گروه‌های مدعی حقوق بشر و ضد انقلاب خارج نشین که بعد از توافق هسته‌ای بیشترین تمرکز خود را بر موضوع حقوق بشر قرار داده‌اند محورهای مشترکی در مورد ادعای نقض حقوق بشر در هفته های اخیر در ایران مطرح می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛محورهای اخیر گروه‌های مدعی حقوق بشر در مورد ادعای نقض حقوق بشر در ایران که البته به عنوان منبع اطلاعات گزارشگران حقوق بشر در مورد ایران نیز قرار می‌گیرند، شامل موارد مشترکی است.

از جمله مهمترین این موارد ادعای نقض حقوق زندانیان سیاسی در ایران و انتقاد از عملکرد قوه‌ قضاییه نسبت به رفتار با زندانیان سیاسی است که معمولاً با ذکر مصادیقی مشترک از جمله تروریست‌‌های حاضر در زندان مطرح می شود.

از دیگر محورهای مطرح شده ادعای حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران است که در هفته‌های اخیر مسئله نقض حقوق بهائیان در صدر این اخبار قرار گرفته است.

نقض حقوق کارگری نیز از جمله موارد ثابت و همیشگی مطرح شده توسط مدعیان خارج نشین حقوق بشر است که معمولاً با کارگر خواندن برخی زندانیان عموماً تروریست، ادعا می‌شود که این افراد به دلیل اعتراضات صنفی در زندان هستند.

با راه‌اندازی گشت 20هزار پلیس امنیت اخلاقی ادعای نقض حقوق مدنی و حقوق شهروندی نیز همواره با ارائه مصادیقی از پوشش و حق ارتباط آزاد جنس مخالف در هفته‌های گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

مسئله تشدید و باقی ماندن تحریم ها بعد از توافق هسته‌ای به بهانه نقض حقوق بشر در ایران نیز خواسته مشترک گروه های مدعی حقوق بشر و شبکه‌های ضد انقلاب در خارج از کشور بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار