امام‌جمعه قزوین با اشاره به فساد هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: مسئولان حقوق به یغما رفته بیت‌المال را از حلقوم غارت‌گرانِ زیاده‌خواه بیرون بکشند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی-سیاسی نمازجمعه‌ی این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، به فساد هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: این رسوایی بزرگی است و از دستگاه قضایی و مسئولان مربوط می‌خواهیم که فرمایشات رهبری را در مبارزه با مفاسد اقتصادی عملی کنند.

abedini

وی تصریح کرد: مسئولان باید فرمایشات رهبری را خیلی جدّی بگیرند و تاکنون باید نشان می‌دادند که چند نفر را محاکمه کرده‌اند و چه میزانی از بیت‌المال را از حلقوم غارت‌گرانِ بیت‌المال بیرون کشیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: این تقاضای همه مؤمنین و نمازگزارن است که حقوق به یغما رفته بیت‌المال و مردم را، که در سختی معیشتی هم زندگی می‌کنند، از حلقوم غارت‌گرانِ زیاده‌خواه بیرون بکشند.

وی به هفته بسیج ‌دانش‌آموزی اشاره و به تشریح شاخصه‌های بسیجی بودن پرداخت و اظهار کرد: بسیجی یعنی آدم بینا، فهمیده، بصیر و دشمن‌شناس، و انسان مؤمن نمی‌تواند بسیجی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در فتنه 88 چشم‌های خود را بستند، نمی‌توان در جرگه‌ی بسیجی به حساب آورد چرا که چنین افرادی صاحب بصیرت و بینایی نبودند؛ البته آن‌هایی که پس از این غفلت توبه کردند و بازگشتند، نمره خوبی گرفتند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به شاخصه‌های دیگر یک بسیجی، بیان کرد: آزادگی، یک شاخصه دیگر بسیجی است چرا که انسان آزاده خودش را به دنیا و مقام‌های دنیایی نمی‌فروشد و خودش را در عرصه دین حفظ می‌دارد.

وی چهره‌های بزرگ بسیجی را نیز معرفی و تصریح کرد: حضرت آدم (ع)، ابراهیم (ع)، نوح (ع)، عیسی (ع)، حضرت محمدبن عبدالله (ص) و ائمه اطهار (ع) نمونه کامل همه زیبایی هستند که یک که یک مؤمن بسیجی باید از آن‌ها الگو بگیرد.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: در عصر ما نیز آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی، شیخ فضل‌الله نوری، میرزای شیرازی و امام خمینی(ره) بسیجی بودند و امروز هم رهبری بزرگ‌ترین بسیجی عصر ماست که همه مستضعفان عالم به ایشان دلخوش هستند.

خطیب جمعه‌ی قزوین به وقایع مهمّی که باید الگوی بسیجیان قرار گیرد، اشاره و یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) با وجود این‌که یک نفر بود، دست به بت‌شکنی زد و در این مسیر از هیچ کس هراسی به دل راه نداد و این اقدام، اقدامی بسیجی بود.

وی نهضت پیامبر اکرم(ص) را یکی دیگر از اقدامات بسیجی معرفی کرد و گفت: پیامبر(ص) جامعه جاهلیت را به جامعه‌ی حکمت، معرفت، عدالت، عبادت و انسانیت تبدیل کرد و این یک حرکتی بسیجی بود که غدیرخم و عاشورا نیز در همین راستا قرار دارند.

نماینده ولی‎فقیه در استان قزوین اظهار کرد: صلح تحمیلی به امام حسن (ع) تنها اختصاص به ایشان ندارد چرا که امام حسین (ع) هم وزیر و مشاور ارشد برادرش بود و با هم در آن فضا قرار داشتند.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: قیام امام حسین (ع) نیز تنها به امام حسین (ع) متعلّق نیست چرا که برای تحقّق آن قیام، امام حسن (ع)، امام علی (ع)، فاطمه زهرا (س) و آئین نبوی زمینه‌سازی کردند.

وی اذعان کرد: برخی‌ها در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده درباره الگوگیری از عدم آشتی امام حسین (ع) با دشمن، صلح امام حسن (ع) را مطرح می‌کنند، در حالی‌که مسیر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) تفکیک‌ناپذیر است و همه ائمه یک حقیقت واحد هستند (کلهم نور واحد) و هر کدامشان جای دیگری قرار می‌گرفت، همان کار را انجام می‌داد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سال 57 یک اقدام بزرگ بسیجی در طول تاریخ بعد از ائمه اطهار (ع) است و امروز هم مقاومت اسلامی در برابر استکبار یک اقدام بزرگ بسیجی است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: این‌که امیرالمؤمنین (ع) فرمود: اگر بیت‌المال را مهریه زنانشان قرار داده باشند، از آن‌ها پس می‌گیرم جمله‌ای بسیجی است اما اگر پشت سر غارت‌گران ایستادیم و گفتیم این‌ها ذخایر انقلاب هستند، جمله‌ای ضد بسیجی را مطرح کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که «هیهات منّا الذّلة‌» از جملات بسیجی است، تأکید کرد: این‌که امام(ره) فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» و یا «ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم»، ادبیات بسیجی و انقلابی است و به مردم ما عزّت بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: جمله‌ای که رهبری فرمودند: «اگر اسرائیل غلطی بکند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم» جمله‌ای کاملاً بسیجی است و امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به این تفکر نیازمند است.

امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه های هفته گذشته اشاره و بیان کرد: بنده در خطبه‌های هفته گذشته گفتم که پس از سفر رئیس‌جمهور به قزوین مردم انتظار دارند تا کاری صورت بگیرد و نتیجه‌ای حاصل بشود. ما باید این را بگوییم و این حرف دولتی‌های ما نیز هست.

وی یادآور شد: برخی شیطنت کردند و گفتند که انگار خطیب جمعه نمی‌داند که در چند هفته نمی‌شود کاری انجام داد؛ یک هفته و دو هفته هیچ؛ الان سه سال و اندی گذشته است و مشکلات اقتصادی برطرف نشده، در حالی که به ما وعده صد روزه داده بودند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: همه ما در این زمینه مشترک‌القول هستیم که انتظار نداریم در چند هفته و چند ماه پس از سفر رئیس‌جمهور به قزوین کاری صورت بگیرد. ما انتظارات مردم را منتقل کردیم و صرف این‌که مردم بشنوند که ریل آهن از تهران تا زنجان می‌خواهد دو خطه شود، مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: مسئولان وعده‌های کارهایی را بدهند که از عهده انجام آن بر می‌آیند و وعده نسیه به مردم ندهند. قرار بود بیکاری حل شود و چرخ اقتصاد ما به حرکت در بیاید، قرار نبود کارخانه‌های ما یکی پس از دیگری تعطیل شود.

وی کسب رتبه نخست مسابقات قرائت قرآن از سوی سید مصطفی حسینی و سعید علی‌اکبری نفر نخست رشته حفظ قرآن کریم را تبریک گفت.

انتهای پیام/ monaadi.org

ارسال نظرات

آخرین اخبار