وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسالت بسیج دانشجویی معارضه و مطالبه از دروس دانشگاهی و دبیرستانی است، افزود: اینکه بدانیم امام راحل در شرایط مختلف چه رفتارها و موضع‌گیری‌های داشتند و این موضع‌گیری‌ها در کدام کتاب‌ها منتشر شده است، یکی دیگر از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ سردار سعید قاسمی در سلسله جلسات بصیرت «جوان انقلابی» (طرح نخبه‌پروری شهید سیاهپوش) با موضوع آخرین دغدغه‌های امام خمینی(ره) با محوریت بازخوانی کتاب صحیفه امام که صبح امروز در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دنیای کنونی دچار تزلزل عجیبی شده است، حرکت در مسیر امام راحل ضرورت بیشتری دارد.

وی افزود: امام راحل تنها پیروز بزرگ میدان بود و معادله‌ای را حل و ارائه کرد که در هیچ دانشگاهی در غرب و شرق عالم نوشته نشده بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به خباثت غرب و استکبار با انقلاب و ملت ایران اضافه کرد: نسخه‌ای که اکنون برای عراق و سوریه پیچیدند 30 سال پیش برای ملت ایران پیچیده بودند که با کمال افتخار ما از آن دوران سربلند بیرون آمدیم.

قاسمی با اشاره به مقطع تجزیه‌طلبی که قبل از دوران دفاع مقدس در کشور اتفاق افتاد، ادامه داد: من برخی از اوقات تأسف می‌خورم از اینکه چرا در خصوص آن مقطع تجزیه‌طلبی موضوعی در کتاب‌های درسی و تاریخی ذکر نشده است.

وی عنوان کرد: نخستین برنامه تجزیه‌طلبی در گنبدکاووس بود و پس از آن در استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و بعد در پایتخت مشاهده شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هر یک از این اتفاقات برنامه خاص خود را داشت، تصریح کرد: در آن دوران نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق هدف براندازی نظام و حذف حضرت روح‌الله را در برنامه خود داشتند.

قاسمی با اشاره به شهادت بزرگان انقلاب که موجب تداوم این راه شدند، گفت: در آن سال‌ها شهدای بزرگی از جمله شهید باهنر و رجایی تقدیم انقلاب اسلامی شدند که از ستون‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رفتند تا این نظام سرپا بماند.

وی با اشاره به برخی از رویدادهای صدر اسلام بیان کرد: چند ماه پس از انحرافات صورت گرفته در صدر اسلام، واقعه غدیر به وجود آمد و جریان سقیفه شکل گرفت که از بهانه‌های مختلف برای ادامه خلافت حضرت علی(ع) جلوگیری کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: تمام افرادی که با حضرت علی(ع) مخالف بودند با پرچم اسلام و دلسوزی برای امت، اهداف شوم خود را پیش بردند.

قاسمی اضافه کرد: تا زمانی که این وضعیت به شفافیت برسد 25 سال زمان صرف شد و فتنه‌های بسیاری در آن دوران رخ داد که ما هم در عصر حاضر مشابه آن فتنه‌ها را در سال‌های 78 و 88 مشاهده کردیم.

وی عنوان کرد: در نبرد خوارج، حضرت علی(ع) بیش از 4 هزار نفر از آنان را از پای درآورند و زمانی که به ایشان گفتند آن‌ها را نابود کردید در جواب فرمودند، «این‌ها در رحم مادرشان تولیدمِثل می‌کنند».

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به موضوع ریاست جمهوری بنی‌صدر خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که در انتخابات بنی‌صدر با 11 میلیون رأی از جمعیت 12 میلیون نفری که در سن رأی‌گیری قرار داشتند به عنوان رئیس‌ جمهور انتخاب شد، گزارشی از جاسوسی بنی‌صدر به امام راحل ارائه شد.

قاسمی مطرح کرد: امام راحل گزارش را دریافت کردند و فرمودند، «باشد تا وقت آن برسد» و نزدیکان امام خمینی(ره) اصرار داشتند که با بنی‌صدر برخورد شود اما امام(ره) هرگز در سخنرانی‌های خود به بنی‌صدر بد و ناسزا نگفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسالت بسیج دانشجویی معارضه و مطالبه از دروس دانشگاهی و دبیرستانی است، افزود: اینکه بدانیم امام راحل در شرایط مختلف چه رفتارها و موضع‌گیری‌های داشتند و این موضع‌گیری‌ها در کدام کتاب‌ها منتشر شده است، یکی دیگر از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی به شمار می‌رود.

فرمانده دوران مقدس اضافه کرد: به تازگی کتاب جدیدی به نام «جدال دو اسلام» از امام راحل منتشر شده که مطالب آن از سایر آثار ایشان جمع‌آوری شده است.

قاسمی با بیان اینکه در کلام امام راحل به خوبی مرز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی مشخص شده است، عنوان کرد: معیار رفتار ما با غرب باید منطبق با منویات امام و رهبری و در چارچوب اسلام ناب محمدی باشد و طبق وصیت امام راحل مطالب منتسب به ایشان در زندگی جاری و ساری شود.

وی یادآور شد: دشمنان با ایجاد مشکلات مختلف سعی دارند توان و انرژی را از مردم ایران گرفته و حملات خود را برای نابودی کشور آغاز کنند.


انتهای پیام/فارس قزوین

ارسال نظرات

آخرین اخبار