متأسفانه با تمام شدن کار کاروان تدبیر و امید با خبرنگاران، تعداد زیادی خبرنگار آقا و خانم در یک محیط کوچک نگه داشته شدند و هرگز اجازه ورود به سالن به آنها داده نشد.

به گزارش قزوین خبر؛ حسن روحانی صبح امروز و پس از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، در شرایطی قزوین را به‌عنوان مقصد اولین سفر تبلیغاتی خود آغاز کرد که این سفر با برخی برنامه‌های دولتی و افتتاح پروژه‌های عمرانی و شرکت در یک اجلاس بین‌المللی درهم آمیخته بود تا نتوان به سادگی میان هزینه‌های ستاد انتخاباتی روحانی و هزینه نهادهای دولتی تفکیک قائل شد. حتی بنرها و بیلبوردهای خودشامدگویی هم به عناوینی منتشر شده بودند که مشخص نبود توسط نهادهای دولتی منتشر شده‌اند یا خیر و اینکه آیا واقعاً چیزی تحت عنوان ستاد مردمی استقبال و امثالهم وجود دارد؟

در هر حال روحانی به قزوین آمد و در اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی، تلاش کرد به عناوین مختلف به مدیریت شهری انتقاد وارد کند و تحویحاً محمدباقر قالیباف را به ایجاد درآمدهای نامشروع مانند تراکم فروشی برای تأمین بودجه شهرداری تهران متهم کند. در حالی برنامه سخنرانی روحانی در ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی به طور مستقیم از شبکه خبر و شبکه استانی قزوین به صورت زنده پخش شد که علناً نامزدهای دیگر انتخابات از این امکان و آنتن زنده برای سخنرانی‌های خود محروم بودند. و در این میان خبرنگاران رسانه‌های مختلف نیز به صورت کامل برنامه روحانی در قزوین را پوشش دادند.

پس از این برنامه کاروان تدبیر و امید خبرنگاران را همراه خود به یکی از مراکز تولیدی قزوین برد تا در آنجا رئیس جمهور از طریق سیستم ویدئو کنفرانس بیش از هفتصدطرح را در قزوین افتتاح نماید و طبیعتاً خبرنگاران نیز به پوشش برنامه رئیس‌جمهور و افتتاح طرح‌های عمرانی پرداختند.

اما نکته مهم ماجرا اینجاست که با اتمام برنامه افتتاح پروژه‌های عمرانی در تاکستان، کاروان تدبیر و امید خبرنگاران را همراه خود به سالن ورزشی شهید بابایی برد تا در جشنی که ستاد انتخاباتی روحانی به افتخار او و با دعوت از هواداران او برگزار کرده بود شرکت کنند. زمانی که خبرنگاران به سالن شهید بابایی رسیدند صدای کف و صوت و شادی و برپایی جشن انتخاباتی در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) تا بیرو سالن به گوش می‌رسید، اما تقریباً تمام خبرنگاران همراه کاروان ریاست جمهوری، پشت درهای سالن ورزشی ماندند و اجازه ورود به آنها داده نشد.

نیروهای حفاظت و مسئولان همراه خبرنگاران استدلال کردند که این برنامه برای حضور خبرنگاران هماهنگ نشده و نیاز به حضور خبرنگاران نیست و زمانی که با اعتراض خبرنگاران مواجه شدند که اگر این برنامه نیاز به پوشش خبری ندارد چرا آنها را به اینجا آورده‌اند؟ کلیه خبرنگارانی که مایل بودند اخبار انتخابات را پوشش بدهند به یک حیاط خلوت در کنار ورزشگاه منتقل کردند.

متأسفانه با تمام شدن کار کاروان تدبیر و امید با خبرنگاران، تعداد زیادی خبرنگار آقا و خانم در یک محیط کوچک نگه داشته شدند و هرگز اجازه ورود به سالن به آنها داده نشد. اما تحقیر خبرنگاران قزوینی به اینجا ختم نشد و نیروهای حفاظتی حاظر در محل با ادبیاتی ناشایست و نیز با رفتاری تحقیرآمیز با خبرنگاران برخورد کردند، به ویژه از عکس انداختن آنها در محل جلوگیری کردند و آنها را نیز با ادبیات تند و بدی مورد خطاب قراردادند، در این شرایط خبرنگاران نیز ضمن اعتراض شدید اعلام کردند که اگر این رفتار تحقیر آمیز ادامه پیدا کند این موارد را در رسانه‌های خود منتشر خواهند کرد. اما با این پاسخ عجیب روبرو شدند که: بروید و در روزنامه‌هایتان هرچه که می‌خواهید بنویسید و روزنامه‌ها را پرکنید.

برخی از افراد مسئول هم که وارد محل شده و وضعیت خبرنگاران را مشاهده کردند، نه تنها هیچ حرکتی در حمایت از خبرنگاران انجام ندادند بلکه اعلام کردند نباید می‌آمدید اینجا به شما نیازی نیست.

متأسفانه عدم هماهنگی درست و برنامه ریزی صحیح در اولین انتخاباتی حسن روحانی با توهین و تحقیر خبرنگاران به پایان رسید و این ذهنیت را ایجاد کرد که گویا با اتمام کار کاروان تدبیر و امید با خبرنگاران، تحقیر و توهین آنها هیچ اشکالی ندارد.

به‌جاست که معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین و نیز روابط عمومی استانداری ضمن عذرخواهی از رفتار زشت و ناشایستی که با خبرنگاران شده و ادبیات توهین‌آمیز و تندی که علیه آنها به کار گرفته شده عذرخواهی کرده و علت و سبب ماجرا را نیز جست و جو نماید.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار