دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین

کدخبر: 1307

نشست خبری رییس و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین با حضور ایوب رحیمی، سرهنگ مهدی طاهرخانی و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز (پنجشنبه) ساعت در سالن جلسات معاون سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاع مقدس قزوین خبر، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین  در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت : پس از پیروزی انقلاب استکبار جهانی تنها راهی که فکر میکرد بتواند این انقلاب نوپا را به زانو درآورد ، حمله نظامی بود و بنا به اعتراف همه سازمان های جهانی ما دفاع کردیم و از این رو هفته آغازین شروع جنگ، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

ایوب رحیمی در ادامه گفت : به برکت همان خون ها ، امروز سیاستمداران ما پای میز مذاکره با استکبار جهانی می نشینند و سربلند بیرون می آیند. این ها را همه از دفاع مقدس الگو برداری کرده اند. پس باید یاد شهدا را گرامی داشت و  نباید از جانبازان ، آزادگان  و ایثارگران این عرصه غافل شد.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین از نویسندگان و هنرمندان نیز بعنوان مبلغان ارزش ها یاد کرد و افزود: نقش اصحاب قلم در نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بی بدیل است و هنرمندان ما باید با همتی مضاعف رشادت های ایثارگران را به تصویر بکشند. ضمن اینکه باید مراقب قلم های خود باشند که مبادا با نوشتاری امنیت کشور را به خطر بیاندازند.

سرهنگ طاهرخانی نیز در این نشست ضمن برشمردن آثار دفاع مقدس برای زندگی امروز ما، به مهمترین آنها اشاره کرد و گفت: ایجاد وحدت میان اقشار مختلف مردم از مهمترین برکات دفاع مقدس است و برای ایستادگی در برابر زورگویی ها باید روحیه جهاد و شهادت در میان مردم نهادینه شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین در ادامه به برنامه های این ستاد در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : 20 کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شده است و قریب به 600 برنامه توسط کمیته های مختلف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد :  مرکز فرهنگی دفاع مقدس و ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از مهمترین اقداماتی است که این ستاد به دنبال جرای آنها در استان است.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به طرح اولیه باغ موزه دفاع مقدس افزود: طرح مطالعاتی باغ موزه در حال تدوین است و در زمینی به مساحت 10 هکتار و در جوار شهدای گمنام فدک کلنگ زنی خواهد شد.

طاهرخانی در ادامه ، رونمایی از 5 جلد کتاب دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح، سخنرانی یادگاران دفاع مقدس پیش از خطبه های نمازجمعه و میزبانی تاکستان در نمایشگاه دفاع مقدس از دیگر برنامه های این ستاد در هفته دفاع مقدس بر شمرد.

وی همچنین به مراسم های ویژه ای که برای سه قشر زنان، اصناف و روحانیون در این هفته تدارک دیده شده اشاره کرد و گفت : شعار "ما میتوانیم با همدلی و همزبانی" نیز برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه با درخواست از مسئولین استانی و شهرستانی خواستار تسریع در روند ساخت یادمان ها در شهرهای آوج ،اقبالیه و آبگرم شد

ارسال نظرات

آخرین اخبار