با انتشار گسترده اسناد توسط اعضای تعاونی مسکن

کدخبر: 1939

عده ای که خود را اعضای تعاونی مسکن فاتحان فجر می نامند چند روزی است که با انتشار اسنادی پرده از فسادی بزرگ در این تعاونی مسکن بر می دارند.

قزوین خبر ؛

در ایران تعاونی‌های مسکن با هدف تامین مسکن برای اعضا و گروه‌های کم درآمد و توسعه بخش تعاونی و به منظور جلوگیری از سوء مدیریت و مبارزه با عوامل سوداگر و توزیع عادلانه امکانات و تقویت انگیزه خودیاری و همکاری متقابل و ایجاد امکانات و تسیهلات بیشتر در امور مربوطه به ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت به منظور تحقق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌اند.

شرکت‌های تعاونی مسکن قرار بود یکی از راههایی باشد که هر خانواده، بمنظور تهیه و تملک سرپناهی برای رهایی از رنج اجاره‌نشینی و خانه بدوشی سالانه، به عضویت آنها در آیند. اما در سال های اخیر شاهدیم که تعاونی های مسکن به محلی برای سوء استفاده و فساد اقتصادی و رانت خواری تبدیل شده است. شاهد سخن نیز پرونده های بسیار در محاکم قضایی است.

اکثر قریب به اتفاق تعاونی های مسکن مهر، تعاونی مسکن شورای حل اختلاف، تعاونی مسکن خبازان، تعاونی مسکن مطبوعات و ... تنها بخشی از نام هایی است که یا با سوء مدیریت و یا با فساد مالی مدیران عامل، هیات مدیره و حتی پیمانکاران خود روی زبان ها افتاده اند.

اما اسنادی که در چند روز اخیر بشدت در فضای مجازی دست به دست می شود، مربوط است به تعاونی مسکن فاتحان فجر که یکی از بزرگترین تعاونی های مسکن استان و حتی کشور لقب گرفته است.

منتشر کنندگان اسناد که خود را اعضای تعاونی معرفی کرده اند، اطلاعاتی را به کاربران انتقال می دهند که در صورت صحت و سقم آن پای خیلی از مسئولان و بزرگان استان به میان خواهد آمد.

عمده ترین موضوعی که توسط افشا کنندگان به آن پرداخته شده است فساد اقتصادی چند میلیاردی مدیرعامل سابق این تعاونی است که موجب خساراتی چندین برابر (ناشی از تاخیر و بلاتکلیفی و تورم و موارد دیگر که در این سالها) به اعضای تعاونی وارد گردیده است.

این تعداد از اعضای تعاونی راه هایی چون ارعاب و تهدید، تطمیع و امثالهم را راهکار مسئولین تعاونی برای ساکت کردن فریاد احقاق حق اعضا بر شمردند.

این اولین باری نیست که اعضای این تعاونی خواستار رسیدگی به مشکلات و مفاسد تعاونی بوده اند، بلکه اولین بار است که اسناد خود را بصورت گسترده در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند.

دهم تیرماه سال گذشته (1) نیز اعضای این تعاونی با تجمع در مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فریاد اعتراض خود را به گوش مسئولان این اداره رسانده بودند. بی شک عدم رسیدگی به این اعتراضات زمینه ساز بروز چنین اقداماتی شده است.

پایگاه تحلیلی قزوین خبر ، همچون همیشه در راستای رسالت خود پیگیر موضوع خواهد بود و بدون نگاه سیاسی موضوعات را منعکس خواهد کرد.

 

1) ر.ک yon.ir/K30N

 

پایان پیام/

  • منتقد 6 0 پاسخ

    مبارزه با فساد ، مردم آری ، مسئولین خدا می داند !!!!!
    کارگزار : تعاونی مسکن . . . و اداره کل . . .

    عوامل اجرا : مدیر عامل . . . و مدیر کل . . .

    در سال 87 زمینی به وسعت 250 هکتار با کاربری کشاورزی در ناحیه آشنستان ، توسط مدیر عامل وقت یکی از بزرگترین تعاونی های مسکن شهر قزوین خریداری و به اداره کل . . . فروخته شد . در این معامله ، علی رغم برداشت چند میلیاردی که از حساب تعاونی صورت گرفته و وجه آن در اختیار مدیر عامل قرار گرفته بود ، نامبرده ، معامله را به نام خود صورت داده و مالک زمین شد . تقریبا با فاصله بسیار کوتاهی ، ملک مورد نظر توسط مدیر عامل یا همان مالک ، با قیمت بالاتری به اداره کل . . . فروخته شد .

    اسناد و مدارک موجود حکایت از این دارند که در این خرید و فروش بین مالک و اداره کل مذکور ، نه از کارشناسی خبری بوده ، نه از مناقصه و نه از رعایت قوانین خرید و فروش در دستگاه های دولتی .

    طبق بخش دیگری از اسناد موجود ، تعاونی از سال 85 اقدامات کارشناسی خود را برای شناسایی زمین های اطراف قزوین با عقد قرارداد کارشناسی آغاز نموده و این کارشناسی بمنظور شناسایی اراضی دارای کاربری مسکونی یا قابل تغییر به کاربری مسکونی برای ایجاد شهرک مسکونی صورت پذیرفته است .

    نکته جالب توجه در این پرونده ، ارتباط ظاهری بین مشاور طرف قرار داد با مسئولین مسکن مهر و زمین مورد معامله با پروژه مسکن مهر است . اهمیت این ارتباط ، زمانی بیشتر می شود که تاریخ قرارداد مشاوره یعنی نیمه دوم سال 85 را با زمان آغاز نهضت مسکن مهر در سال 86 و همچنین محل اجرای طرح مسکن مهر در شهر قزوین مقایسه می نماییم .

    این موضوع از سال 87 مورد پیگیری جدی برخی از اعضای تعاونی قرار گرفته و علی رغم مراجعات و مکاتبات صورت گرفته که بخش مهمی از آن ها مربوط به سال 90 و بعد از آن بوده است ، اما تنها یک فرآیند پیگیری آغاز و بدور از چشم اعضا و مردم و رسانه ها ، منجر به اخذ تصمیمی در قالب رای داوری گردیده که سراسر اشکال و ابهام است .

    اگرچه تمامی خسارات وارده اعم از نقدی چندین میلیارد تومانی و غیر نقدی ناشی از تاخیر و بلاتکلیفی و تورم و موارد دیگر که در این سالها به اعضای تعاونی وارد گردیده ( فقط در این یک مورد که باقی موارد بماند برای بعد ) ، مسئولین و مدیران استان ، کل مطلب را از اعضا و مردم مخفی نگاهداشته و موجب ضرر و زیان بسیار بیشتری شده اند و مسئولین تعاونی تا توانسته اند با ارعاب و تهدید و تطمیع و امثالهم ، فریاد احقاق حق اعضا را در گلو خفه کرده اند و مسئولین نیز با نهایت بی تفاوتی و اهمال از کنار این فریاد ها عبور کرده و چشم و گوش خود را بسته اند .

    امید واریم به برکت سال روز قیام عاشورا ، مسئولین ارشد استان ، قدری به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در برخورد با فساد توجه نموده و با عمل به احکام حکومتی ایشان ، بساط این فساد را بر چینند و مردم را که پشتوانه انقلابند محرم دانسته و آنان را در دفاع از حقوقشان یاری نمایند .
    نویسنده: حر آزاده - ۱۳٩٥/٧/٢٤
    موضوع : زمین خواری

  • mohsen 6 3 پاسخ

    تا وقتی شکاف هست فاسد هم هست
    دمشون گررم که خوردند و رفتند

  • اکبر 4 2 پاسخ

    مگر تعاونی بازرس نداشته پس مسئولیت بازرس تعاونی چی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بازرس بازرس 3 1 پاسخ

      کاری نداره که
      بازرسم میخرن

  • یاس سپید 3 1 پاسخ

    به نظر شما اگر مسئولین دولتی تمام همتشان را جمع کنند و در راه مبارزه با فساد نگذارند که پرونده بک فساد افشا شود آن هم نه یک دستگاه بلکه چند دستگاه !!!! به نظر شما انتظار دیگری می توان داشت ؟؟؟؟

  • حر آزاده 2 2 پاسخ

    گفتید بازرس نداشته ؟ داشته ماشالله هیکل دو برابر من و شما !!! اما یه ایراد کوچیک داشته ، جلوی پ پ پ ، همه جاش شل می شده مثل بستنی آب شده !!! نمی تونسته به بزرگان نه بگه البته به پ پ پ هم همینطور

  • بچه محله 2 1 پاسخ

    سلام بر همه اونایی که دل سوخته دارن و داغ ظلم یزید بر دل . به قول شهید مطهری امام حسین زمان رو دریابید تا یزیدی ها دوباره کربلا به پا نکنند . بعضی که شکمهاشون از مال حرام پر شده معنای فساد رو نه می دونن نه می تونن بفهمن . خدا به داد اونایی برسه که مسئول هستن و باید پاسخگوی پسر فاطمه ( عج ) باشن . آقای مدیر ارشد و غیر ارشد حواست باشه چه نونی سر سفر ه زن و بچه ات می بری ؟ گیرم تا دیروز خبر نداشتی !!!!! الآن که می دونی چی ؟؟؟؟

    • عضو 2 2 پاسخ

      واسه اراجیفی که توی سایت نوشتید حتی یک سند هم ندارید.
      اگه داشتید 1000 باره رو می کردید.
      پس لطفا لجن پراکنی نکن

  • بچه محله 1 1 پاسخ

    عضو کمی تا قسمتی محترم
    بد نیست قدری ادب از بی ادبان بیاموزید
    جنابعالی اگر عرضه داشتید سری به شعبه 2 دادگاه تجدید نظر استان می زدید و رای صادره در این خصوص را ملاحظه می فرمودید . صدای افتادن این تشت اینقدر بلند بوده است که فقط آنها که گوششان کر است نمی شنوند . البته در این خصوص که فرمودید لجن پراکنی ، راست گفتید . آنچه این تعاونی در حق 2000 عضو انجام داده چیزی جز آنچه شما فرمودید نیست .

    • عضو 1 0 پاسخ

      آقای بچه محل
      یا هر اسم دیگه
      شما که عرضه داری چرا تا حالا کار از پیش نبردی.
      همه قزوین کر شده و فقط شما می شنوی.
      کلاهت را بالاتر میبردی تا کلاه سرت نره

  • حر آزاده 0 2 پاسخ

    با سلام به همه عدالت طلبان و اظهار تنفر از تمام ظالمان و استعمارگران واقعا متاسفم برای کسی که جرات و شهامت در بیان فساد را اراجیف گفتن و لجن پراکنی می داند و مطالبه به حق خواسته های 2000 انسان که فقط چوب صداقت و اعتمادشان را می خورند زیر سوال می برد . عضوی که از سر جهل و نادانی چنین می تازی ، ما ابایی از ارائه مدارک نداریم مطمئن باشید همانقدر که جرات گفتن مطالب را داشتیم شهامت ارائه مدارک را هم داریم . همکاران محترم قزوین خبر از همین طریق اعلام می کنیم که در هر نشست مطبوعاتی که فرصت آن را فراهم نمایید حاضر به ارائه مستندات خود بوده و آماده هرگونه رویارویی با مدعیان دروغ بودن اخبار مذکور هستیم . تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .
    آینده زمین از آن مستضعفان است و دل ما خوش به ولی عصرمان ( عج )

    • عضو 1 0 پاسخ

      قزوین خبر هم مثل خودتون کذاب هستند.
      جاهل و نادان هم شمایید و اعوان و انصارتان.
      معلوم نیست با چه هدفی این کار را میکنید
      تخریب چه کسی را در دستور کار قرار دادید؟
      منتظر شکایت ما باشید

    • عضو 0 0 پاسخ

      <b>در ضمن
      چرا جرات نمی کنی خودتو معرفی کنی</b>

  • یاس سپید 0 0 پاسخ

    برادر یا خواهری که خودت را عضو می دانی و عضو نام نهاده ای ؟ برای جهالتت متاسف باشم یا برای حماقتت ؟ وقتی دوستی که خود را حر آزاده نام نهاده است به صراحت اعلام می کند که در هر نشست مطبوعاتی حاضر به ارائه مدارک خود می باشد و یا آماده مذاکره یا مناظره یا چیزی شبیه این است ، اولا معرفی از این بالاتر قطعا مسئولین این سایت از اطلاعات آن فرد با خبر بوده و بدون مدرک اقدام به انتشار این نظرات نمی کنند ، ثانیا آنها که خود را آماده رویارویی کرده اند پس هارت و پورت الکی برای چی می کنی ، گر تو بهتر می زنی بستان بزن ، ثالثا تا اینجا نه از کسی اسم برده شده و نه به فردی بی احترامی شده و در عوض شما بسیار بی ادبی می کنی پس خودت را جمع کن و بیشتر از این نادانی ات را آشکار نکن ، رابعا بیان حقیقت به معنی تخریب کسی نیست بلکه خطاکاران هستند که بقولی وقتی چوب را بر می داری حساب کار خودشان را می کنند و دادشان در می آید .
    بهر حال دوست بی ادب من ، مراقب باش کجا پا می کذاری ؟

  • حر آزاده 2 0 پاسخ

    ای عضوی که معلوم نیست عضو کجایی و چرا اینقدر سنگ سینه کسانی را که هنوز نامشخص اند به سینه می زنی ؟ بنده به عنوان مطلع تمامی تلاشم را برای احقاق حق و ممانعت از بروز فساد نموده ام و خواهم نمود و از داد و بیداد شما و امثال شما هم نمی ترسم بلکه تنها از خدایی می ترسم که من و تو در برابرش هیچیم . از مولایی می ترسم که تیغ عدالتش بران است و برادر و دوست و آشنا نمی شناسد . از امامی می ترسم که بخاطر عدالتش هزار و اندی سال است که سفیانیان کینه اش را در دل دارند و هنوز هم خون اولادش را بر خاک گرم کربلاها می ریزند . تو اگر نمی ترسی ، خود دانی ولی من می ترسم و حاضر نیستم شرف و غیرتم را به ثمنی ناچیز حراج کرده و دینم را زیر پا گذاشته و دنیایم را آباد کنم .

  • بچه محله 0 1 پاسخ

    قربان کلام کسانی که اینقدر بی آلایش و ساده از حق دفاع می کنند . حر آزاده عزیز ، شما را در راهی که گام بر می داری تحسین می کنم و در این زمانه که خیلی ها برای مطامع دنیا ، دینشان را فدای دنیای ناچیز و حقیرشان می کنند به شما غبطه می خورم . ای کاش مسئولین بی درد و سست عنصر به اندازه ذره ای از این عدالت خواهی و غیرت دینی بهره مند بودند و نمی گذاشتند این همه در حق مردمی که ولی نعمت همین مدیران و مسئولین هستند ظلم و جفا شود . دعا می کنم که آقایمان بیاید و دست این نامردان را کوتاه نماید .

  • حر آزاده 0 0 پاسخ

    از اصحاب رسانه استدعا دارم ، در مقابل اینهمه جفا و ظلم و خیانت به اعتماد اعضای این تعاونی و حتی تعاونی های دیگر ، سکوت نکنند و مانند این پایگاه خبری ، اقدام به افشای فساد موجود در تعاونی ها کنند . این دور از عدالت است که با دستاویز قراردادن پیام وحی الهی تعاونوا علی البر و التقوی ، بندگان خدا را که بدلیل ضعف بنیه اقتصادی از قانون تعاون برای رفع نیازهای ضروریشان استفاده می کنند با همین شعار الهی و قانون سرکیسه کنند و سرشان کلاه بگذارند و متاسفانه عده ای مسئول نالایق و نادان هم با کمال خونسردی این چپاول را نظاره گر باشند و تنها گفتارشان در تمامی مراجعات این باشد که بروید دادگاه شکایت کنید . نمی دانم پس این همه ابزار نظارت و هزار دفتر و دستک برای چیست ؟ این همه دغدغه و اظهار تالم رهبر فرزانه و غریبمان در مبارزه با فساد برای کیست ؟ آیا این مدیران که مهر سکوت بر لبانشان می زنند مسئولیتشان کمتر از کسانیست که همچون اشرار سر گردنه حاصل خون دل مستضعفین جامعه را به تاراج می برند و در پناه سایه لطف مدیران بی عرضه و بی لیاقت ، فریاد تظلم خواهی پابرهنگان را به سخره می گیرند ؟ مسئولین ارشد استان قزوین ، سکوت تا کی ؟ مماشات تا کی ؟ نظاره کردن خاکستر نشینی مردم مستضعف تا کی ؟ دیدن سر بریدن دین در بازار ریا و تزویر و دم بر نیاوردن تا کی ؟
    مطمئن باشید که صبر خدا زیاد است اما وقتی تمام شود دودمان تمام ظالمان را بر باد خواهد داد و چه بد وعده ای است ، دادگاه خداوند جبار .

  • ره یافته 0 0 پاسخ

    سلام و عرض ادب به همه کسانی که در مسیر عدالت مولایمان علی ( ع ) گام بر می دارند و چون فرزندش حسین ندای هیهات من الذله سر می دهند . مسئولین استان قزوین ، براستی در این ماه عزای بزرگ آزاده سرافراز تاریخ بشریت ، فریاد هل من ناصر ینصرنی اعضای ستمدیده این تعاونی را نمی شنوید ؟
    شما را چه شده است که گوشهایتان ناشنوا و چشمانتان نابینا گردیده ؟ این پست ها و میزها به هیچ کس وفا نکرده است . خوشا آنان که چون مولایشان علی حکومت می کنند وقتی فرمود سوگند به خدا ، این کفش در نزد من محبوب تر از زمامداری بر شماست ، مگر اینکه حقی را بر پا دارم یا باطلی را از میان بردارم . و وای بر کسانی که پشت این مناصب و میزها نشسته اند و از احقاق حق ممانعت می کنند و باطل را یاری . خدا بدادتان برسد در این دنیا و در آن دنیا

  • حر آزاده 0 0 پاسخ

    سلام بر تمامی آزاد مردان و آزاد اندیشان !
    از اینکه تحملمان می کنید سپاسگزاریم . اما شما را به خدا از ما دلگیر نشوید . تنها پناه مردمی که حقشان پایمال شده این مسیر بوده تا از این طریق خبر ظلم های روا شده در حقشان را به گوش مسئولین برسانیم و به مردم بگوییم که غفلت شما و بی کفایتی مسئولین است که این همه ضرر و زیان به بار می آورد و نه ضعف انقلاب و دین و ارزش ها . اگر شما صحنه را خالی کنید دغلان و طراران هیتی این ملت را به تاراج می برند و آبی هم رویش تا گلویشان برای لقمه های بعدی تازه بماند .
    مختارنامه را یادتان هست ، زمانی که مختار را در مقابل تزویر تنها گذاشتند ، او که می رفت همه را هشدار داد که تزویر گردنتان را خواهد شکست و شد همان که نباید .
    این بدان معنی است که تسبیح بدستان دنیا پرست بنده زر و تزویر اگر دستشان برسد نفس همه را خواهند برید تا فریاد عدالت علی در گلوها خفه شود و پیام آزادگی حسین و قیامش در برابر بدعت یزید خاموش شود . اما این زالو صفتان بدانند که حسین همیشه زنده است و پس از او « کلنا عباسک یا زینب » پیام کربلا هرگز نخواهد مردکه هیهات من الذله .

ارسال نظرات

آخرین اخبار