عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای

کدخبر: 1967

باقری گفت: مسئولان دولتی باید می‌دانستند که امریکایی‌ها هرگز به عهد خود وفا نمی‌کنند این در حالی است که تنها ابزار دولت، ایمیل زدن به غربی‌ها است و نمی‌تواند در مقابل نقض یا بد عهدی امریکایی‌ها کاری از پیش ببرد. عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: مشکلات مردم پس از برجام و مذاکره رفع نشده است و توافق با دشمن قطعی کشور، هرگز با ایمیل و نصحیت پیش نمی‌رود.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه جریان انقلابی‌گری آفت‌های زیادی دارد، گفت: دنیاگرایی، از جمله آفت‎هایی است که تفکر انقلابی را سست می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر، علی باقری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در همایش آبی از آمریکا گرم نمی‌شود که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه‌بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با روحیه انقلابی‌گری خود، انقلاب اسلامی را رهبری کردند و اگر این روحیه وجود نداشت، شاه پهلوی هنوز در ایران حکومت می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله طالقانی در شبی که انقلاب به پیروزی رسید از امام(ره) پرسید که آیا نظر شما بر شکستن حکومت نظامی قطعی است و این در حالی بود که امام(ره) با قلبی قرص و محکم فرمودند این انقلاب صاحب دارد و مردم حکومت نظامی را بشکنند.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: این سخن قاطع امام خمینی(ره) نشان از ارتباط عمیق قلبی ایشان با صاحب اصلی انقلاب، حضرت ولی عصر(عج) است و این در حالی بود که در آن زمان نیز عده‌ای با ادعای عقل‌گرایی در عرصه‌های مختلف، مقابل حرکت‌های انقلابی می‌ایستادند.

 

باقری با بیان دیدگاه امام خمینی(ره) به تقابل بین جریان انقلابی‌گری و مدعیان عقل‌گرایی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در پیامی که به منشور روحانیت معروف شده است، فرموده‌اند من به طلاب عزیز هشدار می‌دهم از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قول که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده‌اند عبرت بگیرند که مبادا گذشته، تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزی‌های بی‌مورد و ساده اندیشی‌ها، سبب مراجعت آنان به پست‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز نظام شود. 

وی با اشاره به اینکه کشور ایران پس از پشت سر گذاشتن انقلاب و دوران 8 ساله دفاع مقدس درگیر مشکلات خود بود، اضافه کرد: امام خمینی(ره) بر اساس بصیرتی که داشتند در این زمان حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کردند این در حالی است که این حرکت امام(ره) برای افراد مدعی عقل‌گرایی مطلوب و معقول نبود.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد: اثر تکوینی و وضعی این حرکت امام(ره) این بود که پرچم جهان اسلام در دست جمهوری اسلامی قرار گیرد و اعراب مرتجع، ایران را به عنوان رهبر جهان اسلام معرفی کنند.

تصمیم انقلابی رهبر معظم انقلاب، امریکایی‌ها را به خاک ذلت کشاند

باقری با بیان اینکه امریکا درصدد ساخت یک خاورمیانه بزرگ بود، خاطرنشان کرد: امریکا عراق را اشغال کرد و ایران را گزینه بعدی خواند اما این در حالی بود که مقام معظم رهبری با تصمیم انقلابی خود جنگ را به خارج از مرزهای ایران بردند و در کشور عراق با امریکا به مقابله پرداختند.

وی تصریح کرد: این تصمیم انقلابی رهبر معظم انقلاب، امریکا را مجبور کرد تا با ذلت از عراق خارج شود و کل بساط تشکیل خاورمیانه بزرگ را که امریکا در صدد به دست آوردن آن بود جمع کند.

 

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای اضافه کرد: تصمیمات افراد مدعی عقل‌گرایی منفعلانه و به ضرر منافع ملی است اما تصمیمات انقلابی‌گری با داشتن ویژگی‌های بصیرت در شناخت، ایمان در تصمیم و جسارت در اقدام، انقلاب اسلامی را همواره با موفقیت همراه کرده است.

باقری با اشاره به اینکه جریان انقلابی‌گری آفت‌های زیادی دارد و دنیاگرایی، از جمله آفت‎هایی است که بنیان تفکر انقلابی را سست می‌کند، خاطرنشان کرد: منظور از دنیاگرایی، اختلاس و پول‌شویی نیست و در واقع استفاده حلال حاکمان نظام دینی از مواهب دنیا است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تقوای دینی و سیاسی را از ویژگی‌های مهم انقلابی گری می‌خوانند، گفت: تقوای دینی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات که برای عوام مردم باید این تقوا وجود داشته باشد، اما اگر کسی مسئولیتی را در جامعه بر عهده گرفت این تقوا کافی نبوده و باید به تقوای سیاسی نیز دست یابد.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه امام علی(ع) در زمان حکومت خود بسیار ساده زیست‌تر از زمانی بودند که حاکم جامعه اسلامی نبودند، افزود: روحیه انقلابی‌گری طلب می‌کند که مسئولان آن چیزی که برای دیگر مردم جامعه حلال است بر خود حرام کرده تا بتوانند حال مستمندان و مستضعفان جامعه را به خوبی درک کنند.  

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها برای جلوگیری از رسیدن ایران به حقوق هسته‌ای خود، مانع تراشی می‌کردند و ایران در راستای طلب حقوق خود اقدام به مذاکره کرد، گفت: اگر مذاکره با آمریکا انجام نمی‌شد، دشمنان افکار عمومی داخل و خارج کشور را منحرف می‌کردند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است.

باقری با اشاره به اینکه در دولت قبل سعی داشتیم که به نتیجه برسیم و هدفمان رسیدن به توافق نبود، اضافه کرد: نتیجه مذاکرات برداشتن تحریم‌ها و رفع مشکلات جامعه است و ما با مذاکراتی که انجام داده بودیم به این نتیجه نزدیک شدیم اما این در حالی است که جریان مدعی عقل‌گرایی پیشرفتی را به دنبال نداشته و تنها به توافق با غربیان رسیده‌اند.

قبول توافقات هسته‌ای از سوی ایران، تعجب غربی‌ها را بر انگیخت

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه این توافق به تضعیف ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران منجر شده است، خاطرنشان کرد:  قبول توافقات هسته‌ای از سوی ایران، تعجب غربی‌ها را بر انگیخت.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث هسته‌ای سه عرصه حقوق ملت، دستاوردها و منافع مدنظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آیا دولتی که مسئول صیانت از حقوق، کیان و منافع یک ملت است، حق اعطای حقوق مردم ایران در نسل‌های آینده را به دشمن دارد؟ این در حالی است که برخی از تعهدات الی‌الابد بوده و برخی مدت‌دار است.

تنها ابزار دولت، ایمیل زدن به غربی‌ها است

باقری گفت: مسئولان دولتی باید می‌دانستند که امریکایی‌ها هرگز به عهد خود وفا نمی‌کنند این در حالی است که تنها ابزار دولت، ایمیل زدن به غربی‌ها است و نمی‌تواند در مقابل نقض یا بد عهدی امریکایی‌ها کاری از پیش ببرد.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات مردم پس از برجام و مذاکره رفع نشده است و توافق با دشمن قطعی کشور، هرگز با ایمیل و نصحیت پیش نمی‌رود.

ارسال نظرات

آخرین اخبار