بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) خواستار شد:

کدخبر: 2000

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بیانیه ای ضمن تبیین روند مذاکرات و تصویب برجام، خواستار استعفای جمعی وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای پس از نقض آشکار برجام توسط آمریکا شد.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بیانیه ای ضمن تبیین روند مذاکرات و تصویب برجام، خواستار استعفای جمعی وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای پس از نقض آشکار برجام توسط آمریکا شد؛ مشروح این بیانیه بدین شرح است:

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین

پیرامون نقض آشکار ننگنامه برجام به واسطه اقدام سناتورهای آمریکایی با عنوان

فروریختن آخرین ستون پوسیده برجام

" من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیکنیم.

 یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است - که حالا من مختصراً عرض خواهم کرد - این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌ای که در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه‌ی تعلیق غنی سازی انجام گرفت، که آن وقت تعلیق غنی سازی را در مذاکرات با همین اروپایی ها، جمهوری اسلامی برای یک مدّتی پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنی سازی، امید همکاری از طرف شرکای غربی مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیاری را - که البتّه به نحوی تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانی بگویند خب یک ذرّه شما عقب نشینی می کردید، همه‌ی مشکلات حل می شد، پرونده‌ی هسته‌ای ایران عادی میشد. ... بنابراین از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ... یکی از ترفندها و خلاف‌گویی ها این است که این‌جور القا کنند به افکار عمومی مردم که اگر ما در قضیّه‌ی هسته‌ای، تسلیم طرف مقابل شدیم، همه‌ی مشکلات اقتصادی و معیشتی و غیره حل خواهد شد؛ این را دارند تبلیغ میکنند. البتّه تبلیغاتچی های خارجی با شیوه‌های کاملاً ماهرانه‌ی تبلیغاتی خط میدهند، در داخل هم بعضی از روی ساده‌لوحی و بدون اینکه نیّت سوئی داشته باشند، بعضی هم واقعاً از روی غرض همین را دارند تبلیغ میکنند که اگر ما در این قضیّه کوتاه آمدیم و تسلیم شدیم در مقابلِ طرف مقابل، همه‌ی مشکلات اقتصادی و مانند اینها حل خواهد شد؛ این خطا است."

فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان مورخه 12/8/1392

    " الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کما اینکه آنها در یک برهه‌ی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد."

فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت مورخه 20/1/1394

   " ناتمام ماندن کارها، سؤال و اشکال ایجاد می‌کند و متأسفانه اکنون این وضعیت در بعضی بخش‌های مختلف کشور دیده می‌شود که ازجمله‌ی این مسائل، موضوع حقوق‌های نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه‌ی رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند ... هر کاری را از ابتدا باید با استحکام آغاز کرد، زیرا عجله در کارها، مشکل ایجاد می‌کند که متأسفانه در این زمینه نیز نمونه‌هایی وجود دارد ... در این مذاکرات بحثهای فراوانی راجع به تحریمها شد اما اکنون در کنگره‌ی آمریکا مسئله‌ی تمدید تحریم‌ها را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که اینها تحریم نیست، بلکه تمدید است! ... شروع کردن یک تحریم با دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است ... وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزئی، موجب ایجاد رخنه و نقطه‌ی سلبی در آن کار می‌شود، بنابراین باید مراقب بود که کارها متین، محکم و با شتاب مناسب انجام شود. "

فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش مورخه 7/9/1395

   پیرامون تصویب تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران موسوم به ISA در مجلس سنای آمریکا که با رأی اکثریت مطلق سناتورها همراه بود ، خیلی نیازی به قلم فرسایی و اطاله کلام نیست چراکه بازخوانی سیر بیانات حضرت آقا در سه سال اخیر ، خود گویای عمق فاجعه ای است که جریان لیبرالِ غربگرا بر این کشور و مردم روا داشته اند.

   هر روز که می گذرد ، ژرفای بینش و عمق دوراندیشی این رهبر فرزانه بر همگان آشکار و آشکارتر می گردد چراکه همه ی پیش بینی های ایشان یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

   امروز ظرفیت فکری ملت نیز پس از گذشت ماهها از اجرای ننگنامه برجام و شکست مطلق این پروژه ، افزایش یافته است و مردم مسیرِ بدفرجام توسل دولت تدبیر !!! و امید !!! به کدخدا به جای توکل به خدا و بهره گیری از ظرفیت های درونی کشور را دیده اند و بدین سان ، سرنوشت شوم اعتمادِ دولتمردان به وعده های دشمنان را به نظاره نشسته اند.

   حافظه تاریخی این ملت هیچگاه چنین خسارت محض و حقارت بزرگی را فراموش نخواهد کرد و نوادگان ما در کتاب های درس تاریخ خود در مدارس ، از مسببان اصلی این فاجعه همچون بانیان قراردادهای ترکمنچای و گلستان در دوران قاجار یاد خواهند نمود.

   همچنین مردم هیچگاه نقش مخرب برخی وکیل الدوله ها در مجلس شورای اسلامی را _ که باید مدافع حقوق ملت باشند نه دولت _ فراموش نخواهند کرد. مردم هیچگاه روز یکشنبه سیاه و سه شنبه سیاه مجلس را از یاد نخواهند برد. مردم هیچگاه نقش خسارت بارِ مثلث لاریجانی ، بروجردی و ابوترابی در بی اثر نمودن گزارش کمیسیون برجام در روز رای گیری را فراموش نخواهند کرد. مردم هیچگاه پوزخندهای توهین آمیز و طعنه های کنایه آمیز ابوترابی خطاب به میهمان و کارشناس برجسته منتقد برجام در جلسه کمیسیون برجامِ مجلس را از یاد نخواهند برد. مردم هیچگاه نقش مثلث مذکور و دیگر وکیل الدوله ها در تعیین سرنوشت 25 سال آینده کشور در عرض 20 دقیقه را فراموش نخواهند کرد. مردم هیچگاه دروغ های آشکار رئیس سازمان انرژی اتمی در روز رأی گیری ننگنامه برجام در تربیون رسمی مجلس را از یاد نخواهند برد.

   اما ببینید کار به کجا رسیده است که طی چند روز اخیر که احتمال نقض برجام توسط مجلس سنای آمریکا قوت گرفته بود ، همه این حضرات که اشاره ای به آنها شد به جای عذرخواهی از مردم ، پروژه فرار به جلو را کلید زده و با ژست های منتقدانه خود نسبت به برجام ، در صدد رفع اتهام از خود برآمده اند ، بی خبر از آنکه حنای آنان دیگر برای مردم رنگی ندارد و با چنین عوام فریبی هایی بیشتر در افکار عمومی مورد اتهام واقع خواهند شد.

     آیا به راستی وقت آن نرسیده است که دولتمردان به جای لاپوشانی و توجیهات باور ناپذیر ، از بابت چنین خسارت محضی که به کشور تحمیل نموده اند از درگاه ملت پوزش بطلبند؟!! استعفای جمعی وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای ، حداقل کاری است که می توانند برای تسکین آلام مردم در این شرایط وخیم معیشتی و اوضاع بغرنج اقتصادی انجام دهند.

در پایان بار دیگر بر این حقیقت تأکید می نماییم که به واسطه ناکامی پروژه برجام ، عدم تحقق وعده های دولت در بهبود اوضاع معیشتی مردم و از طرفی رکود بی سابقه در اقتصاد کشور و سخت تر شدن وضعیت مردم و بروز فجایعی همچون رسوایی فیش های حقوقی نجومی و اختلاس 8000 میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان ، دولت پاکدستان !!! در بدترین شرایط به لحاظ محبوبیت نزد افکار عمومی قرار گرفته است و به احتمال قریب به یقین این دولت ، اولین دولت چهارساله ایران خواهد شد.

و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین

1395/9/12

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار