رستمی در دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران؛

کدخبر: 3794

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران دانشگاه‌های استان تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام رستمی به سخنرانی و حاج امیر عباسی به مداحی پرداختند.

دومین دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران دانشگاه‌های استان تهران که با استقبال چشم‌گیر دانشجویان دختر در پردیس «نسیبه» دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سخنران این مراسم است. وی طی سخنانی در این مراسم گفت: دانشجویان فعال در هیئت‌های مذهبی دانشجویی، دختران انقلاب و رهروان راه حضرت فاطمه معصومه(س) هستند.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: خواهر گرامی امام رضا(ع) نقش و جایگاه ویژه‌ای در بین امام‌زادگان دارند و برای درک این جایگاه می‌توان از روایات بهره بگیریم.

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

رستمی افزود: یکی از مواردی که جایگاه حضرت معصومه(س) را نشان می‌دهد وسعت شفاعت ایشان است که در روایات آمده است که شفاعت این بانوی بزرگوار شامل تمام امت می‌شود.

رئیس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به دانشجویان حاضر در همایش گفت: جمع شما، جمع باورمندی در عرصه خاصی است، چراکه در زمانی قرار داریم که جاهلیت مدرن به دنبال برگرداندن زندگی مردم به زندگی جاهلی است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم به بانوان هشدار داده شده است که مبادا مانند جاهلیت اول به خودنمایی، خودآرایی و عشوه‌گری در جامعه روی آورید.

رستمی با اشاره به اینکه در کنار جاهلیت اول، جاهلیت متاخر هم وجود دارد، بیان کرد: زن در دیدگاه اسلامی دارای ظرفیت تربیت انسان و متعالی است اما در جاهلیت مدرن وی را به موجودی که ارزش آن به جنسیت و ویژگی‌های جنسی آن است، تقلیل می‌دهد و توانایی‌های بانوان نادیده گرفته شده و به یک کالای جنسی تبدیل می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: از دیدگاه اسلام، توانایی‌های بانوان، تدبیر در مدیریت خانه، تربیت انسان، شکوفاکردن استعدادهای نسل بشر و سایر توانایی‌های متعالی است، اما جاهلیت مدرن، آن جاهلیتی است که ارزش‌های انسان به زیبایی‌هایی است که به دیگران عرضه می‌کند و دیگران بپسندند.

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

رستمی عنوان کرد: اگر در نظام‌های جاهلی مطلوبیت بانوان که به زیبایی ظاهر و نظر دیگران در این رابطه است، خللی ایجاد شود، مرگ را بر زندگی ترجیح می‌دهند، اما در اندیشه اسلامی ارزش انسان به هویت و اندیشه والای آن است.

وی با تاکید بر اینکه جاهلیت مدرن و اولی هر دو در راستای بهره کشیدن از تن انسان هستند، خاطرنشان کرد: زمانی برده‌داری وجود داشت که تا سده‌های اخیر هم توسط آمریکایی‌ها ادامه داشت و جسم انسان در غل و زنجیر بود، اما در جاهلیت مدرن نوع زنجیرها تفکرات غلط هستند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: افرادی که به دنبال آزادی فکر و اندیشه و تجلی هویت انسانی زنان هستند از چالش‌های جاهلیت مدرن بوده و جمع حاضر که دانشجویان عفیف هیئت‌های مذهبی هستند، یکی از مثال‌های چالش‌های جاهلیت مدرن به شمار می‌روند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد: با نگاه به نهضت انقلاب اسلامی می‌توان دریافت که اگر نقش زنان بیشتر از مردان نباشد کمتر نیز نیست و تعبیری نیز از امام خمینی(ره) در تاکید نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چالش اصلی نظام اومانیستی که انسان را به تن و لذت از آن تقلیل داده زنان و دانشجویان عفیفی هستند که با این تفکر مبارزه می‌کنند.

وی تاکید کرد: الان خط مبارزه بی‌حیایی و حیا جنگ اصلی است، تجلیل از کسی که روسری خود را بر سر چوب می‌کند در پارلمان کانادا امری طبیعی بوده چراکه نظام لذت‌محور در جنگ با حیا است و تمام سرمایه‌گذاری رسانه‌ای فرهنگی خود را در این موضوع متمرکز کرده است. دشمنان با ترویج ولنگاری فرهنگی به دنبال تبدیل بانوان به بمب‌های متحرک مخرب فرهنگ هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به دانشجویان توصیه کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی دانشجویان یک حرکت عادی نیست بلکه یک حرکت عزت و کرامت عالی انسان است و توصیه می‌کنم این تجمع‌ها را ادامه دهید چراکه نقش بانوان همانند حضرت زینب(س)، نقش پرچمداری از حرکت‌های اجتماعی است.

در پایان این مراسم نیز حاج امیر عباسی به مناسبت سالروز رحلت شهادت گونه‌ی حضرت فاطمه معصومه(س) برای دانشجویان به مداحی و ذکر مصیبت پرداخت.

تصاویر مربوط به این مراسم را در ادامه مشاهده می‌کنید:

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

دومین اجتماع بزرگ هیئات دانشجویی دختران

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار