آیت‌الله عابدینی افزود: این اقدام و تکه‌برداری از گفته‌ها و خطبه‌های نماز جمعه که به ضایع شدن حقیقت موضوع منجر می‌شود و انتساب جملاتی غیر واقعی به بنده اقدامی غرض‌ورزانه است.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولیفقیه و امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه حضور و دلسوزی آحاد مردم در حادثه تلخ پلاسکو بسیار ارزشمند بود، اظهار کرد: تعامل و همکاری ارزشمند مردم در سطح بالایی قرار داشت و هیچ‌چیزی نمی‌تواند شکوه حضور مردم را تحت شعاع قرار دهد.

وی افزود: اهمیت اقشار مختلف مردم به این مسئله و برخوردهای اسلامی، دینی و انسانی آن‌ها با این موضوع، همه ما را به جامعه امیدوار کرد، چرا که مردم در هنگام بروز حادثه‌ای چون پلاسکو دردمند شده و آستین همت بالا زده و هر آنچه در توان داشتند را برای کمک و همدردی با حادثه دیدگان به کار بردند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه باید جنبه‌های مثبت و ارزشمند حضور مردم را اصل قرار داد، گفت: این امر جنبه‌های بسیار سازنده‌ای دارد که در فرهنگ‌سازی آن باید تلاش کرد.

 

اقدام آتش‌نشانان در معرکه آتش، آهن و آوار قابل‌تقدیر و آموزنده برای جامعه است

امام‌جمعه قزوین با اشاره به نقش و جایگاه آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو تصریح کرد: این قشر زحمتکش ارزش‌های فراوانی را در این حادثه تلخ آفریده و ساختمان پلاسکو را به دانشگاهی بزرگ از ایثار، انسان‌دوستی، فداکاری و محبت به هم نوع تبدیل کردند؛ لذا باید این سرمایه‌های عظیم ارزشمند انسانی را پاس داشت. 

وی ادامه داد: آن‌ها جایگاه معلمی را در ایثار و فداکاری از آن خود کرده و به چهره‌های ماندگار و درخشان در آینده تاریخ جامعه ما تبدیل شدند چرا که با وجود مشهود بودن خطر، قدم در معرکه آتش، آهن و آوار گذاشتند که این اقدام آن‌ها بسیار با ارزش، قابل‌تقدیر و آموزنده برای جامعه است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه پلاسکو دانشگاهی با موضوع ایثار، شهادت، از جان گذشتگی و فداکاری برای نجات است، ابراز کرد: آتش‌نشانان در حالی که متأثر بودند، برای نجات دیگران، خطر را انتخاب کرده و به میدان شتافتند، لذا این جان‌نشانان فداکار چه آن‌ها که جانشان را به خدا تقدیم کردند، چه آن‌هایی که رفتند در خطر و مجروح شدند یا سالم ماندند، ساختمان پلاسکو را در حافظه ملت و در تاریخ دیانت و فداکاری به یک دانشگاه تبدیل کردند.

 

حاشیه‌سازی‌های اخیر در خصوص خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین، غرض‌ورزانه است

امام‌جمعه قزوین با اشاره به جوسازی‌های اخیر در شبکه‌های مجازی در خصوص متن خطبه‌های این هفته در نماز جمعه قزوین گفت: آن‌چه از بنده در این باب انعکاس پیدا کرد دو نوع است؛ یک نوع مطلبی است که به صورت کامل با مقدمه و مؤخره بیان می‌شود و نوع دیگر این‌که در این چند روز شاهد آن هستیم انتشار مطالبی است که از ابتدا و انتهای آن کنار گذاشته ‌شده و با غرض‌ورزی به امام‌جمعه نسبت می‌دهند.

آیت‌الله عابدینی افزود: این اقدام و تکه‌برداری از گفته‌ها و خطبه‌های نماز جمعه که به ضایع شدن حقیقت موضوع منجر می‌شود و انتساب جملاتی غیر واقعی به بنده اقدامی غرض‌ورزانه است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: مستند سخنانی که در نماز جمعه این هفته بیان شد را عموم مردم و نمازگزاران شنیده و متوجه مفهوم و اصل موضوع شدند.

 

توده‌های مردم به ائمه جمعه  اعتماد دارند

وی با تأکید بر اثربخشی مساجد، فعالیت‌های مذهبی، نمازهای جماعت و جمعه در جامعه، گفت: نماز جمعه تریبون پر مخاطبی است که در آن چارچوبی از فضای معنوی، مسجد، آیات قرآنی، احادیث اهل‌بیت(ع) در متن عبادت و بندگی مورد توجه است.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: ارزش این تریبون به اندازه‌ای است که خطبه‌های نماز جمعه به عنوان دو رکعت نماز محسوب می‌شود و خطیب نماز جمعه در حال نماز به ایراد خطبه می‌پردازد.  

آیت‌الله عابدینی در پایان با بیان اینکه توده‌های مردم به ائمه جمعه اعتماد دارند، خاطرنشان کرد: عموم مردم خطبه‌ها را تذکردهنده و مسیری برای بصیرت افزایی می‌دانند که در آن امام‌جمعه با نگاهی انسانی، اسلامی، براساس دین و تقوا و فراجناحی برای یادآوری ارکان و آموزه‌های دینی، فرهنگ معنوی و دینی را به عموم مردم منتقل می‌کند که علی‌القاعده بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/ ایسنا قزوین

ارسال نظرات

آخرین اخبار