در دانشگاه صدرای تهران چه خبر است؟

کدخبر: 3305

یکی از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: ابتدا بنا بود ترم تابستان برگزار نشود اما بالاخره مسئولان دانشگاه قانع شدند با توجه به اینکه برخی از دانشجویان با اخذ واحد در ترم تابستان قادر خواهند بود تا واحدهای خود را به اتمام رسانده و فارغ‌التحصیل شوند، این ترم را برگزار کنند.

در حالی که در بسیاری از دانشگاه‌های کشور گاها اعتراضاتی درخصوص کیفیت تغذیه، مشکلات آموزشی و غیره صورت می‌گیرد در سالیان اخیر اتفاقاتی در دانشگاه غیرانتفاعی صدرای تهران رخ می‌دهد که در نوع خود عجیب است و در کمتر دانشگاهی این شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

* پارکینگی که کلاس درس شد!
یکی از مشکلاتی که نارضایتی دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی صدرا را در پی داشته است، وعده‌های مسئولان این دانشگاه درباره بهره‌برداری از ساختمان جدید است. دانشجویان این دانشگاه مدعی‌اند که مسئولان دانشگاه صدرا چندین سال با وعده اینکه قرار است به ساختمان جدید منتقل شوند، شهریه ترم مهر را در مردادماه به صورت کامل دریافت می‌کردند اما زمانی که مهرماه فرا می‌رسید خبری از انتقال به دانشکده جدید نبود.

یکی از دانشجویان در این رابطه به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ می‌گوید: پس از وعده‌های غیرواقعی مسئولان دانشگاه صدرا مبنی بر انتقال به دانشکده جدید، نهایتا تصمیم گرفتیم در آستانه آغاز سال تحصیلی 97 - 96 در اعتراض به عملی نشدن وعده‌ها ثبت‌نام نکنیم و شهریه را به دانشگاه پرداخت نکنیم اما نهایتا دانشجویان با توجه به تهدیدهای دانشگاه، بعد از 6 بار تمدید شدن زمان انتخاب واحد بالاخره ثبت‌نام کرده و شهریه را پرداخت کردند.

وی افزود: مهرماه 96 بالاخره وعده مسئولان عملی شد و قرار شد دانشجویان به ساختمان 26 طبقه جدید منتقل شوند و سال جدید تحصیلی را در این دانشکده آغاز کنند با این حال وقتی به ساختمان وعده داده شده مراجعه کردیم دیدیم که تنها 6 طبقه پارکینگ این دانشکده که به صورت زیرزمینی بود احداث شده و این در حالی بود که همان ساختمان پارکینگ هم در حدود 45 درصد پیشرفت کار داشت.

این دانشجو ضمن اشاره به اینکه هم‌اکنون کلاس‌های درسی در پارکینگ برگزار می‌شود تاکید کرد: ساختمان جدید به دلیل اینکه مجوزهای قانونی را اخذ نکرده فاقد برق شهری است و با استفاده از موتورهایی که صدای زیادی دارند برق را تامین می‌کند و علاوه بر این دانشجویان از داشتن ابتدایی‌ترین امکانات همچون سلف سرویس و غیره محروم هستند و برای تهیه غذا مبلغی در حدود 13 هزار تومان پرداخت می‌کنند و اگر دانشجویی تصمیم داشته باشد خودش از منزل غذا بیاورد از وی هزینه‌ای اخذ می‌شود تا غذای وی گرم شود!

وی افزود: مسئولان دانشگاه از زمان انتقال دانشجویان به ساختمان جدید وعده دادند که این ساختمان تکمیل و تجهیز خواهد شد ولی از آن روز تابحال آجر به آجر نگذاشته‌اند.

* جدیدترین مشکل دانشجویان دانشگاه صدرا
جدیدترین موردی که در دانشگاه غیرانتفاعی صدرا رخ داده و موجب نارضایتی دانشجویان این دانشگاه شده موضوع برگزاری ترم تابستان این دانشگاه است. یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن گلایه از نحوه برگزاری ترم تابستان دانشگاه صدرا گفت: ابتدا بنا بود ترم تابستان برگزار نشود اما بالاخره مسئولان دانشگاه قانع شدند با توجه به اینکه برخی از دانشجویان با اخذ واحد در ترم تابستان قادر خواهند بود تا واحدهای خود را به اتمام رسانده و فارغ‌التحصیل شوند، این ترم را برگزار کنند.

وی ادامه داد: در حالی که مطابق برنامه ترم تابستانی بسیاری از دانشگاه‌های کشور، این ترم باید در 6 هفته آموزشی برگزار شود اما قرار شده ترم تابستان دانشجویان دانشگاه صدرا در 4 هفته برگزار شود و علاوه بر این طبق اطلاعیه‌ای که در سایت دانشگاه منتشر شده به دانشجویان برای گذراندن واحدهای درسی در ترم تابستان باید به دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب مراجعه نمایند.

با توجه به مشکلاتی که برای دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی صدرا رخ داده است به نظر می‌رسد مسئولان وزارت علوم باید نظارت خود را بر چنین موسساتی بیشتر کنند تا از بروز تخلفات جلوگیری نمایند و موجبات رضایتمندی دانشجویانی که با هزاران امید و آرزو پا به دانشگاه گذاشته و علاوه بر آن شهریه‌ای نسبتا زیادی را پرداخت می‌کنند را فراهم کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار