ضعف ها و نابسامانی این روزهای استانداری قزوین گویا چنان عرصه را بر مسئولین استانداری تنگ کرده، که شاهرخی جوان، از هر ابزاری حتی حمله به تریبون نماز جمعه نیز برای خروج از این فشار استفاده میکند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر، بدون شک باید چهره خبرساز و رسانه ای چند هفته اخیر استان قزوین را سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین دانست که توانسته با حمله به تریبون نماز جمعه و همچنین منتقدان ، این عنوان را از آن خود کند.

 شاهرخی که آذرماه امسال بار سفر خود را از دیار فلک‌الافلاک بست و راهی ساختمان سفید میدان سرداران شد، با سخنان خود در چند ماه اخیر تمام تلاش خود را به کار برده تا با عرض ارادت به دولت تدبیر، همان مشی رئیس دولت تدبیر و امید را در پیش بگیرد و منتقدان را از لطف خود بی نصیب نگذارد. 

اظهار نظرها و حملات وی به قدری تند و بی محابا بود که او چندی پیش در طی یک هفته متوالی دوبار تریبون نماز جمعه را بی نصیب نگذاشت و تلاش کرد تا صحبت های خطیب موقت جمعه قزوین را یک عقیده شخصی و حزبی جلوه داده و جایگاه تریبون نماز جمعه را نیز یک جایگاه حزبی نمایش دهد.

اما این گفته های شاهرخی ریشه در چه عواملی دارد؟ شاید با بررسی آنچه در لرستان بر شاهرخی گذشته بتوان به نتایج جالبی دست یافت.

سید سعید شاهرخی که مدعی است رکورد دار معاونت سیاسی و امنیتی در استان لرستان بوده در حالی وارد قزوین شد که رفتار و مشی او در پست قبلی باعث شد تا بخش عمده ای از اصلاح‌طلبان استان لرستان بر جابجایی او تاکید کنند.

نحوه مدیریت شاهرخی در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان به گونه ای بود که طیف گسترده ای از اصلاح طلبان لرستان، شاهرخی را عامل اصلی باخت 8 بر 1 جریان اصلاحات در برابر اصولگرایان در انتخابات مجلس دانسته و بلافاصله چند روز بعد از انتخابات، زمزمه ها برای تغییر این فعال اصلاح طلب آغاز شد و در نهایت آذرماه امسال این زمزمه ها رنگ واقعیت به خود گرفت و آن طیف از اصلاح‌طلبان که شاهرخی را عامل اصلی شکست خود می دانستند خوشحال کرد.

شاهرخی در حالی جای خود را به خجسته پور داد و راهی قزوین شد که برخی اخبار نیمه موثق در لرستان حکایت از آن دارد که فعالان اصلاح طلب در آن استان برای تغییر شاهرخی که این روزها سعی میکند در قزوین مدافع اصلی اصلاح طلبان در سیاست باشد متوسل به نوشتن و امضاء طومار شوند.

شاید همین عامل علت اصلی تندروی شاهرخی باشد . رفتارها و گفته های این روزهای شاهرخی جوان این فکر را به اذهان متبادر می کند که وی در تلاش است تا آنچه در لرستان به او نسبت داده شد در قزوین به او نسبت داده نشود و او بار دیگر متهم اصلی شکست اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو قرار نگیرد.

شاید بهتر باشد که جریانات سیاسی در استان قزوین و مخصوصا اصلاح طلبان استان این تندروی های شاهرخی را جدی نگرفته و یا حتی بر روی آن تکیه هم کنند چون بیشتر به نظر می رسد شاهرخی تمام توان خود را بر این امر گذاشته که دیگر عامل اصلی تضاد در جریان اصلاح طلبی یک استان معرفی نشود و آنچه در گذشته بر او گذشته، در این استان نیز تکرار نشود.

شاهرخی که این روزها تلاش میکند تا به جای پاسخ دادن به برخی مشکلات اخلاقی مدیران مجموعه تابعه خود، برای تریبون نماز جمعه خط و نشان بکشد و محوریت سخنان امامان جمعه را تعیین کند، از این امر واهمه دارد که بار دیگر در استان افرادی امثال اردشیر بزن بیرانوند و یا سید مهدی موسوی ظهور پیدا کنند و او مجدداً دچار همان سرنوشتی شود که در لرستان گرفتارش شد.

او به خوبی می داند که اگر این بار چنین سرنوشتی برای او رقم بخورد دیگر دوستانی همچون رحمان بابایی ها به میدان نخواهند آمد و برایش خرج نخواهند کرد.

شاهرخی به قدری این روزها تمام توان خود را برای دفاع از جریان اصلاحات در استان قزوین و حمایت از دولت تدبیر و امید به میدان آورده که اگر این توان را خرج رفع برخی معضلات درون استانداری قزوین و مجموعه های تابع آن می کرد شاید در دوره مدیریتی او شاهد دستگیری برخی مدیران مرتبط با حوزه اش نمی بودیم.

بدون شک ترس شاهرخی از این است که بار دیگر و در یک استان دیگر به دفاع از اصولگرایان متهم شود و تغییر او در این استان نیز به ترمیم کابینه همتی تعبیر شود.

آنچه باعث شده تا شاهرخی اینگونه وارد میدان شود، ترس از باختی است که احتمال دارد جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو در استان متحمل شود و او متهم اصلی این باخت لقب بگیرد.

به نظر می رسد سیل انتقادات برخی اصلاح طلبان بلند پایه لرستان به عملکرد سید سعید شاهرخی و همچنین شرایط خاص استان قزوین و روشنگریهای بزرگانی همچون آیت الله عابدینی روزهای سختی را برای این مدیر سیاسی دولت تدبیر و امید در استانداری قزوین رقم  زده و باید به انتظار زمان ایستاد و دید آیا شاهرخی می تواند از چالش بزرگی که در این استان پیش روی خود دارد و حتی می تواند حیات سیاسی وی را پایان دهد عبور کند؟

 

آرمان شایسته

ارسال نظرات

آخرین اخبار