یک فعال قرآنی با بیان اینکه دولت با حرفهایی همچون کنسرت و نام بردن از هنرمندانی چون شجریان دنبال جلب رای است، گفت: در این مدت خیلی چیزها توسط بیگانگان و برخی منافقین داخلی از ملت ما گرفته شده است.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ جامعه قرآنی نیز مانند اقشار دیگر از شرایط خسته شده اند. حجم بالای وعده‌های پوچ، توهین به منتقد، مشکلات جامعه مخصوصا در حوزه فرهنگ صدای این بخش از جامعه را نیز بلند کرده است . معصومه چوپانی از فعالان قرانی و فرهنگی قزوین یکی از منتقدین به وضعیت کنونی است.

 

لطفا بیوگرافی خودتان را بفرمایید.

صفورا چوپانی هستم.از کودکی در هیئت های قرآنی حضور داشتم. قریب به سی سال است که مربی سازمان تبلیغات هستم. قبلا در بحث نظارت پایگاه مرضیه فعالیت داشتم و اکنون فرمانده ی این پایگاه هستم. هم چنین مربی قرآن در بخش صوت و لحن هستم و15 سال در کنار بزرگانی چون خانم بازاردوز، خانم شهاب زاده و خانم اصفهانی در بحث کلاس های احکام و اخلاق بودهام و از جلسات این عزیزان بهره مند گشته ام. هم چنین سی سال است که هیئت مکتب الرقیه(س) را در منزلمان داریم.در کنار اینها، مدیریتموسسه ی قرآنی نورالزهرا(س) را نیز عهده دار هستم.

به نظر شما وضعیت فعلی کشور از منظر اقتصادی چگونه است؟

وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر به شدت ضعیف است. ما زمانی که به منازل سرکشی می کنیم یا در ماه مبارک و روزهای خاص مثل ایام شهادت یا ولادت ائمه(ع) برایشان غذا می بریم،می بینیم که خیلی از خانواده ها هستند که حتی محتاج یک وعده ی غذایی شان می باشند. یا همین طور به هیئت ها و روضه هایی که می رویم می بینیم که همه از وضعیت اقتصادی جامعه ناله می کنند و شاکی هستند، اینها همه به معنای وضعیت افتضاح اقتصادی کشور است.

عملکرد دولت کنونی از منظر دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی چگونه بوده است؟

ما همه موظفیم از ارزش های انقلابمان دفاع کنیم. چرا که ما در راه این انقلاب خون داده ایم، هزاران شهید داده ایم، آبرو داده ایم، هر اتفاقی هم که داخل کشور بیفتد ما همه بر حسب وظیفه ی شرعی باید از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنیم. ما در پایگاه های بسیج که می رویم، نه حقوقی بابت این امر دریافت می کنیم و نه مزایایی، فقط به خاطر دفاع از همین ارزش هاست که وقتمان را صرف این کار می کنیم. متاسفانه خیلی چیزها توسط بیگانگان و برخی منافقین داخلی از ملت ما گرفته شده، حداقل ما به گونه ای باشیم که این ارزش ها و آرمان ها را حفظ کنیم.

آقای رئیسی چه ویژگی هایی داشتند که شما بین کاندیداها ایشان را انتخابکردید؟

ایشان در صحبت هایشان گفتند که من اختلاس گران را از سر راه بر می دارم. اگر بنا باشد مدیران بالادستی اختلاس کنند مشخص است که چیزی نمی ماند که به پایین دستی ها و قشر ضعیف برسد. من از این قبیل صحبت های آقای رئیسی خیلی استقبال می کنم و لذت می برم. هم چنین امام خمینی(ره) فرموده اند اگر دیدید دشمن از کسی تعریف کرد به او رای ندهید، ولی اگر دیدید دشمن با کسی ضد است بهاو رای بدهید. الان هم می بینیم که شبکه های بیگانه تا چه اندازه از حضور آقای رئیسی هراس و بیم دارند و همین نشانه ی خوبی برای ماست. هم چنین وقتی مقام معظم رهبری آنقدر آقای رئیسی را قابل و لایق و قابل اعتماد دانسته اند که ایشان را متولی آستان قدس رضوی و خادم الرضا(ع) کرده اند، با این اوصاف ما نیز حامی ایشان هستیم و به ایشان رای می دهیم.

به عنوان یک فعال فرهنگی و یک شخصیت مذهبی، از نظر شما یک فرد اصلح چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اولا باید عادل باشد. در ثانی به فکر مردم و علی الخصوص قشر مستضعف باشد. ثالثا بهفکر ارزش های انقلاب و خون شهدا و بریدن دست غارتگران و اختلاس گران از بیت المال باشد. الان ما در بحثی مانند برجام فوق العاده خسارت دیده ایم، فردی که به عنوان رئیس جمهور آینده از سوی مردم برگزیده می شود باید دقت کند که بیش از این اقتدار و عظمت ملت غیور ایران زیر سوال نرود.

فکر می کنید آقای رئیسی می توانند به وعده هایی که داده اند عمل کند؟

تا جایی که بنده راجع به ایشان شناخت دارم تصور می کنم بتوانند به وعده هایشان عمل کنند، چون ایشان اهل شعار دادن نیستند و مرد عمل هستند. اول اینکه ما از طریق اعتماد رهبری به ایشان در بحث تولیت آستان قدس رضوی، قبولشان داریم. دوم اینکه ایشان سید اولاد پیغمبر هستند و بی شک حرفشان حرف است و صرفا شعار توخالی نیست.

با توجه به برنامه هایی که آقای رئیسی ارائه داده اند تصور می کنیددر صورت انتخاب شدن از سوی مردم، به بحث تولید داخلی و توجه به نیروی مردمی علی الخصوص جوانان اهتمام بورزند؟

یکی از ویژگی های برجسته ی آقای رئیسی همین است که در برنامه شان به فکر ایجاد شغل برای جوانان هستند. الان این سند 2030 که در دولت آقای روحانی امضا شده واقعا فاجعه است. یعنی طوری است که از این بدتر دیگر امکان نداشت و حتی زمان شاه هم وضعیت از این بدتر نبود. در رابطه با بحث برجام حضرت آقا از ابتدا فرمودند که من به این موضوع خوش بین نیستم، اما اینها باز هم دنبالش را گرفتند و باز هم به نفع دشمن کار کردند و چیزی به نفع کشور ما اتفاق نیفتاد. این ها اگر دنباله ی برجام را نگرفته بودند اکنون ما نسبت به 4 سال گذشته موفقیت های چشمگیری در بحث هسته ای داشتیم، ولی متاسفانه در این دولت جلوی خیلی از یپشرفت های هسته ای گرفته شد. از یک سو متاسفانه آقای روحانی در سخنرانی شان در همدان به امام رضا(ع) توهین کردند، از سوی دیگر توهین هایی به مقام معظم رهبری داشته اند. متاسفانه این دولت هم اکنون نیز مانند 4 سال پیش، با بیان صحبت هایی مانند طرفداری از شجریان و حمایت از این قبیل افراد، سعی در جمع کردن آراء جوانان دارد.

اگر صحبت پایانی و توصیه ای به مردم دارید بفرمایید.

توصیه ای که بنده به مردم می کنم این است که بیایید همه دست در دست هم دهیم و مملکت و نظام را از آسیب حفظ کنیم و از ارزش های انقلاب و نظام دفاع کنیم. ان شاءالله همه بتوانیم با اتحاد و رای به آقای رئیسی، مملکت خودمان را خودمان و بدون تکیه بر بیگانگان سرپا نگه داریم. چرا اکنون شرایط باید طوری باشد که مواد خام و علی الخصوص نفت به صورت خام به کشورهای دیگر صادر شود؟ ما بایداجازه دهیم روی این مواد در کشور کار شود و با ایجاد ارزش افزوده، هم تولید داخلی را بالا ببریم و هم در بحث ایجاد اشتغال بکوشیم. چه دلیلی دارد که مواد خام را صادر کنیم و لوازم آرایشی بی ارزش را وارد کشور کنیم؟ اگر مردم اتحاد کنند وان شاءالله آقای رئیسی رای بیاورد همه ی این مسائل قابل حل شدن و امکان پذیر است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار