احمد خورگامی

کدخبر: 1695

مقام معظم رهبری هر سال را به یک نام نامگذاری می نمایند، این نامگذاری ها بر اساس مطالعه و مشاوره دقیق و بر اساس نیاز کشور صورت می گیرد تا مسئولان آن مسئله را در اولویت کار خود قرار داده و برای تحقق آن موضوع برنامه ریزی نمایند.

سرویس سیاسی قزوین خبر؛

یکی از فرماندهان نظامی، که از دوستان شهید صیاد شیرازی، نیز بوده اند نقل کرده اند که در یکی از دیدارهای مقام معظم رهبری با فرماندهان نظامی، دیدند که شهید صیاد شیرازی ریز به ریز نکات سخنرانی حضرت آقا را می نویسند و وقتی ایشان به شهید صیاد گفته بودند که این سخنرانی چندین بار از اخبار و تلویزیون پخش می شود، بگذار در خانه بنویس، چرا اینجا می نویسی؟ شهید صیاد پاسخ داده بودند، می نویسم بخاطر اینکه به محض خروج از این مجلس امر ولی و مولایم را اجرا کنم، نمی خواهم یک لحظه هم تاخیر در اجرای امر مولایم رخ بدهد. می ترسم وقتی از خدمت آقا مرخص شوم توی راه برگشت اتفاقی برایم پیش بیاید، آن وقت در حالی از دنیا رفته ام که امر نائب امام زمان را اجرا نکرده ام و در فکر اجرایش هم نبوده ام.

همه مطلبی را که می خواستم ذیل تیتر فوق عرض کنم، در پاراگراف اول گفته شد.

مقام معظم رهبری اولین بار در شهریور ماه سال 89 و در جمع کار آفرینان و فعالان بخش خصوصی از واژه (( اقتصاد مقاومتی)) استفاده کردند و نظریه اقتصاد مقاومتی را ارائه نمودند.

ایشان در آن سخنرانی فرمودند، که تحریم های اقتصادی ایران چیز جدیدی نیست و سی سال است که این تحریم ها وجود دارد و همه فعالیت ها و کارها و رشد های صورت گرفته کشور نیز در شرایطی رخ داده است که شدید ترین تحریم ها نیز وجود داشته، لذا ایشان از همه دلسوزان و مسئولان نظام خواستند که خود را موظف و مکلف بدانند به اینکه کشور را به یک کارگاه عظیم تبدیل نمایند و هر روز به ایجاد کار، به تولید، به کار آفرینی، به پر رونق کردن روز افزون این کارگاه عظیم بکوشند. پس از آن دیدار در سال 89، مقام معظم رهبری در بیش از 50 سخنرانی و دیدار با اقشار مختلف، اعم از کار گزاران نظام، دانشجویان، پژوهشگران و مسئولان شرکت های دانش بنیان، اعضای هیات دولت، کارگران و فعالان بخش تولید، فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی و اقشار مختلف مردم و در سخنرانی های بسیار مهم  ابتدای هر سال در حرم مطهر رضوی به تشریح و بیان ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی پرداخته اند. علاوه بر این معظم له در سال 92، که اتفاقا سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده بود، به ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی پرداختند. در بند پایانی این ابلاغیه مقام معظم رهبری فرموده بودند:((لازم است قوای کشور بی درنگ و با زمان بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم نمایند)) و حالا پس از گذشت بیش از دوسال از ابلاغ این سیاست ها، مجددا معظم له خواستار  اقدامات عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شدند. و در نامگذاری سال که به رسم هر ساله صورت می گیرد، سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند.

مقام معظم رهبری هر سال را به یک نام نامگذاری می نمایند، این نامگذاری ها بر اساس مطالعه و مشاوره دقیق و بر اساس نیاز کشور صورت می گیرد تا مسئولان آن مسئله را در اولویت کار خود قرار داده و برای تحقق آن موضوع برنامه ریزی نمایند. اما آنچه در سنوات گذشته شاهد بوده ایم، معمولا اسامی سال ها در حد شعار، چاپ بنر و پوستر و بیلبورد های بزرگ باقی می ماند و در برخی موارد عجیب نیز قبل از اتمام تعطیلات نوروز کتاب هایی با عنوان شعار سال منتشر می گردد، چند همایش و سمینار هم با عنوان شعار سال برگزار می گردد اما گام های عملی و اجرایی برای تحقق آن شعار برداشته نمی شود. و این موضوع چقدر تاسف آور و دردناک است، تاسف آور از این جهت که در مقام حرف و شعار همه دم از ولایت می زنیم و در مقام عمل پس از 6 سال از بیان اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب خواستار اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی می شوند.

لازم است یک عزم جدی و اراده ملی توسط مردم و مسئولین برای تحقق اقتصاد مقاومتی اتخاذ گردد تا اقتصاد کشور با افزایش تولید داخلی، رونق اشتغال، رفع بیکاری و رونق اقتصادی و برطرف شدن رکود و همچنین بی اثر شدن تحریم ها به ارتقای سطح زندگی و معیشت همه آحاد مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار