تا سقف ۳۰ میلیون تومان از دانشگاه‌تان پول بگیرید؛

کدخبر: 3939

این کار علاوه بر تشویق دانشجویان و محققین به تحقیق و علم سازی به عنوان کمکی ناچیز به محققان در نظر گرفته شده است که متاسفانه تعداد زیادی از دانشجویان از این موضوع بی خبر هستند و به ان دقت نمی کنند و ممکن است از این تسهیلات نتوانند استفاده کنند.

این روزها کمتر دانشجویی است که درگیر مقاله یا پایان نامه نباشد، دانشگاه ها بنا به دلایلی، دانشجویان را به ارائه مقاله ملزم کرده اند و همین موضوع بازار مقاله نویسی را داغ کرده است. اگر از مسئله فروش مقاله و... بگذریم شاید برای یک دانشجو نگارش یک پایان نامه بیشتر شامل افزایش سابقه علمی و پژوهشی، قوی تر نمودن رزومه و مواردی از این دست می باشد. اما نکته ای که ممکن بسیاری از اهالی دانشگاه به خصوص دانشجویان از آن بی اطلاع باشند، پاداشی است که هر دانشگاه بابت مقاله چاپ شده  پرداخت می کند. اکه اطلاع از آن قطعا می تواند برای هر کسی جالب باشد.

ماجرا از این قرار است دانشگاه ها برای اینکه روند تحقیقات علمی و پژوهش های اعضا و دانشجویان خود را افزایش دهند و به جهت تشویق بیشتر افراد، مبالغی را به عنوان پاداش برای مقالات چاپ شده در نظر گرفته اند که به پژوهشگران و افرادی که مقالات را به دانشگاه ارایه دهند این پاداش ها پرداخت می گردد. این کار علاوه بر تشویق دانشجویان و محققین به تحقیق و علم سازی  به عنوان کمکی ناچیز به محققان در نظر گرفته شده است که متاسفانه تعداد زیادی از دانشجویان از این موضوع بی خبر هستند و به ان دقت نمی کنند و ممکن است از این تسهیلات نتوانند استفاده کنند.

بررسی ها نشان میدهد پاداش مقالات و میزان آن در هر دانشگاه تفاوت دارد و هر دانشگاه بر اساس بودجه و سیاست های مالی خود مبلغی جداگانه ای را برای مقالات معتبر چاپ شده اختصاص داده اند. نحوه تعیین این پاداش ها و مقدار و همچنین قوانین و مقررات آن در هردانشگاه  در سندی به نام "شیوه‌نامه‌ی اعطای تسهیلات تشویقی به مقالات منتشر شده در مجلات معتبر" تنظیم شده که در پایگاه دانشگاه ها موجود است.

در ادامه به تعدادی از قوانین هر دانشگاه اشاره شده است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

**************

دانشگاه اردبیل

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

*****************

دانشگاه بناب

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

**********

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

پاداش چاپ مقاله در دانشگاه

 
 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار