یادداشت مهمان

کدخبر: 1691

مقایسه محتوای پیام های نوروزی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نشان از دو رویکرد متفاوت داشت؛ تقابل اقدام و شعار!

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر ؛ یکی از مخاطبین قزوین خبر یادداشتی با موضوع شعار سال برای این پایگاه خبری ارسال کرده که به شرح زیر می باشد:

مقایسه محتوای پیام های نوروزی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نشان از دو رویکرد متفاوت داشت؛ تقابل اقدام و شعار!

 جدای از آنکه رهبر انقلاب شعار سال را اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامیدند، روح حاکم بر پیام ایشان لزوم پرهیز از شعارزدگی و در مقابل کار و عمل واقعی بود. برای همین تصریح کردند اقدامات دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی در حد بخشنامه و کارهای مقدماتی بوده و اقدامات عملی و کار جدی باید صورت بگیرد تا نتیجه آن را مردم حس کنند.

 در مقابل آنچه که در پیام نوروزی حسن روحانی مشهود بود؛ جملاتی شعاری و سراسر خیال پردازانه بود و طبق معمول دو سال و نیم گذشته اعلام شد که زنجیره تحریم ها فروپاشیده شده است! بدون آنکه دقیقا مشخص شود اثر این موضوع کجا خود را نشان داده؟ در تورم؟ اشتغال؟ بیکاری؟ رکود و ...؟

ضمن آنکه روحانی بازهم از برجام دو سخن گفت، با این پیش فرض که برجام یک کاملا موفقیت آمیز بوده و حالا قرار است نسخه دوم آن در داخل پیاده شود ولی رهبر انقلاب همچنان در سخنرانی های عمومی و پیام هایشان  نسبت به مفهوم برجام انذارگونه سخن میگویند کما اینکه در پیام نوروزی شان نیز از برجام به عنوان یک تجربه سخن گفتند و تاکید کردند در کنار امیدهایی که برانگیخت، همچنان نگرانی هایی درباره آن وجود دارد. 

خلاصه کلام اینکه تقابل شعار و عمل نه فقط در عرصه سیاست خارجی که درباره اصلی ترین مسایل اصلی کشور از جمله اقتصاد نیز امروز بهتر خود را نشان میدهد. لیبرالهای مدعی و ناکارآمد، امروز به جای توضیح دقیق و مصداقی عملکرد خود و نشان دادن نتیجه آن به مردم همچنان از فروپاشی تحریم ها سخن میگویند بدون آنکه مردم اثری از آن حس کنند و در مقابل جریان انقلابی معتقد است به جای شعار و رویاپردازی،  باید برای مردم کار و تلاش کرد تا اثرات آن به طور عینی دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار