این انتظار می رود که متولیان روابط عمومی ادارات استان در دولت تدبیر و امید نسبت به تنزل جایگاه روابط عمومی تجدید نظر کرده و از اشاعه این حرکت غیر منطقی و غیر حرفه ای پرهیز و جلوگیری کنند.

سرویس سیاسی قزوین خبر؛ این امر انتظار زیادی نیست که روابط عمومی در دولت تدبیر و امید همگام با اهداف دولت، به دنبال بیان دستاوردهای این دولت باشد اما گویا برخی‌ها با عدم شناخت از این جایگاه به دنبال حرکت در مسیر مطامع شخصی هستند.

هنگامی که دولت تدبیر و امید با آرای مردمی توانست عنوان دولت یازدهم نظام جمهوری اسلامی را کسب کند این انتظار به وجود آمد که به دلیل ماهیت اعتدال که یک شعار اساسی در این دولت نیز بود فضا برای ارائه گفتمان‌های متفاوت در جامعه  باز شود.

بدون شک در این بین روابط عمومی به عنوان حلقه اتصال بین دولت و مردم می توانست جایگاهی بسیر مهم داشته باشد و با فراهم کردن بستری مناسب یرای ارائه گفتمان‌های همسو با انقلاب شرایط را به سمت حفظ منافع ملی و امنیتی کشور و همچنین ایجاد همدلی  و برادری در جامعه هدایت کند.

 زمانی که دکتر روحانی «همفکری و هماهنگی، قرابت فکری و نظری» میان مدیران ارشد کشور تأکید میکرد می دانست که دسترسی به این مهم بدون وجود یک حلقه ارتباطی قوی بین مسئولین و مردم ممکن نخواهد بود.

از سوی دیگر در شرایطی که بخش اعظمی از کارشناسان و مسئولین در کشور معتقد هستند که دولت روحانی دچار ضعف اطلاع رسانی است و از این حیث مظلوم به شمار می‌آید این انتظار وحود دارد که مدیران روابط عمومی در بدنه دولت با توجه به این امر، دغدغه اصلی خود را به جای تمرکز بر حاشیه صرف اطلاع رسانی خدمات کنند.

تفاوت در نوع گفتمان دولت تدبیر با سایر دولت‌ها و توجه و همچنین تمرکز دولت حسن روحانی بر امر اعتدال و لزوم ارتباط با مردم توقعات را از مسئولین روابط عمومی بالا برده است.

استان قزوین نیز از این حیث مستثنی نیست و این انتظار وجود داشت و دارد که مدیران روابط عمومی در دستگاه‌های استان ، با درک صحیحی از گفتمان دولت با دولت و بدنه آن همراه شده و به دنبال ایجاد یک ارتباط صحیح بین مردم ومسئولین باشند .

اما متاسفانه برخی مسئولین روابط عمومی بدون درک درستی از ساختار روابط عمومی و بدلیل فقدان درک صحیح از آن گام در مسیر دیگری گذاشته اند که بیشتر به قدم برداشتن در عرصه مطامع شخصی و عقده‌های درونی شبیه است.

حمله به چهره‌های قابل احترام نظام، توهین و تهمت به شخصیتها و از همه مهمتر همراهی با متهمین امنیتی در کشور تنها گوشه‌ای از عملکرد برخی مدیران روابط عمومی در استان است که گویا از چشم مدیران دستگاه های خود و همچنین مسئولین ارشد استان مغفول مانده است.

یکی از این مدیران روابط عمومی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان است. همانطور که از نام آموزش و پرورش پیداست این مجموعه نقش مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان این استان ایفا میکنند و بدون شک مدیران و فعالان آن نیز باید دارای روحیه تربیتی باشند.

متاسفانه مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین که در فضای مجازی تلاش میکند نقش بسیار فعالی داشته باشد بدون داشتن واهمه‌ای به راحتی به هتک حرمت و توهین افراد می پردازد.

وی در برخی مطالب خود در فضای مجازی رئیس جمهور سابق کشور را، بدون اثبات هیچ اتهامی در هیچ دادگاهی تنها بر اساس موهومات جناح سیاسب خود، دزد و چوپان دروغگو خطاب می‌کند و تنها استدلال او توهم سفسطه آمیز اوست که می‌گوید این را همه می‌دانند.

این هتک حرمت و توهین تنها به احمدی نژاد ختم نمی شود و این مدیر هتاک، بی پروایی را فراتر نهاده و در گام بعدی با همراهی با برخی کانال‌های مجازی به قاری برجسته کشور تهمت می زند و به راحتی با آبروی وی در فضای مجازی بازی می‌کند.

وی با انعکاس پیامهای کانال خبری معلوم حال «آمد نیوز» که در بازی با آبروی دیگران و در تهمت زدن، شهره عام و خاص است، با جریان حمله به سعید طوسی همراه شود.

این مدیر روابط عمومی در حالی با این تهمت ها همراه می شود که هنوز در دستگاه قضا جرم سعید طوسی نه تنها اثبات نشده بلکه محسنی اژه‌ای از رفع تعقیب این قاری نیز خبر داده است.

 

حال سوال اینجاست که چه کسی به یک مدیر روابط عمومی در دولت تدبیر و امید این اجازه را می دهد که به این راحتی به دیگران توهین کرده و با زدن تهمت و افترا و مجرم خواندن افرادی که حتی قوه قضاییه آنها را در حد یک متهم نمی داند در فضای مجازی لجن پراکنی کند.

ماجرای مدیران روابط عمومی‌های استان به اینجا ختم نمی شود. فرمانداری قزوین دومین جایی است که گویا تلاش دارد  همواره مدیران روابط عمومی پر حاشیه‌ای داشته باشد.

مدیر روابط عمومی پیشین این مجموعه با آن ایمیل مشهور حاشیه ساز شد و حال گویا مدیر فعلی روابط عمومی تصمیم دارد تا با همراهی با مجرمان امنیتی مشهور شود.

مدیر روابط عمومی فرمانداری قزوین نیز در فضای مجازی فعال است . اما این فعالیت او فراتر از یک مدیر روابط عمومی است و وی تلاش میکند تا با متهمان و مجرمان امنیتی کشور نیز همراه شود.

وی در پستی در فضای مجازی در کمپین نرگس محمدی متهم امنیتی این کشور شرکت میکند و از دیگران هم میخواهد تا به این کمپین بپیوندند.

نرگس محمدی به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی ایران (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به استناد ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی (عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی (در خصوص فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این رأی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس کاهش یافت. این حکم از اردیبهشت ۱۳۹۱ به اجرا درآمده است.(1)

این در حالی است که احمدی‌نژاد و سعید طوسی و امثالهم بدون هیچ مدرک و حکم اثبات شده‌ای در دادگاه مورد حمله شدید این آقایان قرار می‌گیرند که یک مجرم امنیتی با حکم قطعی دادگاه و سابقه شناخته شده در دشمنی با جمهچری اسلامی مظلوم معرفی می‌شود و مورد حمایت مدیران روابط عمومی دولت در قزوین قرار می‌گیرد.

اما در پایان این انتظار می رود که متولیان روابط عمومی ادارات استان در دولت تدبیر و امید نسبت به تنزل جایگاه روابط عمومی تجدید نظر کرده و از اشاعه این حرکت غیر منطقی و غیر حرفه ای پرهیز و جلوگیری کنند.

 

  1. ویکیپدیا

نویسنده: سهیل یوسف زاده

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار