عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین:

کدخبر: 2203

محقق و کارشناس مذهبی گفت: بعد از اتمام جنگ تحمیلی کسانی که نقشی در دوران دفاع مقدس نداشتند بر کسانی که همه وجود خود را برای دفاع از کشور و نظام اسلامی به کار بستند، مسلط شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی قزوین خبر؛ نشست هم‌اندیشی فعالان فرهنگی استان قزوین شب گذشته با حضور حاج حسین یکتا در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خضری از محققان مذهبی و عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین در این مراسم با بیان اینکه باید تلاش کنیم از دست مولای خود مدال دریافت کنیم، اظهار کرد: جوانان مومن انقلابی از کسانی هستند که باید در این مسیر حرکت کنند.

 وی افزود: استاد رحیم پورازغدی افراد حاضر در زمان جنگ را به ۳ گروه سفیدپوستان، سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان تقسیم می‌کند.

حجت‌الاسلام خضری به تشریح این سه گروه پرداخت و ‌گفت: سیاه‌پوستان کسانی بودند که به واسطه حضور مداوم خود در جبهه‌های دفاع از نظام اسلامی و حضور در زیر آفتاب داغ چهره‌آنها سیاه شده بود اما دلشان سفید بود. از سوی دیگر سرخ‌پوستان در هنگام عملیات و مواقع خطیر به جبهه‌ها می آمدند و در عملیات شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه سفید پوستان اما هیچ گاه در میادین هشت سال دفاع مقدس حضور نیافته و‌ از جنگ تحمیلی دور بودند، ادامه داد:  متاسفانه بعد از جنگ و‌ دوران دفاع مقدس سفیدپوستان کشور بر سیاه‌پوستان و‌ سرخ‌پوستان مسلط شدند.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به لزوم حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب تصریح کرد: امروز صحنه‌های حساسی وجود دارد همه باید کار و فعالیت روزمره خود را رها ساخته و به مانند سرخ‌پوستان نیاز لحظات خاص انقلاب اسلامی را شناسایی و‌ وارد عمل شوند.

وی افزود: باید تلاش کنیم همه سرخ‌پوست بوده و در عملیات‌های مختلف نظام شرکت کنند چرا که حضرت سیدالشهدا(ع) برای افراد فرصت تصمیم‌سازی ایجاد نمودند تا خود تصمیم بگیرند. 

حجت‌الاسلام خضری تأکید کرد: باید به همه امور و کارهای خود به دیده یک وظیفه شرعی نگاه کنیم چنان‌چه حضرت امام راحل فرمودند «لحظه‌ای از دوران دفاع مقدس پشیمان نیستیم چرا که به وظیفه شرعی خود عمل کرده و تابع نتیجه نبوده‌ایم.»

این محقق دینی در پایان با بیان اینکه باید متوجه وظیفه خود باشیم، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی غیر از کار دینی نیست و آدم فرهنگی با فرد دینی تفاوتی ندارد از این رو همه ما باید برای جلوگیری از ضربه‌های فرهنگی دشمن در عملیات‌های سرخ‌پوستی نظام اسلامی شرکت مداوم داشته باشیم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار