من به شما تبریک می‌گویم بابت داشتن این روحیه؛ رهبری درباره شهید حججی فرمودند که او حجت بود بر زمانه، بنده به تبعیت از همین صحبت عرض می کنم که شما حجت هایی هستید بر مسئولین و بزرگانی که گمان می‌کنند دوران این حرف‌ها گذشته است.

اجتماع بزرگ دانشگاهیان پویش روزه نجات به مدت سه روز و با حضور پرشور دانشگاهیان روزه دار در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش پویش روزه نجات در حمایت از کوکان و مردم مظلوم یمن و از سوی دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران ایجاد شده است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشومان در اولین روز از این مراسم به جمع دانشگاهیان معتکف در مسجد دانشگاه تهران پیوست.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

ظریف در این اجتماع در جمع دانشجویان گفت: پویشتان را دیده‌ام، کار خوبی است، متاسفانه توانایی روزه گرفتن نداشتم.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در اولینن روز از این مراسم با حضور در مسجد دانشگاه تهران به جمع معتکفین پیوست.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

* خیلی از مردم نمی‌دانند در یمن چه اتفاقی می‌افتد/ هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد
عبدالکریم المطری مسئول دفتر بین الملل موسسه بنیان التنمویة یمن در این مراسم گفت: بعد از اینکه ائتلاف عربستان و آمریکا عملا شکست خورد و نتوانست هیچ قدمی بردارد تلاش کرد تا جنگ را به عرصه اقتصادی ببرد.

وی افزود: آن‌ها با محاصره کامل اقتصادی، انتقال بانک مرکزی از صنعا و بستن فرودگاه‌ها اقدامات زیادی برای ضربه زدن به یمن انجام دادند. حتی اخیرا سعی کردند بندر الحدیده را بگیرند که نتوانستند.

المطری تاکید کرد: به همین خاطر با تدبیر شخص رهبری یمن تصمیم گرفته شد موسسه بنیان التنمویة تاسیس شد تا سختی‌هایی که مردم یمن متحمل می‌شوند به فرصت تبدیل شود.

وی گفت: متاسفانه در عرصه رسانه عقب هستیم و خیلی از مردم نمی‌دانند در یمن چه اتفاقی می‌افتد.

مسئول دفتر بین الملل موسسه بنیان التنمویة یمن ادامه داد: گروه‌هایی هستند که بدون درخواست مالی دارند کار می‌کنند، حدود ۱۳۰۰ نفر توانستند ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را درست کرده و همچنین چند کانون پزشکی هم درست کنند

وی افزود: طبق گزارش سازمان ملل در یمن ۲۰ میلیون نفر نیاز به کمک دارند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان می‌دهد؛ البته کمک‌هایی از سوی سازمان ملل یا نهادهای دیگر می‌آید ولی ما اعتماد نداریم، چرا؟ چون از آن طرف به عربستان هم اسلحه می‌فرستند.

المطری تاکید کرد: در نتیجه ما یک موسسه هم در تهران زدیم تا اگر کسی واقعا قصد کمک داشته به دفتر مراجعه کند؛ ما به مردم بااخلاص ایران اعتماد داریم، گرچه مثلا در استکهلم هم مشاوره‌هایی داریم ولی به آنها اعتماد نداریم.

وی گفت:ما شنیدیم که در دانشگاه تهران قرار است یک هفته روزه بگیرند، خیلی تشکر می‌کنیم و واقعا ممنونیم.

* حمایت «صفارهرندی» از پویش روزه نجات در حمایت از مردم مظلوم یمن
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز از مراسم پویش دانشجویی روزه نجات در جمع دانشجویان معتکف در مسجد دانشگاه تهران حاضر شد و طی سخنانی گفت: امروز اینجا آمده‌ام تا از شما حمایت کنم و فقط بگویم خیلی کار خوبی کردید.

وی افزود: عده‌ای تحت القائات و به نمایندگی از جامعه مدنی مطرح می‌کنند که چرا اصلا باید به یمن و مردمی که تحت ستم هستند کمک کرد؟ در واقع کار شما بدل این حرف هاست، البته شما یک نیت خدایی کردید و اثر روزه شما بسیاری از شبهات و مسائل را محو خواهد کرد.

صفارهرندی تصریح کرد:من به شما تبریک می‌گویم بابت داشتن این روحیه؛ رهبری درباره شهید حججی فرمودند که او حجت بود بر زمانه، بنده به تبعیت از همین صحبت عرض می کنم که شما حجت هایی هستید بر مسئولین و بزرگانی که گمان می‌کنند دوران این حرف‌ها گذشته است. شما نشان دادید که هنوز هستند جوان‌هایی که تا آخر پای این عرصه ها هستند.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

وی تاکید کرد:البته مردم یمن باهوش هستند و موفقیت‌های زیادی در این عرصه به دست آورده‌اند. یکی از بزرگان تعریف می‌کرد که به یمنی‌ها اگر چیزی یاد بدهیم بهتر از آن را می‌سازند و به ما تحویل می‌دهند.

صفارهرندی اظهار داشت:متاسفم که غافل بودیم، ای‌کاش می‌توانستم حداقل یک روز را پا به پای شما روزه بگیرم.

* اینکه می‌گویند یمن چه ربطی به ما دارد سخن بچه‌گانه‌ای است
مهدی چمران عضو هیئت علمی و رئیس سابق شورای شهر تهران هم از افرادی بود که در روز دوم این مراسم در جمع دانشجویان روزه دار در مسجد دانشگاه تهران حاضر شد و طی سخنانی با بیان اینکه مسلمانان یمن نمونه‌ای از مقاومت اسلامی را به دنیا نشان دادند، گفت: ما در ایران هستیم و نمی‌توانیم عظمت انقلابمان را به خوبی احساس کنیم.

چمران ادامه داد: نخست وزیر وقت اسرائیل گفته بود که در خاورمیانه زلزله‌ای رخ داده اما شهید چمران به او اینطور پاسخ داد که نه در خاورمیانه بلکه در دنیا زلزله آمده است و امروز هم می‌بینیم که از کشورهای اسلامی تا قلب اروپا را فرا گرفته است، در فرانسه جلیقه زردها می‌گویند که از انقلاب ما الهام گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: یاسر عرفات و گروه فتح ۳۵ سال برای آزادسازی فلسطین تلاش و مبارزه کردند ولی نه تنها از فلسطین اخراج شدند بلکه در اردن، در روز جمعه سیاه از آنجا هم اخراج شدند و چند هزار نفرشان توسط ملک حسین کشته شد. باید ببینیم با وجود داشتن دستگاه تبلیغاتی قوی، نیروی انسانی مناسب و منابع مالی فراوان چرا نتوانستند موفق شوند؟

رئیس سابق شورای شهر اضافه کرد: مسئله اینجا بود که در فلسطین از شانزده حزب به جز فتح بقیه با ایدئولوژی کمونیستی مبارزه می‌کردند و مارکسیست بودند. در پایان هم دیدید که یاسر عرفات به کمپ دیوید رفت و زیر نظر آمریکا صلح کرد، حتی معلوم نشد چطور مرد و امروز هیچ نقشی در معادلات فلسطین ندارند.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

وی یادآور شد: از آن طرف فلسطینی‌ها وقتی از ایدیولوژی انقلاب اسلامی که برگرفته از فلسفه قیام عاشورا است بهره بردند در غزه موفقیت‌های فراوانی کسب کردند.این تفکر انقلاب اسلامی را مردم یمن دنبال کردند و امروز با بن‌سلمان که در شقاوت و کودک‌کشی کمتر از اسرائیلی‌ها نیست، مبارزه می‌کنند. آمریکا هم از این گاوشیرده استفاده خود را می‌برد و با راه انداختن جنگ‌ها مسلمانان را تضعیف می‌کند

چمران گفت: ما از مردم یمن حمایت می‌کنیم و به حمایت خود افتخار می‌کنیم، هر چند حمایت ما حداقلی است و آنقدر محاصره شدید است که امکان آن نیست. اینکه عده‌ای در داخل می‌گویند که ما چه ربطی به یمن داریم سخن بچگانه‌ای است زیرا جهان به هم پیوسته است؛ از این‌ها باید سوال کرد که اگر این‌گونه است پس آمریکا در آب‌های ما چه می‌کند؟

رئیس سابق شورای شهر اظهار داشت: انشالله مردم یمن با دفاع جانانه‌شان و به برکت خون شهدایشان قطعا به موفقیت خواهند رسید.

* حضور چهره های مختلف در جمع دانشجویان در روز دوم مراسم پویش روزه نجات
 دانشجویان روزه دار همچنین در دومین روز از مراسم خود در مسجد دانشگاه تهران میزبان تعدادی از چهره های سیاسی، فرهنگی، هنری و رسانه ای دیگر نیز بودند.

در همین راستا مسعود دهنمکی کارگردان سینما و تلویزیون، اصغر نقی زاده بازیگر سینما، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، میلاد عرفانپور شاعر، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، محمود کمره‌ای رییس بنیاد حامیان دانشگاه تهران در دومین روز از مراسم پویش اعتکاف روزه نجات حاضر شدند.

* از رهبر معظم انقلاب وکالت دارم سلام ایشان را به این جمع برسانم
حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان گفت: از رهبر معظم انقلاب وکالت دارم سلام ایشان را به این جمع برسانم.

وی افزود: شما در حد بضاعت خود حامی مظلوم شده‌اید.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

* همه تشکل‌ها کنار هم باشند هیچ‌کس نمی‌تواند به مظلومی زور بگوید
مسعود دهنمکی  کارگردان سینما و تلویزیون هم در این جمع دانشجویان اظهار داشت: امروز به جای کلاشینکف باید آی‌پد و گوشی دست بگیریم و در فضای مجازی کسانی را که آزادی‌خواه هستند پیدا و با خود همراه کنیم.

وی افزود: افکار عمومی است که نتیجه جنگ را تعیین می‌کند.

ده نمکی تاکید کرد: اگر همه تشکل‌ها کنار هم باشند هیچ‌کس نمی‌تواند به مظلومی زور بگوید

*  حال و هوای شما من را یاد دوران دانشجویی و فعالیت‌هایمان انداخت
اصغر نقی‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون در جمع دانشجویان پویش روزه نجات گفت: حال و هوای شما من را یاد دوران دانشجویی و فعالیت‌هایمان انداخت

وی افزود: ما پیرمردها باید برویم و شما به جای ما در میدان حضور داشته باشید.

* مداحی حاج امیر عباسی و کربلایی عطاران و شعرخوانی میلاد عرفان‌پور
دانشجویان معتکف در مسجد دانشگاه تهران در دومین روز از مراسم خود دقایقی را با صدای گرم  حاج امیر عباسی و کربلایی عطاران عزاداری کردند.

* آغاز سومین روز از اعتکاف دانشجویان در حمایت از مردم یمن
برنامه های روزه نجات که از چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ آغاز شده امروز هم ادامه خواهد داشت و دانشجویان برای سومین روز متوالی در مسجد دانشگاه تهران معتکف خواهند شد.

بر همین اساس، سومین روز از برگزاری اعتکاف دانشجویان پویش روزه نجات در مسجد دانشگاه تهران هم با حضور چهره های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همراه بود.

* حضور  امام جمعه موقت تهران در جمع دانشجویان
در همین راستا حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در آخرین ساعات اجتماع روزه نجات در جمع دانشجویان حاضر شد.

وی طی سخنانی در جمع دانشجویان گفت: مفتخرم که در ساعات پایانی حضور شما در جمع‌تان حضور داشته باشم.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

ابوترابی فرد افزود: این اقدام شما برآمده از روح دیانت و بصیرت و ناشی از دانش و فهم سیاسی و همچنین احساس مسئولیت نسبت به برادران یمنی است.

وی اظهار داشت: قطعا خداوند برای این کار اجر بزرگی می‌گذارد.

* حضور علی فروتن در جمع دانشجویان
علی فروتن بازیگر سینما و تلویزیون هم امروز در جمع دانشجویان پویش روزه نجات حضور یافت.

* حمایت بازیکن پرسپولیس از مردم یمن با حضور در اجتماع پویش روزه نجات
محمد انصاری بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس هم از چهره های دیگری بود که در اجتماع دانشجویان پویش روزه نجات حاضر شد.

روزه نجات؛ بهانه‌ای برای شناساندن واقعیت‌های یمن به مردم

* طوفان توئیتری دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم یمن
گفتنی است از روز شنبه ۱دی که اعلام روزه سیاسی جهت حمایت از مردم مظلوم یمن صورت گرفت، دانشجویان وعده نهار خود را جمع آوری کرده و در مناطق محروم و بین نیازمندان توزیع کرده اند.

در حاشیه برنامه سه روزه اجتماع طلاب و دانشجویان روزه دار نیز نمایشگاه عکس یمن، برگزار خواهد شد که شرح تصویری از وضعیت مردم مظلوم‌ یمن خواهد بود.

همچنین دانشجویان قرار است  ساعت 20 امشب (جمعه ۷دی 97) در حمایت از کودکان مظلوم با انتشار توئیت های مختلف صدای مردم مظلوم یمن را به دنیا برسانند.

لازم به ذکر است از آغاز برنامه تا خاتمه آن، طوماری جهت امضای شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از نمایشگاه برای اعلام حمایت از مردم یمن قرار داده شده است که پس از برنامه به دفتر نمایندگی‌سازمان ملل متحد در تهران تحویل داده خواهد شد.

 

 
 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار