دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان:

کدخبر: 1954

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با بیان اینکه مسئولین به این امر مهم سهل انگار و بی توجه هستند، بیان کرد: مسئولین مربوط باید به امر عفاف و حجاب توجه ویژه و تدبیری بیندیشند و با خاطیان در این امر برخورد جدی داشته باشند.

 به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر؛ فاطمه محمد بیگی با اشاره به پوشش‌های نامتعارف در جامعه اظهارکرد: متاسفانه ولنگاری‌های پوششی و فرهنگی در جامعه اتفاق افتاده است و گروهی از متولّیان امر در این موضوع وظیفه خود را بدرستی انجام نمی‌دهند. 

وی گفت: بنیاد عفاف و حجاب هماهنگ کننده فعالیت‌های عفاف و حجاب در بین ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف است و این مسئله باعث هم‌افزایی و فعالیت‌های مشترک در بین ارگان‌های مختلف شد و همچنین سبب شد که فعالیت‌های مشترک عفاف و حجاب قزوین در کشور نمود پیدا کند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌هایی این بنیاد تصریح کرد: پویش مردمی "من خانوادم را دوست دارم"، برنامه‌ و همایش‌های مختلفی  در استان انجام شد و بسیاری از استان‌ها از فعالیت‌های استان قزوین الگو برداری کردند.

محمدبیگی در ادامه افزود: این الگو برداری و نمود فعالیت‌های استان قزوین در کشور نشان دهنده‌ی این است که اگر ما عزم خود را جزم کنیم و همه با هم فعالیت های وحدت آمیز حول یک محور انجام دهیم قطعا موفق خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر همین هماهنگی‌ها که در بزرگداشت عفاف و حجاب انجام گرفت در جلوگیری از منکرات پوشش وحجاب انجام گیرد، موفق می‌شویم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب با بیان اینکه مسئولین به این امر مهم سهل انگار و بی توجه هستند، بیان کرد: مسئولین مربوط باید به امر عفاف و حجاب توجه ویژه و تدبیری بیندیشند و با خاطیان در این امر برخورد جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: ستاد عفاف و حجاب از برخوردهای قانونی و از دستگاه‌هایی که وظایف خود را در تحکیم امر عفاف و حجاب انجام می‌دهند حمایت می‌کند، همچنین از سازمان‌های مردم نهاد که فعالیت های آموزشی، فرهنگی و پرورشی در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند همکاری و حمایت خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو ستاد عفاف و حجاب عنوان کرد: با ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم  تا راهکارهای سطح عمومی عفاف و حجاب در جامعه افزایش یابد و با گرو‌های که در این زمینه فعالیت دارند، همکاری می‌کند.

افزایش رواج بدپوششی عامل افزایش آمار فسادهای اخلاقی و طلاق است

محمدبیگی ابراز کرد: با توجه به اینکه امام جمعه محترم شهر قزوین در راس این بنیاد ورئیس شورای برنامه ریزی بنیاد عفاف و حجاب هستند، همگام با امام جمعه و مردم امر عفاف و حجاب را در جامعه مطالبه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یکی از ستون‌های استحکام خانواده است، تصریح کرد: با بررسی آمار نقش عفاف وحجاب، پاکدامنی و حفظ کانون خانواده مشخص می‌شود و با افزایش رواج بدپوششی به همان میزان نیز آمار فسادهای اخلاقی و طلاق  نیز در جامعه افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد عفاف و حجاب در ادامه اضافه کرد: افرادی بر این باورند که عفاف و حجاب یک رفتار دینی است، اما همراه با دینی بودن آن یک رفتار بهداشتی و پیشگیرانه نیز است، دین ما دستور کامل و جامع برای زندگی دارد که با عمل به آن از سلامت روانی و معنوی برخوردارخواهیم شد.

 وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد در ایام محرم اعلام کرد: به دلیل نوپا بودن این ستاد نتوانستیم برای ایام عاشورا و تاسوعای حسینی برنامه‌ای داشته باشیم اما ازارگان‌های مختلف خواسته‌ایم تا بیلبوردها و بنرهایی  مربوط به عفاف و حجاب را به برنامه‌های خود اختصاص دهند.

محمدبیگی در ادامه افزود: همچنین از هیئات مذهبی خواستاریم با انجام تبلیغات برای مراسمات خود یکی از بنرهای اطلاع رسان خود را به امر عفاف و حجاب اختصاص دهند.

وی با اشاره به نذر فرهنگی اذعان کرد: مردم مومن شهر قزوین بخشی از نذورات خود را در این دوماه به امر عفاف و حجاب اختصاص دهند، مانند نذر چادر که در همایش‌ها و برنامه‌ها به افراد علاقه مند توزیع شود.

محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: از سخنرانان و روحانیون معزز خواهشمندیم در این دوماه از نقش حیا، عفت و پاکدامنی در استحکام خانواده صحبت کنند و پیام حضرت رقیه و حضرت زینب را به مردم برسانند.

انتهای پیام/ صبح قزوین

ارسال نظرات

آخرین اخبار