کدخبر: 1128

موسوی موینی گفت:عملیات مرصاد نزول عذاب الهی بر سر منافقان کوردل و اقتدار نظام اسلامی و ملت بود که سقوط منافقان را رقم زد.

به گزارش سرویس دفاع مقدس قزوین خبر، ۵ مرداد ماه سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد است , عملیاتی که در آن منافقین با شعار « فروغ درخشان » رویای فتح سه روزه تهران را با خود به گور بردند. آسایش امروز مردم این آب و خاک مرهون ایثار و از جان گذشتگی های آنهایی است که آرزوی چنگ اندازی به این خاک را بردل کوردلان گذاشتند. در این عملیات ۶۶ شهید به اسلام و انقلاب هدیه شد. پای صحبت های حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی‌ موینی (امام جمعه محمدیه) نشسته و آنچه در پی می آید , گفته های ایشان درباره این عملیات است.

 

وی  در ابتدای این گفتگو به شرایط جامعه در زمان وقوع عملیات مرصاد اشاره کرد و پذیرش قطعنامه از سوی نظام جمهوری اسلامی و به دنبال آن ترخیص بخش عمده ای از نیروهای رزمنده را ازجمله عواملی دانست که دشمن را به انجام این عملیات تحریک کرد.

امام جمعه محمدیه با اشاره به اینکه شهدا از جان خود گذشتند و در هشت سال دفاع مقدس با شجاعت در برابر دشمنان نبرد کردند، بیان کرد: استقامت آنان در جنگ تحمیلی با سخت‌ترین شرایط موجب شد که مردم در برابر دشمنان به پیروزی برسند.عملیات مرصاد نزول عذاب الهی بر سر منافقان کوردل و اقتدار نظام اسلامی و ملت بود که سقوط منافقان را رقم زد.

این روحانی گفت : در آن شرایط دشمن با تحلیل غلط از وضعیت نظام جمهوری اسلامی اینگونه استنباط کرده بود که روحیه ی رزمندگان اسلام شکسته شده و لذا فرصت مناسبی برای آنها ایجاد شده تا طومار اسلام و نظام بسته شود و لذا دشمنان برای اینکه ضربه ی آخر را به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند. بین خودشان تقسیم کار کردند.

 

وی  به اهمیت خوزستان و بویژه شهر اهواز بعنوان یک نقطه ی استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت : صدام پس از پذیرش قطعنامه , بدون آنکه اصل اختفا و غافلگیری را رعایت کند , کل نیروهای زرهی خود را به سمت جنوب حرکت داد. با حرکت یگانها و لشکرهایی که در قسمتهای شمالی و میانی عراق مستقر شده بودند , برای ما مسجل شد که حتما رژیم بعث می خواهد خوزستان را به تصرف درآورد. در پی این تحرک صدام دستور داده شد که هر چه توان دارید در خوزستان بکارگیری کنید. شب از نیمه گذشته بود که سردار شوشتری فرمانده ی سپاه هشتم ضمن ابلاغ پیام امام که مفهوم آن این بود که (عزت و شرف شما در گرو حفظ اهواز است ) , خواست کلیه ی نیروها را به خوزستان منتقل کنیم . در پی این دستور اکثر یگانهای ما , عمده ی نیروهای خود را به خوزستان منتقل کردند. در پادگان شهید حبیب اللهی شاهد وضعیت عادی بودیم و وقتی ازعملیات سوال می شد , گفتند : تمام شد. (این هم از معجزات انقلاب است که باید به آن پرداخته شود) گفتند دشمن با استعداد بسیار سنگین زرهی و با همراهی صدها تانک بسوی مرزهای ما حرکت کرده بود و وقتی این خبر رسید که نیروهای زرهی دشمن از رمز خارج شدند , بدون هیچ سازماندهی اکثر بچه ها سوار بر موتورهای شخصی و نظامی , هر کس یک نفر را بر ترک خود سوار کرده بود با چند گلوله آرپی جی و یک قبضه , یکدفعه حدود دو سه هزار موتورسوار که ما نفهمیدیم از کجا رسیدند و چگونه سازماندهی شدند , در این دشت وسیع به سوی تانکها حرکت کردند بطوری که تانک اول رد شده بود و هنوز موتور سوار داشت از وسط ستون عراق می رفت و تانکهای عقبی را می زد. یکدفعه متوجه شدیم که تعداد زیادی از تانکها با هم در حال سوختن هستند و این مسئله موجب شد تانکهای عراقی راه فرار را در پیش گرفتند و غائله سقوط خوزستان در عملیاتی که ما برایش برنامه ریزی و سازماندهی نکرده بودیم و فقط با روح ایثارگری و خودجوش نیروها , به پایان رسید.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه ی این گفتگو یاد و خاطره ی شهدای عملیات مرصاد را گرامی داشت و اظهار داشت : آن نیرویی که توانست در این عملیات سد جدی در مقابل منافقین ایجاد کند , پس از یک گردان نیروهای سپاه بدر , سه گردان از تیپ حضرت قائم (عج ) و سه گردان از لشکر انصار بودند که این نیروها با دفاع خود , یک فرصت طلایی را از منافقین گرفتند و فرصت طلایی دیگری برای نیروهای ما ایجاد کردند تا نیروهای ما بتوانند ضمن برنامه ریزی , دفاع مناسبی را انجام دهند و چه بسا که اگر این نیروها نبودند , منافقین از اسلام آباد به سمت چهارزبر سرازیر می شدند و بدلیل عدم وجود عوارض حساس و موانع سدکننده در مسیر , تا کرمانشاه هیچ مانعی بر سر راهشان نبود و این عملیات با قیمتی خیلی بیشتر از آنچه ما در عملیات مرصاد پرداختیم , پایان میپذیرفت .

موسوی موینی گفت پس از این عملیات مسعود رجوی در سخنانی گفته بود : ما باز هم در بررسی هایمان اشتباه کردیم , ما هنوز به نیروهای وفادار به نظام شناخت کافی نداریم . ما فکر نمی کردیم در جمهوری اسلامی اینطور باشند که با یک اشاره ی رهبرشان اینگونه جانفشانی کنند و حال متوجه شدیم که بار ما سنگین تر و راه دورتر است و ما باید بیشتر از اینها کار کنیم .

وی در خاتمه با اشاره ی استقامت مردم در صحنه های نبرد حق علیه باطل افزود: امروز نیز دشمنان اسلام به ویژه سران کشورهای استکبار بعد از گذشت 36 سال در برابر استقامت، عزت و اقتدار مردم ایران با رسیدن به این نتیجه شکست خوردند.این سران از همان ابتدا نمی خواستند جمهوری اسلامی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه محمدیه با بیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی در گرو بندگی پروردگار متعال است خاطرنشان کرد: شهدا در طول زندگی برای خدا بندگی کردند و با اطاعت از دستورات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، توانستند به کمال الهی برسند و این مهم موجب. جایگاه والای آنان نزد خداوند شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار