دانشجویان در قبال لایحه جنجالی چه کردند؟

کدخبر: 3237

علاوه بر این، دانشجویان سراسر کشور در اقدامی تحت عنوان «#دیپلماسی_ پیامکی» از طریق تلفن همراه پیام‌هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کردند و از آنها خواستند تا از تصویب FATF خودداری کنند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) را به حالت تعلیق درآورده و حداقل به مدت دو ماه آن را به تعویق انداختند. هرچند غلامرضا تاج‌گردون دلیل این اقدام مجلس را روشن شدن نتیجه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با اروپا دانسته است اما به نظر می‌رسد اعتراضات و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در این تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس بی‌تاثیر نبوده است.

دانشجویان عضو تشکل‌های مختلف دانشجویی در ماه‌های اخیر به روش‌های مختلفی اعم از تجمع، صدور بیانیه، راهپیمایی، ارسال نامه به مسئولان کشور و غیره نگرانی خود را بابت آسیب‌های تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) ابراز کرده بودند. این دانشجویان در روزهای اخیر، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و در جهت آگاه‌سازی مردم از پیامدهای تصویب FATF، با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی از نمایندگان مجلس خواستند که به لایحه مذکور رای منفی دهند.(گزارش کامل را از اینجا بخوانید)

همچنین اعضای تشکل‌های دانشجویی در شامگاه شنبه 19 خردادماه و در آستانه جلسه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) در مجلس شورای اسلامی در اقدامی تحت عنوان «طوفان توییتری» در رابطه با تصویب FATF هشدار دادند.

علاوه بر این، دانشجویان سراسر کشور در اقدامی تحت عنوان «#دیپلماسی_ پیامکی» از طریق تلفن همراه پیام‌هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کردند و از آنها خواستند تا از تصویب FATF خودداری کنند.

در ادامه قسمتی از واکنش‌های نمایندگان مجلس به پیامک‌های دانشجویان آمده است:

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم(FATF) بامداد امروز یکشنبه بیستم خردادماه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در این تجمع که در حضور گسترده نیروهای پلیس برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی خواهان رای منفی و نهایتا عدم تصویب FATF شدند.(گزارش کامل را از اینجا بخوانید)

 

 
 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار