسئولیت بیش از بیست نفر نیرو و یک ساختمان مجلل و وسیع در نیاوران در اختیار ایشان بود و از مقدار بودجه ای که برای این دفتر اختصاص می یافت خبر نداریم.

وی گفت: اقدام آقای ولایتی در برکناری یاسر هاشمی کار بسیار شایسته‌ای بود که انجام گرفت و لازم است یک هیات کارشناسی به فعالیتهایی که در این دفتر انجام گرفته است و هزینه هایی که در آنجا صرف شده است رسیدگی و گزارش آن را به هیات امناء بدهد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار