بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین به مناسبت 13 آبان؛

کدخبر: 1958

عدم اعتماد به آمریکا مانند عدم اعتماد به عقرب سیاه و عدم اعتماد به گرگ گرسنه است. آیا کسی در میان چنگ‌ و دندان‌های گرگ گرسنه با لبخند و آغوش باز پی مذاکره با آن خواهد رفت؟

به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین، به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرده است:

بسمه تعالی

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ (انفال/ ۸)

در ابتدای این بیانیه آمده است: با رصد تحولات و اوضاع جهان و منطقه آن‌چه که بیش از همه توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند؛ نقش آمریکا در هرچه شعله‌ور‌تر نگاه داشتن شعله خانمان‌سوز جنگ و درگیری در اقصی نقاط جهان است. از یمن، تا بحرین؛ از عراق تا سوریه، از پاکستان و افغانستان یا میانمار و اندونزی، از لیبی و مصر تا نیجریه و الجزایر تماماً شاهد مثالی برای خونخواری آمریکاست. کشوری که جز با گرداندن ارابه مرگ و جنگ راهی برای امرار معاش نمی‌شناسد، حیوان خونخواری که جز نقض عهد و مشت آهنین لغت دیگری در لغتنامه‌اش نیست.

آمریکا کشوری که با بدهی صدها تریلیون دلاری به کشورهای دیگر، اقتصاد خود را تنها از طریق برافروختن گاه و بیگاه شعله جنگ در گوشه‌ای از جهان سرپا نگاه داشته است. البته طبق گزارش‌های اندیشکده‌های غربی این هژمونی نیز تا سال ۲۰۲۰ بیشتر دوام نخواهد آورد و قطعاً کشورهای چین و روسیه به عنوان ابرقدرت جدید شرق در برابر اقتصاد رو به افول آمریکا قد علم خواهند کرد.

آمریکا کشوری که به معنای واقعی کلمه از چنگال‌هایش خون مردم بی‌گناه ایران، یمن، سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، ویتنام، مکزیک، کوبا، سومالی، هائیتی، سیرالئون، میانمار، ژاپن، فرانسه، اسپانیا، آلمان، یوگسلاوی سابق و حتی بومیان و سیاه‌پوستان آمریکا می‌چکد. به حدی که کمتر کشوری را می‌توان یافت که ارتش آمریکا در آن دست به جنایت‌های بی‌شمار نزده باشد.

شاید برای مخاطب آگاه این مسئله تازه‌ای نباشد که آمریکا ژست روشنفکری و مدعای حقوق بشری‌اش تنها بزک چهره دیوصفت خودش است. آمریکا کشوری دارای استانداردهای دوگانه‌ در برخورد با تحولات یکسان است، شاید این جمله کلیشه‌‌ای‌ترین جمله در توصیف آمریکا باشد؛ اما جمله‌ای درست است. نمونه‌های این استاندارد دوگانه را می‌توان در تمام رفتارهای ایالات متحده مشاهده نمود.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: در نظر آمریکا دست به سلاح بردن برای دفاع از تمامیت مرزی سوریه مظهر تروریسم است، اما آشامیدن خون مردم بیگناه همان کشورها از سوی جبهه‌النصره و سایر گروه‌های تروریستی به زعم آمریکا میانه رو، امری عادی و در جهت استقرار دموکراسی تلقی می‌شود!! همین ژست‌های پوچ و استانداردهای دوگانه در برابر تحولات یکسان است که اعتماد به آمریکا را با چالش جدی مواجه ساخته است.

در این میان عده‌ای در داخل با در دست گرفتن علم مذاکره با کدخدا، معلوم نیست از چنگال این دیو خون‌آشام چه طلب می‌کنند!! کسانی که در داخل با تحلیل‌هایی تماماً غلط کلید حل مشکلات داخلی را در مذاکره با این گرگ وحشی می‌بینند. تحلیل‌های اندیشکده‌های غربی در این زمینه گویای همه‌چیز است. در حالیکه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی گفته است ایران را در پسابرجام نیز تحریم کرده‌ایم!! اما متأسفانه کسانی که خود را به خواب زده باشند را نمی‌توان هشیار کرد.

رهبری معظم انقلاب نیز تا به امروز چندین بار مذاکره با این شیطان بزرگ را بی‌فایده و حتی مضر خوانده‌اند که از همین نظرگاه می‌توان به تحلیل آن نشست. با توجه به سوابقی که از آمریکا شمرده شد، آیا ارتباط سیاسی یا حتی مذاکره با چنین حیوان خون‌آشامی به سود ایران خواهد بود؟

مسئله عدم اعتماد به آمریکا، مسئله‌ امروز یا دیروز نیست که آن را در میان جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای به عنوان راه برون‌رفت از مشکلات کشور خواند. عدم اعتماد به آمریکا مانند عدم اعتماد به عقرب سیاه و مانند عدم اعتماد به گرگ گرسنه است. آیا کسی در میان چنگ‌ و دندان‌های گرگ گرسنه با لبخند و آغوش باز پی مذاکره با آن خواهد رفت؟

این بیانیه می‌افزاید: این عدم اعتماد به آمریکا حتی در کلام امام امت نیز مشهود است و امام راحل در جلد ۲۱ صحیفه خود صفحه ۲۹۱ به زیبایی به آن اشاره نموده‌اند: «خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید، نابود می شوید. هر دو ابرقدرت، کمر به نابودی ملل مستضعف بسته اند و ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانی کنیم.»

اما راه چاره را باید تنها در استقامت و تکیه به توان و ظرفیت داخلی دید. این وعده حق الهی ست که یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ . آنان که در راه خدا شکیبایی ورزیدند و دیگران را نیز به شکیبایی فراخوانند و مرزداری نمایند و از خدا پیروی کنند در سایه عنایات الهی رستگار خواهند شد. در کجای این آیه یا سایر آیات قرآن کریم کسی دیده یا شنیده که خداوند متعال راه پیروزی اسلام و مسلمین را در آن شرایط سخت کنار آمدن با ابرقدرت‌ها بداند؟

آیا موسی (علیه‌السلام) در برابر ابرقدرت زمان خود از خوش‌بینی در برخورد با فرعون سخن گفت؟ آیا پیامبر گرامی اسلام در برابر ابرقدرت‌های آن زمان ذره‌ای از موضع حق خود کوتاه آمدند؟ معنای والذین معه اشداء علی الکفار چیست؟ اشّداء بودن با دشمنان اسلام و مسلمین چطور با قدم زدن در پارک و در بوق و کرنا کردن مسئله اعتماد به کدخدا همخوانی دارد؟

حتی اگر بتوان این موارد را نیز توجیه کرد، چگونه می‌توان مذاکره با شیطان بزرگ را در باب مسائل منطقه، توان نظامی کشورمان و سپردن شاهرگ‌های اقتصادی کشور به اجانب را پذیرفت؟ کشورهایی که حتی در زمینه برجام نیز تاکنون بدعهدی کرده و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به توافق موسوم به برجام و شانه خالی کردن از زیر آن نگذشته‌اند.

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: مسئله استکبار ستیزی مسئله همیشگی مسلمین در برابر مستکبرین عالم است، چه این قدرت مستکبر، شوروی باشد چه آمریکا، تفاوتی در اصل مسئله ایجاد نخواهد شد. بار دیگر کلام پر نور امام راحل را پیش خود زمزمه کنید که در جلد ۱۷ صحیفه خود صفحه ۸۴ فرمودند: « بدانید شما با یک قدرتی مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین می رود. غفلت نباید بکنید. غفلت نکردن به این است که همه قوا، هرچه فریاد دارید، سر (آمریکا) بکشید، هرچه تظاهر دارید، بر ضد آن بکنید. هر عملی دارید؛ عمل مثبت را، (بر ضد) آن کنید.»

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با التزام به فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا در غیر از مسئله هسته‌ای، مذاکره با شیطان بزرگ را سراسر خسران می‌داند و ضمن پاسداشت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان، از آحاد ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی دعوت می‌نماید تا در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه شرکت نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار