شهید مهدی طیبی که پس از انجام آزمایشات DNA، شناسایی و به آغوش خانواده بازگشت، پنج شنبه گذشته در زادگاه خود، شهر اسفرورین از توابع استان قزوین و با استقبال با شکوه هم شهریان قدر شناس خود تشییع و تدفین شد.

سرویس دفاع مقدس قزوین خبر گزارش می دهد:
 
وقتی مسافری در راه مانده داری، مدام چشم هایت به در دوخته می شود برای شنیدن خبری، پیغامی یا حتی دست یافتن به کوچکترین نشانه ای برای دیدار؛ دیداری پس از 32 سال فراغ.
برای درک 32 سال چشم انتظاری باید تمام ماه های این سال ها، هفته های این ماه ها، روزهای این هفته ها، ساعت های این روزها، دقایق این ساعت ها و ثانیه های این دقیقه ها را شمرد  و ضربدر سنگینی غم جای خالی مسافر کرد؛ فشار این شمارش لحظه ها و چشم انتظاری ها را تنها چشم دوختگانی هم چون خانواده شهدای جاویدالاثر می دانند، همان هایی که سر مزار هر شهید گمنام که می نشینند خوب گوش ها و چشم هایشان را باز میکنند، بو می کشند برای پیدا کردن نشانی از برادر، همسر یا فرزند دلبندشان.
دراین میان دردناک ترین چیز این است که درست کمی مانده به رسیدن مسافرت، پیمانه عمر سرریز شود و دیدار به قیامت برود.
اما چه کسی میداند شاید آن  مادر و پدر شهید، طی این سال های جدایی چندین بار پسرشان را در خواب و بیداری یک دل سیر دیده باشند.
پدر و مادر شهید مهدی طیبی از همان نور چشم هایی بودند که چند قدم مانده به برگشت دلبندشان رهسپار دیار باقی شدند و در عوض مردم شهید پرور قزوین به خصوص هم شهری های شهید، سنگ تمام گذاشتند در استقبال از مسافری که 32 تمام را گمنام بود.
 شهید مهدی طیبی که پس از انجام آزمایشات  DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشت، پنج شنبه گذشته در زادگاه خود، شهر اسفرورین از توابع استان قزوین و با استقبال با شکوه هم شهریان  قدر شناس خود تشییع و تدفین شد.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین زارعی، امام جمعه محترم این شهر پیرامون پابرجا بودن همیشگی یاد شهیدان و نیز مدح ذاکر اهل بیت در وصف شهید بزرگوار از جمله برنامه های این مراسم بود.
پیکر مطهر این شهید بزرگوار با احترام بر دستان مردم حمل و برای آخرین بار به خانه پدری برده شد، خانه ای که تک تک آجرهایش گواه چشم انتظاری ها و صبوری های پدر و و مادری بود که امروز جای خالی شان عجیب حس می شد هرچند ارواح پاک آن ها شاهد قدردانی هم شهری هایشان بود.
در نهایت مردم، تابوت شهید طیبی را پس از طی جاده ای دو کیلومتری به گلزار شهدای شهر اسفرورین رساندند که این پیاده روی باشکوه را می توان تمثیلی از پیاده روی های با عظمت اربعین دانست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار