محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات خطاب به جهانگیری معاون اول دولت فعلی که به عنوان یار کمکی و نامزد پوششی به صحنه رقابت های انتخاباتی وارد شده گفته بود که "شما در صحبت‌شان اشاره کردید اخلاق، ای کاش شما هم اخلاق را رعایت می‌کردید. این هم از پدیده‌های عجیب است که جنابعالی به عنوان معاون محترم رئیس جمهور نامزد شدید آمدید و در حقیقت البته حق شهروندی شما می‌گویید که ما رقیبیم چند روز آینده مشخص می‌شود."

به گزارش پایگاه تحلیلی قزوین خبر به نقل از افکار نیوز؛ قالیباف در اولین مناظره با صراحت می گوید که تکلیف باقی ماندن جهانگیری در عرصه انتخابات در چند روز آینده مشخص می شود و احتمال انصراف جهانگیری را پیش بینی کرده بود.

 

دو هفته از اولین مناظره گذشت و در روز مناظره سوم خبر رسید جهانگیری حتی فیلم انصراف خود به نفع روحانی را ضبط کرده است که این موضوع با واکنش سیاسیون مواجه شد و به وی انتقاد کردند.

 

از سوی دیگر جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که امکان انصراف وی از انتخابات گفته بود که " من تا به حال در زندگی ام انصراف نداده ام."

 

این در حالی است که جهانگیری به عنوان سخنران در همایش مهندسان حامی روحانی سخنرانی کرد و حتی روز گذشته در جمع حامیان روحانی در ورزشگاه 12 هزارنفری آزادی حضور یافت.

 

سوال اینجاست کسی که می گوید روحانی رقیب من است چگونه در حمایت از او سخنرانی می کند و یا در جمع حامیانش حضور پیدا می کند؟

 

اگر آقای جهانگیری از نامزدی در انتخابات انصراف دهد این به نوعی توهین به مردم است زیرا اگر از ابتدا بنا به رقابت نداشته نباید وارد عرصه انتخابات می شد.

 

قالیباف از همان روز نخست مناظره ها پیش بینی خود را از علت حضور جهانگیری اعلام کرده بود و حالا آقای معاون اول که به عنوان یار کمکی روحانی در انتخابات حضور پیدا کرده بود هر روز که به انتخابات نزدیک می شویم عکس های دو نفره او و روحانی در میتینگ های انتخاباتی بیشتر می شود .

 

جهانگیری در آخرین موضع گیری خود در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان انتخابات ریاست جمهوری باقی خواهید ماند یا خیر گفته " انتخابات سازوکار خودش را دارد و هیچ وقت در انتخابات این گونه نیست که کسانی راهی را انتخاب کنند و تا آخر بروند و هر چه شد، شد؛ خیر، انتخابات در همه دنیا سازوکارهایی دارد و در مقاطعی ممکن است ائتلاف‌هایی شکل بگیرد و افرادی که به هم نزدیک‌تر هستند در روزهای نزدیک به انتخابات با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و از الان هم گفت‌وگوها بین کاندیداها و جریانات سیاسی شروع شده که بتوانند با یکدیگر ائتلاف کنند. اگر به توافق و ائتلافی برسیم بر اساس ائتلاف عمل خواهیم کرد و گر نه همین مسیر را جلو می‌رویم."

 

باید منتظر ماند و دید آیا جهانگیری ائتلاف خود قبل از نامزد شدن با روحانی را علنی می کند و یا همانطور که با صراحت اعلام کرده بود انصراف نمی دهد زیرا انصراف دادن او توهین به افکار عمومی است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار