حجت‌الاسلام قابل خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم به چه اجازه‌ای به خود جرات می‌دهد که به این جمله رهبری اهانت کند؛ مردم به احترام رهبری و نظام چیزی نمی‌گویند اما مسئولان باید در ادبیات خود دقت کنند.

به گزارش سرویس‌سیاسی قزوین‌خبر؛ حجت‌الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته(20 اسفند) که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به دیدار رییس جمهور آذربایجان با رهبرمعظم انقلاب اظهار کرد: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند؛ سربلندی و مصلحت آذربایجان در توجه به آرمان‌های اسلامی و پیگیری اهداف دینی آن سرزمین است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید برای ملاک‌های دینی حرمت قائل شوند، افزود: همین توصیه را برای داخل کشور لازم می‌دانیم چراکه ارزش‌های متعالی اسلامی مایه سربلندی ما هم است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: مسئولین باید توجه کنند که ما در سایه اسلام و ایمان، عزیز شده‌ایم نه اینکه با ابر قدرت‌ها چانه‌زنی کنیم.

qazvinkhabar (4)

قابل با اشاره به بازگشایی سفارتخانه انگلستان در ایران، گفت: امروز می‌بینیم کسی که در قضیه هسته‌ای و خرید کیک زرد برای ایران عزیز کارشکنی می‌کند همین انگلیس خبیث است.

نتیجه اعتماد به قدرت‌های بزرگ این است که انگلیس برای ما گربه رقصانی کند

وی ابراز کرد: چرا باید مقابل این قدرت‌ها تسلیم شویم و امید خود را به آن‌ها ببندیم، حالا نتیجه‌اش این بشود که وسط کار برای ما گربه رقصانی کنند!

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: ما نیازی به خرید کیک زرد از بیگانه نداشتیم اما قرارداد برجام همه چیز را بر باد داد و امروز برای به دست آوردن داشته‌هایمان باید با آنها چانه‌زنی کنیم و منتظر لطف آن‌ها باشیم.

قابل با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: متاسفانه آقای روحانی در مقابل تذکر رهبر معظم انقلاب به آمریکا مبنی بر اینکه “اگر برجام را آتش بزنند ما آن را پاره می‌کنیم” می‌گوید؛  بعضی‌ها تصور می‌کنند که منقلی باید آنجا باشد تا ما این قطعنامه را در آن بیندازیم.

وی افزود: رییس جمهور محترم به چه اجازه‌ای به خود جرات می‌دهد که به این جمله رهبری اهانت کند؛ مردم به احترام رهبری و نظام چیزی نمی‌گویند اما مسوولان باید در ادبیات خود دقت کنند.

qazvinkhabar (5)

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه مردم از این بددهنی‌ها گلایه دارند، اضافه کرد: چه معنی دارد وقتی رئیس جمهور عنان سخن از دستش خارج می‌شود برای شخصیت‌هایی که سرمایه جهان اسلام هستند حرمت قائل نشود؟!

قابل در ادامه گفت: رییس جمهور قبلا هم به شخصیت‌های علمی ما با تعابیری همچون “بی‌سواد و برو به جهنم” توهین کرده بود اما کسی جوابش را نداد و فکر کردند اینجا هم اینگونه است، باید بگوییم که اشتباه می‌کنند و ما از رهبری نمی‌گذریم.

آقایانی که ماشین امضای یک عده شده‌اند باید در روز قیامت پاسخگو باشند

وی افزود: ما از مسئولین محلی هم گلایه‌مند هستیم، زیرا در دهه فجر اعلام کردند ۱۵ هزار اشتغال در استان ایجاد کردیم و امروز که یک ماه بیشتر از آن زمان نگذشته است می‌بینیم دوباره آقایان آمار ایجاد اشتغال ۱۹ هزاری را  ارائه می‌دهند.

امام جمعه موقت ادامه داد: اگر شما می‌توانید به این سرعت شغل ایجاد کنید چرا در این مدت اقدام نکردید؟ مردم چرا این مشاغل را نمی‌بینند لذا از این گونه حرف زدن با مردم گلایه داریم چرا اسناد خود را رسانه‌ای نمی‌کنید؟

qazvinkhabar (2)

قابل بیان کرد: بارها تذکرات فراوانی داده شد تا از عناصر فتنه‌گر و مسئله‌دار و بدسابقه در مسئولیت ها استفاده نکنید اما آقایان گفتند باید هر کسی که عقاید دولت تدبیر و امید را قبول دارد بر سر کار بیاوریم و حالا ۳ نفر از همین مسئولین استانی به علت فساد مالی، سیاسی و عقیدتی دستگیر شدند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: آقایانی که ماشین امضای یک عده شده‌اند باید در روز قیامت پاسخگو باشند که با اعتقادات مردم بازی کردند، یعنی این افراد فاسد در این مدت با مردم چه کرده‌اند؟ این فاسد اخلاقی با زن و فرزند مردم چه کرده است؟ از چه کسی باید این سوال‌ها را کرد؟

photo_2017-03-11_21-27-20

وی ابراز کرد: آیا آقایان نباید بیایند و به خاطر اینکه افراد فاسد را بر سر کار بردند و نیروهای ارزشی را کنار گذاشتند عذرخواهی کنند؟ اما امروز می‌بینیم سرلیست جریان حقوق‌های نجومی را دوباره بر سر صندوق مالی دیگری گذاشته‌اند.

قابل خاطرنشان کرد: متاسفانه یک استاد دانشگاه در شهر ایمان و باورهای اعتقادی به امیرالمومنین (علیهم‌السلام) و فرزندان ایشان توهین می‌کند لذا از قوه قضائیه و دست‌اندرکاران به منظور دستگیری این شخص قدردانی می‌کنیم.

مادران و همسران شهدا صبر و ایثار را تجلی بخشیدند

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: مردم باید بیدار و آگاه باشند که انقلاب اسلامی نیاز به حراست و حفاظت دارد وگرنه انسان‌های بی‌اعتبار فکر می‌کنند میدان برای آن‌ها باز شده و هر طور دلشان بخواهد می‌توانند بتازند اما باید بدانند که این گونه نیست.

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین (ع) عنوان کرد: مقام والای انسانیت در این بانوی نمونه از راه تقوا بدست آمده است.

قابل افزود: مادران و همسران شهدا صبر و ایثار را تجلی بخشیدند لذا وظیفه همه ما است تا عظمت و جایگاه این بزرگواران را گرامی بداریم.

وی با اشاره به سوره بقره، یکی از نشانه‌های تقوا در افراد را ایمان به خدا و باور به قیامت دانست و افزود: اعتقاد به ملائک، انبیا و کتب نازل شده، از دیگر نشانه‌های تقوا است که در کنار کمک به ایتام و نیازمندان معنا می‌یابد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز تشکیل کاروان راهیان نور گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک معدن طلای ناب برای انقلاب اسلامی است؛ لذا وقتی آحاد مردم به راهیان نور می‌روند غیرت‌ها و شهامت‌های فرزندان این سرزمین برایشان تبیین می‌شود.

qazvinkhabar (3)

ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و دیگر زیر بار آمریکا نخواهد رفت

قابل در پایان با اشاره به روز شهید افزود: امام نفوس مردم را آن‌چنان پرورش داد که عاشق شهادت شدند و آن‌را به عنوان یک حقیقت ناب پذیرفتند؛ لذا وقتی روحیه شهادت طلبی در میان ملت جان گرفت امام خمینی (ره) فرمودند: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و دیگر زیر بار آمریکا نخواهد رفت.

انتهای پیام/ شاخص‌نیوز   --- عکاس: صالح مهرپرور

ارسال نظرات

آخرین اخبار