همرزم ابوترابی :

کدخبر: 1222

ابوترابی یک رهبر واقعی در دوران اسارت و خفقان رژیم بعثی بود وی رزمنده ها را با توجه به اخلاق و رفتار و تجربیاتی که با علم و دانش داشت در مسیر درست هدایت و راهنمایی می کرد.

به گزارش سرویس دفاع مقدس قزوین خبر، سید هاشم موسوی یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که نزدیک به 9 سال در کنار حاج آقای ابوترابی بوده است.

موسوی  در گفتگو با خبرنگار اختصاصی قزوین خبر به خاطرات دوران اسارت اشاره و خاطرنشان کرد: آقای ابوترابی یک رهبر واقعی در دوران اسارت و خفقان رژیم بعثی بود. وی  رزمنده ها را با توجه به اخلاق و رفتار و تجربیاتی که با علم و دانش داشت در مسیر درست هدایت و راهنمایی می کرد.

همرزم ابوترابی گفت: در آن دوران به دلیل اینکه به چشم دشمن به ما نگاه میکردند؛ ایشان همواره به ما توصیه می کردند خاطرات اسارت خاندان اباعبدالله را مرور کنیم و همچنین ما اسیر هستیم در دست رژیم بعث و برای برگشتن به آغوش خانواده باید خیلی مراقب سلامتی خودمان باشیم تا سلامت به وطن برگردیم.

این آزاده یادآورشد: همه ی اسرا،آزاگان بویژه خودم مدیون اخلاق و رفتار و منش ابوترابی هستم و از خصوصیات بارز اخلاقی ایشان می توان به اخلاق پسندیده و عمل به قرآن اشاره کرد.

موسوی گفت: من از ایشان پرسیدم شما را برای استخبارات میبرند افسران عالی رتبه با شما چه رفتاری دارند؟گفتند بزرگان و افسران عالی رتبه تعظیم می کنند، که من یقین دارم بخاطر اخلاق و رفتار ایشان بود.

این شهروند قزوینی بیان کرد: افسران عالی رتبه عراقی برای زندگی شخصی و اجتماعی خودشان از مرحوم ابوترابی راهنمایی می گرفتند.

هم سلولی ابوترابی ابراز کرد: اخلاق و رفتار خوب ایشان سبب شد که 11 نفر از صلیب سرخ جهانی  مسلمان و شیعه شدند ودر راستای یک زندگی موفق و بندگی معبود از او یاری می خواستند.

افراد صلیب سرخ برای آمدن به اردوگاه عراق و دیدن اسرای ایرانی هر 6 ماه یکبار باید نوبت می زدند که من به واقع دلیل آمدن آنها را دیدن ایشان می دانم نه دیدن ما؛ که ایشان شایسته ی این چنین رفتاری بود.

وی در خاتمه تصریح کرد: همواره افسران عای رتبه این رژیم در حضور ما اعتراف می کردند که ابوترابی یک انسان  شایسته است.

موسوی در مورد نقش آزاده ها در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ابراز داشت:آنها به عنوان کسانی که در گذشته حضور داشتند میتوانند برای جوانان این نسل که گذشته را ندیدند و لمس نکردند، با بیان خاطرات آن دوران و نوشتن کتاب در دانشگاهها و مدارس این وظیفه ی خطیر را به درستی انجام دهند.

باید یادآور شد :در مصاحبه های تلویزیونی و خبری و حتی تهیه کتاب به دو نکته ی مهم از جمله حجم کمتر و محتوای بیشتر توجه کنندکه در خور حوصله خواننده باشد.

موسوی گفت: در دانشگاه ها تنها دو واحد درسی تحت عنوان دفاع مقدس داریم که با تدریس بزرگواران آزاده می تواند نقش آفرینی کند .دانشجویی که بعد از 20 سال تازه وارد دانشگاه می شود با این کتاب به عنوان یک درس عمومی و شاید کم اهمیت برخورد می کند.

این آزاده عنوان کرد: هرچقدر سخنرانی و خاطره تعریف کنیم همپای کتاب نخواهد شد،  کتاب است که می ماند و خاطرات گذشته را به آینده انتقال می دهد.

وی ادامه داد: به عقیده من این امکان باید برای آموزش و پرورش و دانشگاه ها فراهم شود تا یک عنوان  و کتاب درسی تحت عنوان ایثار و شهادت تدوین کنند که یک چیز ماندنی است و می تواند برای آیندگان نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار