جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس دکتر رئیسی را یک انسان عملگرا می داند و معتقد است با وجود این دولت امیدی به رونق اقتصاد کشور نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری قزوین خبر؛ انتخابات عرصه حضور تمام مردم در صحنه است، مردمی که خود قرار است سرنوشت خویش را انتخاب کنند. جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، افرادی هستند که از جان خویش در راه پایداری اسلام و انقلاب مایه گذاشتند و همین امر باعث می‌شود افراد امینی باشند برای کسب نظر و کمک به انتخاب اصلح، چرا که دلسوزان واقعی انقلاب، اسلام و مردم هستند. عباس خرم‌نیا، جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس علاوه بر نبرد در جبهه‌های حق علیه باطل، سابقه حضور در سازمان نظارت بر قطعنامه و آتش‌بس را در مرزهای غربی کشور به‌عنوان افسرارشد ایرانی دارد. پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با او به گفت‌وگو نشستیم.

 

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی کشور در بحث اقتصادی چیست؟

اقتصاد کشور در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و با وجود این دولت امیدی هم به رونق آن نیست. چون دولت در این چهار سال تمام هم و غم و امیدش را صرف به ثمر رساندن برجام کرد، امیدش هم به بیرون از مرزها و به بیگانه بود که بتواند با رفع تحریم‌ها جهشی در اقتصاد به وجود بیاورد، مثلاً بتواند تجار و سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران بیاورد که این هم به نحو مطلوب حاصل نشد، چراکه اساساً لغو تحریم‌ها اجرایی نشد و به قول معروف از اینجا مانده و از آنجا رانده شد و به آن مقصد و مقصودی که داشت نرسید. به هر حال این دولت کارنامه خوب و قابل قبولی در بحث اقتصادی ندارد.

 

در رابطه با دفاع ار ارزش‌های انقلابی و اسلامی فکر می‌کنید عملکرد دولت چگونه بوده؟

عملکرد دولت نشان می‌دهد به ارزش‌های انقلابی و اسلامی چندان باوری وجود نداشته و اساس کار قرار نگرفته است. آخرین نمونه‌اش هم سند 2030 در رابطه با آموزش و پرورش که به تازگی حضرت آقا آن را برملا کرده‌اند که دولت آن را مخفیانه تصویب کرده و به اجرا گذاشته است، بدون اینکه به تصویب مجلس برسد یا شورای انقلاب فرهنگی آن را تصویب کند. یا مثلاً در دانشگاه‌ها با بها دادن به اساتید سکولار و ضدمذهب که به بچه‌های مسلمان و مذهبی و انقلابی میدان نمی‌دهند نشان داده که به محور بودن ارزش‌های انقلاب اسلامی چندان توجه نمی‌شود. نمونه‌هایی از این دست زیاد است. در همین تجمعات مربوط به انتخابات که شما ملاحظه می‌فرمایید تجمعاتی که مثلا آقای رئیسی در آنها حضور دارد چه شعارهایی با چه دغدغه‌هاییمطرح می‌شود و تجمعاتی که آقای روحانی حضور دارد چه دغدغه‌هایی مورد تأکید قرار می‌گیرد و از شعارها و این مباحث هم در کمپین انتخاباتی آقای روحانی مشخص است که ارزشی برای آرمان‌های انقلاب و اینها قائل نیستند چراکه وقتی به کارنامه ۳۸ ساله نظام تاخته می‌شود و مسائلی زیر سئوال می‌رود که تأسف‌بار است، فقط منافقین و دشمن بهره می‌برند.

 

به نظر شما ویژگی‌های برجسته آقای رئیسی که ایشان را از دیگر کاندیداها متمایز کرده چیست؟

از ویژگی‌های برجسته آقای رئیسی این است که ایشان آدم صریحی است، پاک دست است،اخلاق‌مدار است، متواضع است، ساده زیست است.

 

چه دلایلی برای اصلح بودن ایشان دارید؟

آقای رئیسی مرد عمل است، اهل شعار نیست. نمونه‌اش در مدت یک سالی که ایشان مسئولیت تولیت آستان قدس را عهده دار شده‌اند خدمات ارزشمندی در آنجا انجام دادند. مثلا در زمینه اسکان خانواده محرومان، بهبود مراکز درمانی، ازدواج جوانان، مبارزه با فسادی که در دوران قبلی در آنجا رخ داده بوده ایشان برخورد کردند و خودشان گفتند که آن آدم خاطی از کشور فرار کرده است. اینها نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد آقای رئیسی اصلح است و خدماتی هم که در قوه قضائیه در طی مسئولیتش در آنجا داشته است هیچ نقطه ضعف یا حتی یک نقطه خاکستری در کارنامه ایشان نبوده است.

 

به نظر شما آقای رئیسی به وعده‌هایی که در زمینه اقتصادی داده، می‌تواند جامه عمل بپوشاند؟

مطمئناً آقای رئیسی شخصیتی نیست که نسنجیده و ندانسته و فقط برای جمع کردن رأی حرفی را بزند. بدون شک ایشان چنین شخصیتی نیستند. آقای رئیسی شناخت کاملی از کشور دارد، برنامه‌های خود را بر همین اساس تنظیم کرده و معتقد است که با تکیه به مردم می‌شود مشکلات را حل کرد، ایشان برای این کار مشاورانی دارند و مدت‌ها وقت صرف این برنامه‌ها نموده‌اند. نمونه‌اش هم همان مثالی که خودشان آوردند. ایشان گفتند که سالانه چیزی حدود 18 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور ما می‌شود، اگر جلوی این گرفته شود و این 18 هزار دلار برای بحث اشتغال جوانان به کار رود، سالانه بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود. یا مثلا جلوی این حقوق‌های نجومی گرفته شود و از این نوع پرداخت‌ها جلوگیری شود و جلوی این اختلاس‌ها و ریخت و پاش‌های عجیب گرفته شود، ساختار بانک‌ها برای رونق تولید تنظیم و اصلاح شود تا در خدمت تولید و صنایع باشد، مطمئنا برنامه‌های آقای رئیسی قابلیت عملی شدن دارد.

 

به نظر شما آقای رئیسی به نیروهای مردمی، تولید داخلی و عدم نگاه به بیرون مرزها برای حل مشکلات داخلی باور دارند؟

صددرصد این باور در ایشان وجود دارد. اعتقاد آقای رئیسی به توان داخلی با به‌کارگیری نخبگان جوان موجود در کشور، کارآفرینان باانگیزه، مدیران متعهد و مومن به انقلاب است، ایشان اعتقاد راسخ به قدرت و توانایی مردم دارند.این است که به نظر من این مبحث توانایی ایشان را چند برابر می‌کند.

 

اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.

می‌خواستم یک نکته‌ای را در رابطه با آقای روحانی عرض کنم. اگر خاطرتان باشد ایشان سال 92 در مناظرات گفتند که من سرهنگ نیستم، من حقوقدانم. در همین قضیه برجام ایشان عملاً نشان دادند که حقوقدان خوبی هم نیستند. کلاهی که با برجام بر سر ما گذاشتند و بسیاری چیزهارا از ما گرفتند، بدون اینکه حاصل مشخصی به ما بدهند، این نشان می‌دهد که ایشان حقوقدان خوبی هم نیستند و نتوانستند احقاق حقوق ملت را کنند. دوم اینکه ایشان در یک جایی صحبت می‌کردند و می‌گفتند که اگر من در هیچ چیزی تخصص نداشته باشم، در امنیت ملی تخصص دارم. در سخنرانی‌های انتخاباتی ایشان که بنده در این چند روز دنبال کرده‌ام، نشان داده‌اند که ایشان امینت ملی را هم خدشه‌دار کرده‌اند. اگر این مسئله ناآگاهانه باشد نشان می‌دهد که ایشان اطلاعات چندانی از امنیت ملی ندارند. بحث کوبیدن نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زیر سوال بردن توان موشکی و اینها چیزهایی نیستند که در نگاه دشمنبی‌اثر باشند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار