به خاطر انتقادات احتمالی به برجام و عملکرد چهارساله دولت:

کدخبر: 1923

مناظره نامزدهای ریاست جمهوری باعث ایجاد سوالات و تنگناهایی می شود که که گویا تیم رسانه ای روحانی علاقه ای به طرح آنها ندارند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛در حالی که برنامه ریزی انتخاباتی کاندیداهای احتمالی برای ریاست جمهوری سال 96 به صورت پنهان و آشکار رو به رشد است خبرهای شوکه کننده ای از آرایش رسانه ای نامزدها به گوش می رسد. عزت الله ضرغامی رییس سابق سازمان صدا و سیما که برخی از ناظران از وی به عنوان گزینه احتمالی ریاست جمهوری 96 یاد می کنند در اینستاگرام خود نوشت: «...بدون تردید قدرت برنامه‌ریزی و اداره مناظره‌های انتخاباتی رسانه ملی در سال 96؛ می‌تواند مردم را در انتخاب نهایی کمک کرده و مشارکت را به نحو قابل توجهی افزایش دهد. امیدوارم مشاوران محترم رئیس جمهور؛ ایشان را از شرکت در مناظره‌های انتخاباتی منصرف نکنند.» 

این مسئله در فضای رسانه ای و خبری به صورت گذرا مطرح شد و بسیاری از افراد نیز از آن به راحتی گذشتند اما به نظر می رسد ضرغامی به عنوان یک کارشناس رسانه از هم اکنون به خوبی دریافته است که تیم رسانه ای رئیس جمهور قصد دارد با این استدلال که "مناظره ها تنها یک فرصت و امتیاز برای ارتباط با مردم است و حضور نامزدهای ریاست جمهوری در این مناظرات اجباری نیست" از رویارویی با موج سوالات و انتقادات احتمالی شانه خالی کنند. 

1

حضور روحانی در مناظره های ریاست جمهوری از هم اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد

در همین زمینه یکی از روزنامه های صبح کشور با پوشش این سخنان در گزارشی به احتمال عدم حضور حسن روحانی در مناظره های تلویزیونی پرداخت و نوشت: خبرهای اخیر حاکی از آن است با وجود اینکه حدودا هشت ماه زمان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی مانده است، حسن روحانی رییس جمهور که رییس ستاد انتخاباتی خود را هم انتخاب کرده، نسبت به برگزاری مناظره در انتخابات روی خوش نشان نداده است. نویسنده می افزاید: برگزار نشدن نشست خبری رییس جمهور در مناسبت های مختلف، از جمله سالگرد تشکیل دولت یازدهم و همچنین هفته دولت که در گذشته شاهد برگزاری چنین نشست هایی بودیم به اخبار مخالفت روحانی یا تیم مشاوره ای ایشان نسبت به پاسخگو نبودن یا مناظره در زمان تبلیغات ریاست جمهوری دامن می زند. 

داشتن کف آرا که از هم اکنون کمی بیش از 50 درصد را شامل می شود باعث دلخوشی مشاوران روحانی شده است تا وی را از حضور در مناظره های تلویزیونی منع کنند چرا که با انتقاد دیگر نامزدها احتمال ریزش آرا وجود دارد. از سوی دیگر عدم حضور روحانی در مناظره ها می تواند عملا وجاهت جلسه را شکسته و همه نامزدهای حاضر را به جای دولت حاکم به نقد یکدیگر بکشاند و همین مسئله باعث رشد غیر مستقیم روحانی شود. 

با این حال باید توجه داشت مردم ایران اسلامی نشان داده اند بسیار هوشمند هستند و محاسبات آنها تنها بر اساس ظاهر امر نیست. پاسخگو بودن به عنوان یک ارزش اخلاقی بسیار حائز اهمیت می باشد و باید دید که اگر این گمانه زنی ها در نیامدن روحانی به مناظره، درست از آب دربیاید آیا افکار عمومی عدم حضور را به هر بهانه قبول می کند یا نه؟

انتهای پیام/ثامن پرس

ارسال نظرات

آخرین اخبار