عباسی درگفتگوی اختصاصی با قزوین خبر:

کدخبر: 2209

بسترهای نفوذی که در اثر تعاملات با غرب ایجاد شده و از اهرمهای فشاری که در طول جریان مذاکرات و برجام و موارد دیگر شکل گرفته مهمترین راه دخالت غرب در انتخابات است

حسن عباسی، کارشناس سیاسی در گفتگو با قزوین خبر؛ با اشاره به شرایط حساس پیش روی کشور در انتخابات اظهار کرد: احساسی شدن فضا و چند قطبی شدن می تواند یک مخاطره جدی برای کشور محسوب شود و باعث خواهد شد تا به جای اینکه یک رفتار عقلانی در فضای عمومی جریان داشته باشد، احساسات غلبه کند و متاسفانه آن اتفاقاتی که در انتخابات های گذشته دیدیم دوباره رخ بدهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات امسال نیز شاهد دخالت طرفهای خارجی خواهیم بود، افزود: تجربه و طرح های سال 88 غربیها یک طرح لو رفته است و ساز و کاری است که اصطلاحاً می گوییم دست طرف خوانده شده است.

عباسی عنوان کرد: آن چیزی که در این مرحله نسبت به مداخلات سال 88 خطرناک تر است مبتنی بر این مفهوم نفوذ و ساز و کارهای نفوذی است که مقام معظم رهبری در 3 الی 4 سال اخیر بر آن تاکید داشته اند.

وی بیان کرد: غربی ها می توانند از یک سو از بسترهای نفوذی که در اثر تعاملات با غرب ایجاد شده و از سوی دیگر اهرمهای فشاری که در طول جریان مذاکرات و برجام و موارد دیگر شکل گرفت به طور همزمان برای دخالت و سنگ اندازی در انتخابات استفاده کنند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: غربی ها در انتخابات سال 88 زمینه نفوذ را نداشتند و فقط سفارتخانه های غربی  و گروه های خارجی در انتخابات مداخله کردند اما در این دور از انتخابات با یک ظرفیت بیشتر و و اشراف بیشتری که از طریق بسترهای نفوذ امکانش پیش آمده، ممکن است که بخواهند بر انتخابات تاثیرگذار باشند.

عباسی اظهار کرد: از سوی دیگر مجموعه مردم و و جامعه ایرانی و حکومت نسبت به ترفندهای دشمن هوشیارتر و آگاهتر شده اند و لذا به این سادگی نیست که آنها بتوانند چارچوب ها را به هم بزنند.

وی افزود: بلوغ گروه ها و جناح های سیاسی اصولگرا و انقلابی و هم اعتدالگرا و اصلاحطلب، به گونه ای شده است که این ساز و کار را بهتر می توانند کشف کنند و دست دشمن را بخوانند و مانع مداخلاتش شوند.

این استاد دانشگاه در پایان یادآور شد: اگر با همین آرامشی که امروز وجود دارد فضا جلو برود قطعاً دشمن به جایی نخواهد رسید ولی اگر فضا به سمت همان چندقطبی و احساسی شدن پیش برود طبیعی است که فضا از عقلانیت فاصله می گیرد و مخاطره آمیز می شود و اگر اتفاقی هم بیافتد حتماً دشمن سوءاستفاده می کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار