در بعد سیاسی بدون شک اولین بازخورد انتخاب دولت کار و کرامت، رهایی قزوین از دست افرادی است که نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین در وصف آن‌ها گفته‌اند: باندهای مفسد اقتصادی در قالب جریان سیاسی که خون مردم استان را می‌مکند. قزوین امروز درگیر گروه‌هایی است که خان‌زادگی و خان‌زدگی و خانوادگی به جان اقتصاد و اشتغال استان افتاده‌اند و باید یک‌بار برای همیشه از منافع مردم و منابع مردم استان خلع ید شوند.

سرویس سیاسی قزوین‌خبر؛ یادداشت: رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود، همان‌گونه که بر می‌آمد، کاندیداهای جریان مومن و انقلابی، موفق شدند نقد خود را نسبت به عملکرد ضعیف دولت تدبیر و امید و نیز خطر ادامه این دولت برای اقتصاد، جامعه، فرهنگ، آموزش و سیاست این کشور را به مردم گوشزد کنند.

سخنان روشنگرانه محمدباقر قالیباف و اخلاق سیاسی و منش بزرگوارانه سید ابراهیم رئیسی دو تکه از پازل سیاسی بود که لاجرم باید به هم می‌پیوست تا جبهه انقلاب را در مقابله با اندیشه لیبرال و چهاردرصدی موفق کند. حالا این فرصت و فضا فراهم شده تا یک‌صدا کشور برای ادامه پیدا نکردن وضع موجود با گفتن #نه_به_روحانی شرایط را برای #تغییر_به_نفع_مردم فراهم آورند و این خیزش مردمی و موج حمایت از سید ابراهیم رئیسی است که اکنون فضای کشور را در می‌نوردد.

اما به‌راستی انتخاب دولت کار و کرامت، چه اثری بر استان قزوین خواهد داشت. شاید لازم است این اثر از جنبه سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد و ابعاد آن مشخص گردد.

در بعد سیاسی بدون شک اولین بازخورد انتخاب دولت کار و کرامت، رهایی قزوین از دست افرادی است که نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین در وصف آن‌ها گفته‌اند: باندهای مفسد اقتصادی در قالب جریان سیاسی که خون مردم استان را می‌مکند. قزوین امروز درگیر گروه‌هایی است که خان‌زادگی و خان‌زدگی و خانوادگی به جان اقتصاد و اشتغال استان افتاده‌اند و باید یک‌بار برای همیشه از منافع مردم و منابع مردم استان خلع ید شوند. دو خاندان سیاسی مشهور که هنوز با گذشت چهارسال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در تقسیم غنایم پیروزی سال 92 و میراث دولت تدبیر، با یکدیگر درگیر هستند و گویا استان قزوین را ملک طلق خود می‌دانند. دو خاندانی که خان سالارانه در هوای اداره‌ی در سایه‌ی دولت، استاندار و مدیرکل و مدیر جابجا می‌کنند. اولین اتفاق خوش برای قزوین در صورت روی کار آمدن دولت کار و کرامت، خلع ید از خان‌سالارانی است که دست از منابع و منافع به حق مردم برنمی‌دارند و این منابع و منافع را ملک خود می‌دانند.

در بعد اقتصادی نیز بدانیم که با آمدن سید ابراهیم رئیسی نمی‌توانیم و نمی‌شودها به پایان خواهد رسید. روزهایی که اعتماد دولت به مردم باز می‌گردد و بیش از 620 واحد تولیدی که تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند، با ریل گذاری صحیح و پیگیری اصولی دوباره فعال خواهند شد. بالاخره یک روز باید جمله «برای کارگران نساجی نمی‌توانیم کاری کنیم» به «توانستیم نساجی قزوین را احیا کنیم» تغییر پیدا کند و این تغییر به نفع مردم است. ظرفیت‌های استان قزوین امروز در معرض تهدید است، چغندرکارانی که در نتیجه واردات بی‌رویه شکر در سال گذشته نتوانستند مطالبات خود را از کارخانه‌های قندوشکر بگیرند و زیان دیدند تا تولید کنندگان و کارگاه‌های کوچک کفش در جای جای شهر قزوین و شال و غیره که در پی واردات بی‌رویه کفش ورشکست شدند. از صنعت فرش قزوین و مکتب فرش قزوین که نادیده گرفته شده و جمله نمی‌توانیم فرش قزوین را(انز نظر اقتصادی) احیا کنیم نماد آن شده است. همه این‌ها با مدیریت صحیح و اصولی در دولت متخصصان و مدیران کار و کرامت باید با باور مردم حل شود و بگوییم توانستیم فرش قزوین را، کفش قزوین را، کشاورزی قزوین را، نساجی قزوین را احیا کنیم که باور داریم هم می‌شود، هم می‌توانیم و هم توانش را داریم.

کارگران و مردم شهرهای حاشیه‌ای و شهرهای کارگر نشین به سید ابراهیم رئیسی برای تغییر وضع موجود و بازنگشتن به گذشته امیدوارند. این امید و باور به تغییر وضعیت ناکامی دولت یازدهم به توانمندی دولت کار و کرامت، سرمایه پیش روی دولت دوازدهم خواهد بود.

استانی که ظرفیت صنعتی بالایی دارد، آمار بیکاری در آن نیز بیشتر از ناحیه کارگران جلب توجه می‌کند. رکورد شدید در بازار مسکن و توقف طرح مسکن مهر کارگران ساختمانی را که عمدتاً در شهرهای حاشیه‌ای قزوین چون اقبالیه و شریفیه ساکن هستند دچار مشکلات عمده و بیکار سرسام آوری کرد و ما امروز امیدواریم توجه رئیس جمهوری که خود درد فقر را چشیده، به محرومین، بتواند معضلات کارگری را در قزوین حل کند.

امروز امید در قزوین دوباره زنده شده، و خیزش انقلابی در حمایت از سید محرومان و مستضعفان شکل نویی به خود می‌گیرد؛ با رفتار اخلاق‌مدارانه و پرصلابت محمدباقر قالیباف امروز قزوین یکپارچه سیدابراهیم رئیسی را می‌خواند و کارگران استان ما، دانشجویان فرهیخته، صنعتگران و کشاورزان و روستائیان و شهروندان همه می‌دانند چه می‌خواهند. آنها می‌خواهند از وضع اسفبار اقتصادی و بیکاری موجود گذر کنند و اوضاع به نفع مردم تغییر پیدا کند.

محمدحسین نودهی

ارسال نظرات

آخرین اخبار