رئیس شورای اسلامی کار شرکت سیمان آبیک

کدخبر: 2125

در سالهای گذشته سقف معافیت مالیاتی برای کارگران زحمت کش و کارمندان خدوم دولت یکسان بود. تبعیض میان این دو قشر، کاری نکوهیده و مضحک است که از سوی مجلس دهم سر زد.

عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز در گفتگو اختصاصی با قزوین خبر مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی را یکی از مصوبات غیر کارشناسی دانست و افزود : با کدام استدلال و کدام نظریه کارشناسی، سقف معافیت مالیاتی دوگانه ای را برای دو قشر فعال جامعه در نظر گرفتید.این تبعیض آشکار چه پیامی را قرا است به جامعه کارگری منتقل کند؟

محمدمهدی خلیلی در ادامه به مهندسی بودن چنین طرح هایی در مجلس اشاره کرد و گفت : فارغ از موضوع تصویب این قانون در مجلس و شورای محترم نگهبان قانون اساسی، باید اهداف طراحان این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. موضوعی که ظاهری ساده ولی ماهیتی مهندسی در جهت تضعیف جامعه کارگری دارد.

نماینده شهرستان ساوجبلاغ در خانه کارگر در ادامه به اصلاح قانون کار در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت : اینکه اصلاح قانون کار را با نام قانون بهبود فضای کسب و کار به مجلس بیاورند و به دنبال تصویب آن باشند نیز در راستای مهندسی تضعیف نیروی انسانی است؛ چرا که در این قانون بسیاری از اقشار همچون پزشکان، اساتید دانشگاه، قضات، نمایندگان مجلس و ... مستتثنی شده اند که چرایی آن جای بحث دارد.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت سیمان آبیک با اشاره به اختلاف افکنی دولت ها میان کارگر و کارفرما گفت : در کارگروه مزد برای رسیدن به حقوق و مزایای سال آتی، دولت سعی دارد نمایندگان کارگری را در مقابل نمایندگان کارفرمایی قرار دهد؛ البته این اتفاق در همه دولت ها افتاده است. حال آنکه کارگر و کارفرما منافعی مشترک دارند و در صورت تامین این منافع است که بازی برد – برد خواهد شد.

محمدمهدی خلیلی در ادامه پیشنهادات نمایندگان کارگری استان البرز برای کارگروه مزد را اینگونه برشمرد : ما در جلسات کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز پیشنهادات زیادی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و از میان انبوهی از پیشنهادات، تعدادی به کارگروه مزد سال 96 ارجاع شده است. یکی از این پیشنهادات این است که دولت درصدی از مالیات بر ارزش افزوده را برای تشویق و ترغیب ، آموزش و توسعه، رفاهی و فرهنگی به کارگاه عودت دهد.

وی در قسمت پایانی به آمار و ارقام دولت در ایجاد شغل اشاره کرد و گفت : کاهش 20 تا 50 درصدی نیروی انسانی در صنایع بزرگی همچون سیمان، فولاد و صنایع وابسته را نمی توان با ایجاد کارگاه های کوچک جبران کرد. هر قدر هم ایجاد شغل کرده باشیم در برابر فرصت های شغلی از دست رفته ناچیز است.

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار