گام به گام تا اربعین/ یادداشتی از "محسن فرهادی" :

کدخبر: 1981

شاید اگر بخواهیم مجموعه اقدامات نظام سلطه جهانی در جریان جنگ نرم و حساب شده در برابر هویت و موجودیت کشورهای منطقه غرب آسیا را در یک عبارت مختصر خلاصه کنیم، به مفهومی به نام "اسلام هراسی" برسیم.

سرویس سیاسی قزوین خبر: آمریکا و رسانه های وابسته به او در حالی که آشکار و پنهان از گروه های تروریستی این منطقه حمایت می کنند، در عین حال خود را متمدن به حساب آورده سعی دارند "اسلام" را به عنوان منشاء تمام این خشونت ها به جهانیان معرفی کنند. حجم دروغ پراکنی رسانه های غربی-و پیش از آن هالیوود- درباره "اسلام" و مسلمانان به حدی بود که رهبر انقلاب اسلامی پس از حمله تروریستی به دفتر مجله "شارلی ابدو" در فرانسه، در اقدامی تامل برانگیز و تاریخی طی نامه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواستار آن شدند تا فارغ از این پروپاگاندای رسانه ای برای شناخت اسلام به منابع اصلی آن مراجعه نمایند و در دام دروغ های غرب نیفتند. در بخشی از این پیام تاریخی آمده بود:" من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می گویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند."

با این همه دستگاه دروغ ساز غرب توقفی نخواهد داشت. سیاست های مزورانه ایالات متحده در کشورهای سوریه، فلسطین اشغالی و عراق در کنار هم پیمانی وی با اصلی ترین کشورهای حامی تروریست های غرب آسیا این مسئله را به خوبی روشن کرده است. از آنجا که انگلیس، فرانسه، آلمان و در یک کلمه اروپا نیز در قامت پیشخدمت حرف گوش کن ایالات متحده قرار گرفته است، امیدی به تغییر سیاست غرب در قبال ادامه این روند تاسف بار نیست. ولیکن یک ضرب المثل ایرانی هست که می گوید:"خورشید برای همیشه پشت ابر نمی ماند!" و این به واقع، گزاره ای است که بیانگر یکی از اساسی ترین قوانین حاکم بر نظام طبیعت است. برتولت برشت؛ شاعر و نمایشنامه نویس آلمانی به زیبایی این سخن را دکلمه کرده است که:"می توان به یک نفر برای همیشه دروغ گفت و می توان برای یک بار به همه دروغ گفت، اما، هرگز نمی توان برای همیشه به همه دروغ گفت!" کنس اوکیف یکی از کهنه سربازان آمریکایی در همین زمینه می گوید:"اگر  چیزی را بنا کنید که پایداری نداشته باشد، اما بر روی آن مستقر شوید نتیجه‌اش این است که پایدار نخواهد بود.‌ آن چیزی که کشور من؛ آمریکا بر روی آن بنا شده، دروغ است و نمی‌تواند این دروغ ادامه پیدا کند."

لذا ما در زمانه ای به سر می بریم که ظرفیت دروغ گفتن های غرب و ایالات متحده به مردم دنیا رو به اتمام است. ویتالی چورکین ، نماینده روسیه در سازمان ملل در همین زمینه با انتقاد از سیاست های دوگانه غرب در قبال مبارزه با تروریسم می گوید:"شما نمی توانید با یک دست با تروریست ها بجنگید، و با دست دیگر با تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان، اساسا بازیچه دست آنها بشوید." اما سوال اینجاست که فرآیند این رسوایی نهایی چگونه خواهد بود؟ فارغ از ظرفیت های نوپدید رسانه های نوین جهانی و شبکه های اجتماعی موبایلی که هر روز بر آگاهی مردم جهان از واقعیات صحنه بین الملل می افزایند؛ به نظر می رسد حرکت های انسانی و دیپلماسی عمومی نقش بزرگی را در این زمینه بر عهده خواهند داشت. گردهمایی عظیم و هر ساله دوستداران "حسین" در شهر کربلا بی شک یکی از مصادیق این دیپلماسی عمومی و بی شک بزرگترین آنها! خواهد بود. اربعین زمانی است که هر ساله جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر را برای یک هدف واحد در یک نقطه خاص جمع می کند.

تجمعی که البته پیش از آن و در بستر خود، بزرگترین پیاده روی همگانی جهان را شکل می دهد. جمعیتی عظیم صدها کیلومتر راه را طی می کنند تا در یک زمان معین در یک مکان واحد برای یک هدف یکسان گرد هم آیند. و البته نکته قابل تامل این رویداد شگرف که هر ساله با بایکوت عظیم رسانه های اردوگاه لیبرال سرمایه داری مواجه می شود، مسلمان بودن قاطبه جمعیت است! مسلمانانی که بر خلاف آنچه هالیوود معرفی می کند، در طول این گردهمایی عظیم به همدیگر عشق می ورزند و یک مانور عاطفه و انسانیت را در دنیای بی عاطفه امروزی به نمایش می گذارند. جمعیت اما منحصر به مسلمانان نیست. در این گردهمایی دیدن مسیحیان، یهودیان، ایزدی ها و پیروان ادیان دیگر چندان عجیب نخواهد بود. آنها نه تنها در این اجتماع پرعاطفه شرکت می کنند که حتی مانند مسلمانان به توزیع غذای نذری و رایگان برای زائرین "حسین(ع)" هم اقدام می کنند. چشم دوربین های بی بی سی، فاکس نیوز، سی ان ان، یورونیوز و دیگر برادرخوانده های دروغگویشان اما برای دیدن این واقعیات کور است! بزرگترین پیاده روی و اجتماع انسانی روی کره زمین، در کمال شگفتی در عصر تبادل اطلاعات از سوی مدعیان "جریان آزاد اطلاعات" با یک بایکوت رسانه ای عظیم روبرو می شود.

لذا چندان عجیب نیست اگر انسان غربی که در اسکاتلند هم  از تمامی جزئیات مریض شدن فرزند دوم خرس قهوه ای باغ وحش سن دیگو آگاه می شود، تا کنون نام "اربعین" را هم نشنیده باشد. و یا بپرسد که "حسین" کیست؟!! چه اینکه نظام فکری حاکم بر اردوگاه لیبرال سرمایه داری به خوبی می داند در صورتی که مردم جهان "حسین" و "اربعین" را بشناسند، جایی برای ادامه حاکمیت ظالمانه و مزورانه آنها بر انسان ها باقی نخواهد ماند. در همین زمینه، مرور واکنش اندک افراد غیرمسلمانی که پیام "حسین" را شنیده اند خواندنی و تامل برانگیز خواهد بود. موریس دوکبری مورخ فرانسوی می نویسد:" اگر تاریخ نویسان ما حقیقت ِ روزِ عاشورا را درک می کردند، این عزاداری را غیر عادی نمی پنداشتند. پیروان حسین (ع) به واسطه عزاداری به امام می دانند که زبونی و پستی و زیر دستی و استعمار و استثمار را نباید قبول کنند؛ زیرا شعار امام و پیشوای آنان تن ندادن به ظلم و ستم بود. حسین در راه شرف و ناموس و مردم و بزرگی مقام و مرتبه اسلام از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی های یزید نرفت . پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق خود قرار داده و از ظلم یزیدیان ، بیگانگان خلاصی یافته و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم ، و این است خلاصه تعالیم اسلام . ملتی که از گهواره تا گور تعلیماتش چنین است ، پیداست دارای چه مقام و مرتبتی خواهد بود چنین ملتی دارای هر گونه شرف و افتخار هست چون همه سرباز حقیقت و عزت و شرافت اند."

حال این تصویر از اسلام را مقایسه کنید با آنچه توسط هالیوود و فرزندان رسانه ای او همچون بی بی سی و سی ان ان از اسلام ارائه می شود. واقعیت این است که بین این دو قرائت متفاوت از اسلام یک دروغ بزرگ پنهان شده است. دروغی که آمریکا و غرب برای تحقیر ملت های غرب آسیا و نهایتاً تسلط بر نفت آنها به مسلمانان نسبت می دهند. اربعین مکان و بستری برای برملا کردن این دروغ بزرگ است. اینجا تو اگر به پیاده روی اربعین بپیوندی، خود را در اقیانوس چندین میلیونی عاشقان "حسین" غریبه نخواهی دید. آنها از تو درباره مذهبت سوال نخواهند کرد و بدون در نظر گرفتن عقایدت به تو انواع مهربانی ها را نثار خواهند کرد. و این عجیب نیست. بر خلاف آنچه جرج بوش می گفت، اسلام دین خشونت نیست و داعش زائیده اسلام نیست بلکه فرزند خلف آمریکا و فرزند نامشروع رژیم سفاک صهیونیست است. و تو نباید از مهربانی های عاشقان حسین در حق خود شگفت زده شوی اگر بدانی که یکی از 72 آزادمردی که در روز عاشورا به یاری "حسین" شتافتند، یک تازه داماد مسیحی بود!

وهب وقتی "حسین" را  دید، دیگر نتوانست از او جدا شود و تو بی گمان اگر "حسین" را بشناسی، آرزویی جز با "حسین" بودن نخواهی داشت. "حسین" اما تنها دوستان نصرانی ندارد، گاندی رهبر مبارزات مردم هند بر ضد استعمار پادشهای انگلیس نیز معتقد بود که:" اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز شود، باید از زندگی امام حسین پیروی کند." واقعیت آن است که حرف "حسین" را هر کسی که بشنود، خواهد پذیرفت. چه اینکه سخن او اختصاص به قومیت، نژاد، مذهب یا مردم خاصی ندارد. از همین روست که ادوارد گیبون؛ مورخ و سیاستمدار فرانسوی در متن جلد پنجم بزرگترین اثر خود با نام "انحطاط و سقوط امپراتوری رم" می نویسد:"تراژدی شهادت حسین در زمانی دور و آب‌وهوایی دور از تصور، احساسات سنگدل‌ترین خواننده را نیز برمی‌انگیزد." اربعین می خواهد "حسین" را نه تنها به این افراد معدود که به همه جهانیان بشناساند و بی شک همه بشریت از این آشنایی منتفع خواهند شد. چه اینکه "حسین" روح انسانیت، ایثار، عزت و آزادگی را در وجود هر انسانی زنده می کند و توانایی هدایت بشریت به سوی بهترین اهداف و آینده ها را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار