مدیرکل سابق تربیت‌بدنی قزوین گفت: سرانه ورزشی در 4 ساله گذشته به‌شدت کاهش پیداکرده است عملکرد ورزش در دوره یازدهم ریاست جمهوری با دوره‌های گذشته قابل‌مقایسه نیست و حدود 80 درصد پروژه‌های ورزشی افتتاح‌شده در این دوره نیز مربوط به گذشته بوده است.

محمد منجم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری قزوین خبر ؛ اظهار کرد: سرانه ورزشی در 4 ساله گذشته به‌شدت کاهش پیداکرده است عملکرد ورزش در دوره یازدهم ریاست جمهوری با دوره‌های گذشته قابل‌مقایسه نیست و حدود 80 درصد پروژه‌های ورزشی افتتاح‌شده در این دوره نیز مربوط به گذشته بوده است.

هیئت‌های ورزشی در مضیقه هستند

وی در خصوص مشکلات ورزشکاران تشریح کرد: ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی استان علیرغم تلاشی که می‌کنند اما بودجه‌های ورزشی کفاف مسابقات و تیم‌های لیگ برتری را نمی‌دهد و به‌صراحت می‌توان گفت که هیئت‌های ورزشی در مضیقه هستند و این در حالی است که ورزشکاران و جامعه ورزشی خوبی داریم اما اعتبارات ورزشی مناسبی وجود ندارد چراکه اگر بودجه نباشد نمی‌توان نتیجه گرفت.

مدیرکل سابق تربیت‌بدنی قزوین خاطرنشان کرد: ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی و جهانی مقام قهرمانی کسب می‌کنند و باید دید چه خدمتی به آن‌ها ارائه دادیم و چه تقدیری کردیم؟

وی مطرح کرد: علیرغم توانمندی که در استان وجود دارد به نظر من علی‌رغم تلاش مسئولان و هیئت‌های ورزشی، مسئولین استان و کشور توجهی به ورزش ندارند و گامی برای این بخش برنداشتند.

منجم تشریح کرد: بنده با ورزشکاران و جامعه ورزشی استان در ارتباط هستم و از مشکلات آنان آگاهی دارم با توجه به مشکلات عدیده‌ به یک تشویق نیاز دارند به‌طور مثال وقتی یک ورزشکار، قهرمان جهان و یا المپیک می‌شود به یک شغل احتیاج دارد تا از طریق آن زندگی خود را تأمین کرده و امرارمعاش کند تا بدون دغدغه به ورزش بپردازد.

وی یادآور شد: دوره‌های گذشته با توجه به امکاناتی که وجود داشت پروژ‌ه‌های عمرانی را احداث و از ورزشکاران حمایت می‌شد و امکانات ورزشی را در اختیار آنان قرار می‌دادند.

مدیرکل سابق تربیت‌بدنی قزوین با اشاره به اینکه مسئولین تربیت‌بدنی استان زحمت خود را کشیدند ولی مسئولین کشوری و استانی کمکی در این راستا انجام ندادند، افزود: گله‌مندی این هیئت‌های ورزشی این است که باید بودجه در اختیار آنان قرار داده شود تا حتی برای اعزام تیم‌ها به مسابقات مشکل نداشته باشند.

وی عنوان کرد: باید دید در چند سال گذشته از ورزشکاران چه حمایتی شد و چه تشویقی صورت گرفت تا دلگرم شوند؟ همچنین باید دید که درزمینهٔ شغل و مسکن چه گامی برای قهرمانان ملی برداشته‌شده است؟

وقتی هیئت ورزشی بودجه نداشته باشد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد

منجم با اشاره به اینکه قهرمانان زحمات خود را به‌شخصه می‌‎کشیدند ولی موردحمایت قرار نمی‎گیرند، ادامه داد: هیئت‌های ورزشی مجبور هستند سالن‌های خود را اجاره دهند چراکه برای اعزام تیم به مسابقات پول‌ندارند باید مشکلات آنان را حل شود و برای آن‌ها بودجه اختصاص پیدا کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار