امام‌جمعه قزوین گفت: امروز مهم‌ترین و ضروری‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردم با غیرت و مؤمن ایران اسلامی است.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع)، اظهار کرد: قرآن کریم ما را امیدوار می‌کند که آینده جهان، آینده پیوستن مسیحیان حقیقی به اسلام است.

وی تصریح کرد: حضرت عیسی (ع)، حلقه اتصال بین مسلمانان و امت‌های گذشته و واسطه‌ای برای پیوستن مسیحیان جهان به مکتب و مذهب اسلام و تبعیت و پیروی از نبی مکرم اسلام (ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید برای سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت عیسی (ع) زمینه‌سازی کنیم و بدانیم که برگزاری جشن‌هایی برای این روزها، زمینه ارتباط بیشتر مسلمین و مسیحیان و شناسایی بیشتر حقایق را فراهم خواهد کرد.

photo_2016-12-25_13-46-39

امام‌جمعه قزوین با اشاره به بشارت‌هایی که حضرت عیسی (ع) در خصوص آمدن پیامبر خاتم (ص) داده‌اند، اذعان کرد: حضرت عیسی (ع) به بهترین شکل آمدن نبی مکرم اسلام (ص) را بشارت داده‌اند و ضروری است این حقایق را به مسیحیان منتقل نماییم.

وی اضافه کرد: قرآن کریم بهترین معرف برای حضرت مسیح (ع)، حضرت مریم (ع) و انجیل است و مسیحیان می‌توانند از این منبع ارزشمند و کلام الهی برای شناخت هر چه بیشتر پیامبر و مذهبشان استفاده نمایند.

7 دی از ذخایر معنوی و انقلابی قزوین محسوب می‌شود

خطیب جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به 7 دی و کشتار بی‌رحمانه مردم قزوین توسط نظام شاهنشاهی اشاره و خاطرنشان کرد: روزهایی نظیر 7 دی، ذخایر معنوی و انقلابی قزوین محسوب می‌شود و احیای آن ضروری است.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که نباید در معرفی روزهایی نظیر 7 دی ضعیف عمل کنیم، ابراز داشت: اگر ما در این زمینه ضعیف عمل کنیم، دشمنان باورها و اعتقادات مردم را هدف خواهند گرفت و زیبایی‌ها و ارزش‌های معنوی و انقلابی ما را از میان خواهند برد.

photo_2016-12-25_13-46-35

9 دی نماد بصیرت و حماسه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در مقابل فتنه گران

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی نماد بصیرت و حماسه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در مقابل فتنه‌گران و استکبار جهانی بود.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: فتنه‌گران با حمایت استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده بودند که تمامیت انقلاب به خطر افتاده بود، اما ملت با بصیرت در روز 9 دی در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان انقلاب و ملت تلاش می‌کردند تا با ایجاد فضایی دو قطبی، مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند و از این طریق به خواسته‌های شیطانی خود دست پیدا کنند.

photo_2016-12-25_13-46-22

وی عنوان کرد: 9 دی کسانی که ابزار دست امریکا، اسرائیل و متحدانشان شده بودند را بیدار کرد و آن‌ها را در مسیر درست انقلاب قرار داد و آن‌ها از این که سیاهی لشکر دشمن شده بودند، از ملت عذرخواهی کردند.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: 9 دی میثاق دوباره ملت با ولایت و رهبری بود و ملت با حضور دوباره در میدان و مقابله با دشمن عهد دوباره با ولایت و رهبری بستند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: 9 دی روز انزجار و اعلان برائت از سران فتنه و اعلان انزجار نسبت به دشمنان استکباری بود که دائم در پی فتنه‌انگیزی بودند.

وی گفت: 9 دی روز وحدت و همبستگی بین همه مردم از سلایق مختلف شد و در این نمایش بصیرت و آگاهی، همه احزاب به میدان آمدند و نشان دادند که وقتی پای رهبری و منافع ملی در میان است، از هیچ حمایتی فروگذار نخواهند کرد.

photo_2016-12-25_13-46-18

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: 9 دی روز یأس و ناامیدی کفار، منافقان، مستکبران و مزدوران وابسته به آن‌ها بود و تحلیل‌های امروز آن‌ها به خوبی یأس و ناامیدی آن‌ها را نسبت به ملت ایران نشان می‌دهد.

مهم‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردمِ با غیرت و مؤمنِ ایران اسلامی است

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندی، یادآور شد: در نظر داشتن حقوق شهروندی آحاد ملت، کار بسیار خوبی است اما نباید در آن حق و باطل با هم آمیخته شود چرا که فتنه به پا خواهد شد.

وی افزود: نباید به نام حقوق شهروندی از نشریات هتاک حمایت شود و قلم‌های مسموم مورد تشویق قرار گیرد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه تأکید کرد: امروز مهم‌ترین و ضروری‌ترین حقوق شهروندی ایجاد اشتغال برای مردم با غیرت و مؤمن ایران اسلامی است و هر کسی در این زمینه قدم جدی بردارد، همه باید حامی او باشند.

photo_2016-12-25_13-46-11

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: حق شهروندی یعنی حقوق این ملت از حلقوم زیاده خواهان و زالو صفتانی که حقوق نجومی می‌گیرند و یا اختلاس می‌کنند بیرون آورده شود و برای مردم هزینه شود.

وی یادآو شد: حقوق شهروندی یعنی وام‌های کم‌بهره و بی‌بهره‌ای که با رانت و رابطه به برخی‌ها داده شده است و اقتصاد را فلج و بانک‌ها را با مشکل مواجه کرده، بازپس گرفته شود و متخلفان مجازات شوند.

photo_2016-12-25_13-46-26

امام‌جمعه قزوین ابراز داشت: حقوق شهروندی یعنی عزت و اقتداری که به خاطر مقاومت‌های مردم، شکنجه‌های ملت قبل از انقلاب، سختی های علمایی که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شدند، خون دل‌های امام راحل و رنج‌های رهبری به دست آمده، به ذلت در مقابل استکبار جهانی نفروشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حقوق شهروندی یعنی دروازه‌های نفوذ اجانب را که با برجام به روی ملت گشوده شد ببندیم و هیچ روزنه‌ای را برای نفوذ دشمن باز نگذاریم و همواره با صداقت و راستی با مردم سخن بگوییم.

انتهای پیام/ پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه

ارسال نظرات

آخرین اخبار