امام‌جمعه قزوین بیان کرد: رئیس‌جمهور و دست‌اندرکاران مذاکره که با هیجان خاصی به مردم گزارش نادرست می دادند و خیال مردم را راحت می‌کردند و می‌گفتند که با تصویب برجام حتماً همه تحریم ها برداشته می‌شود، همه ثروت‌های بلوکه شده بر می‌گردد و همه چیز را غیر واقعی گزارش می‌دادند، باید در پیشگاه خدا توبه و از ملت عذرخواهی کنند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: یقین داریم که در آینده همه اهل عالم قدردان وجود پیغمبر اسلام (ص) خواهند شد.

وی در ادامه به اهمیت هفته وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: در این هفته باید پایه‌های اتّحاد و انسجام را برای همیشه در زندگی خود محکم کنیم و با تلاش روز افزون در راستای تقویت اتّحاد و انسجام بین مسلمانان برآییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: برادران اهل سنّت معتقد هستند که 12 ربیع‌الاول روز میلاد رسول اکرم (ص) است امّا ما معتقدیم که 17 ربیع الاول میلاد رسول گرامی اسلام (ص) است و این فاصله 12 تا 17 ربیع‌الاول هفته وحدت نام گرفته است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: یقیناً یک روز برای هفته‌ای با این درجه اهمیت کافی نبود و قرار دادن یک هفته به عنوان هفته وحدت کمک می‌کند تا روایات اهل سنّت و شیعه را در جامعه تشریح و تبیین نماییم.

وی اذعان کرد: این هفته زمینه بینایی و بصیرت را برای همه پیروان پیامبر (ص) و دین اسلام فراهم کرده است و باید بدانیم که با وحدت و برادری بصیرت واقعی شکل می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی به شهادت آیت‌الله دکتر مفتّح هم اشاره کرد و افزود: این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده است. در طول تاریخ، استعمار همواره تلاش کرده است تا بین دانشگاه و حوزه علمیه اختلاف باشد امّا این روز کمک می‌کند تا نقشه آن‌ها محقق نشود.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: به برکت شخصیت‌هایی چون دکتر مفتّح، شهید باهنر و شهید مطهّری زمینه پیوند بین حوزه و دانشگاه فراهم شد و امروزه دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری احساس نیاز می‌کنند که باید اندیشمندان حوزوی در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند تا اعتقادات دینی را به دانشجویان منتقل نمایند.

وی عنوان کرد: در میان اساتید دانشگاه‌ها هم فرهیختگانی داریم که آن‌ها هم مانند حوزویان دغدغه و اعتقادات دینی محکمی دارند و این دو گروه وقتی به هم می‌پیوندند، آینده روشن و امیدوارکننده‌ای را در دانشگاه‌ها به ما نوید می‌دهند.

امام‎جمعه قزوین تصریح کرد: قرآن تأکید می‌کند، اولین قدمی که باید برای وحدت بردارید این است که در ابتدا تکلیف خودتان را با خدا مشخص کنید؛ یعنی بین انسان و خدا این وحدت دیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: وقتی به خدا وصل شدیم، قدم بعدی این است که به حبل الهی تکیه کنیم که همان قرآن، پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

وی گفت: قدم بعدی در راستای تحقق وحدت این است که وحدت را در خانواده خود اجرایی کنیم و با همسر و فرزندان همدلی و همراهی داشته باشیم و فرزندانمان به دین، ایمان و قرآن علاقه‌مند شوند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند فرموده مؤمنین برادر یکدیگر هستند و باید تلاش کنیم تا احساس برادری در دل‌ها موج بزند و در رفتارها هم دیده شود و همیشه مدافع سعادت و خوشبختی برادران دینی‌مان باشیم.

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی حلب اشاره کرد و افزود: شهر حلب از شهرهای مهم و اقتصادی سوریه است و آزادی این شهر اهمیت بسیار بالایی داشت و آزادی این شهر محصول گفتگو و مذاکره نبود.

وی اضافه کرد: در آزادی حلب حتی برخی از مذاکرات که آتش بست های حیله‌گرانه غربی‌ها را در پی داشت، باعث به تأخیر افتادن آزادی شد و حتی برخی از شهرهای اطراف حلب که آزاد شده بود، دوباره به دست تروریست‌های امریکایی افتاد.

امام‌جمعه قزوین افزود: آزادی حلب، مرهون مقاومت و مجاهدت مجاهدان فی سبیل‌الله بود، مرهون بسیج عمومی مردم متعهد و مسلمان و محصول تجربه‌های هشت سال دفاع مقدس بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: با آزادی حلب، نقشه استعماری امریکا و هم پیمانانش نقش بر آب شد چرا که پایگاه محکم خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: قبل از آزادی حلب هنوز تروریست‌ها رمقی برای مبارزه داشتند اما با شکست تروریست‌ها در حلب و آزادی این شهر راهبردی، شرایط روحی بدی برای تروریست‌ها به وجود آمد که با ترس، وحشت و در نهایت فرار همراه خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: با آزادی حلب، ستون فقرات تروریست‌ها شکسته شد، با آزادی حلب رژیم صهیونیستی که رو به سقوط و عفول بوده و هست، شیب و سرعتش برای سقوط و برای نابودی بیشتر شد و رهبری برای بار دیگر تأکید کردند که 25 سال دیگر رژیم صهیونیستی در عرصه روزگار وجود نخواهد داشت.

خطیب جمعه قزوین به بدعهدی‌های امریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف اشاره و تأکید کرد: خداوند یهودیان مستکبر را در جای جای قرآن معرفی کرده است، از جمله درباره آن‌ها فرموده که پیمان شکنی در میانشان رواج داشته است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: آیا این‌ها نجیب، مؤدب و کدخدا هستند و آیا ما باید با آن‌ها مذاکره کنیم تا دنیا امنیت پیدا کند؟! در حالی که همه بدبختی‌های ما از آن‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که دشمنان ما گرگ هستند و اگر دنبالشان کنیم فرار می‌کنند و اگر از دستشان فرار کنیم دنبالمان می‌کنند و این یک قانون است.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب ما همواره بدبینی خودشان را نسبت به مذاکرات نشان دادند زیرا مذاکرات نفعی برای ما ندارد و تنها وقت و زمان ما را از میان می‌برد و منافع ما را به خطر می‌اندازد و در نهایت منجر به اختلافات داخلی خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: مردم ما، دانشمندان حوزوی و دانشگاهی همواره این خطر را گوشزد کردند و گفتند که مذاکره با امریکا حاصلی برای ما نخواهد داشت و از مذاکره با امریکا تنها ضرر و زیان نصیب ما خواهد شد.

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: بعد از این همه تلف شدن وقت و آسیب دیدن امکانات علمی و هسته‌ای ما، تحریم‌ها را تا ده سال آینده تمدید کرده‌اند و یقین بدانید که ده سال دیگر هم این کار را ادامه خواهند داد، چرا که کار آن‌ها دشمنی است.

وی تصریح کرد: ما می‌دانیم چه کسانی این خسارت‌ها را بر ما تحمیل کردند و امروز همان‌ها که این ضررها را بر ما وارد کردند ممکن است ژست انقلابی بگیرند و ضد امریکا سخن بگویند و خود را حزب اللهی نشان دهند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: رئیس‌جمهور و دست‌اندرکاران مذاکره که با هیجان خاصی به مردم گزارش نادرست می دادند و خیال مردم را راحت می‌کردند و می‌گفتند که با تصویب برجام حتماً همه تحریم ها برداشته می‌شود، همه ثروت‌های بلوکه شده بر می‌گردد و همه چیز را غیر واقعی گزارش می‌دادند، باید در پیشگاه خدا توبه و از ملت عذرخواهی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: آن‌ها ابتدا این دو کار را انجام دهند، بعد سخنرانی انقلابی کنند و اگر این دو کار را انجام دادند ما گذشته‌ها و اشتباهات آن‌ها را فراموش می‌کنیم.

 

انتهای پیام/ پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه محترم قزوین

ارسال نظرات

آخرین اخبار