وقتی شهریه دانشجویان به جیب عده‌ای خاص می‌رفت؛

کدخبر: 3059

برای دختر یکی از سران فتنه در دانشگاه که خود نقش فعالی در فتنه ۸۸ داشت حکم استخدام قطعی صادر کردند و بیش از دو یا سه کارمند معمولی به او حقوق می دادند. این جریان گویا فراموش کرده است که اولین مسئله ولایتی مواجهه با نجومی بگیرانی بود که تحت عنوان حقوق و مزایا در دانشگاه آزاد روی شهریه دانشجویان چنبره انداخته بودند.

یکی از پدیده هایی که مدیریت دانشگاه آزاد به خصوص بعد از حکم مقام معظم رهبری برای علی اکبر ولایتی با آن مواجه شد مشکلات و مفسده های مالی بود. علی رغم سلامت قاطبه اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اما برخی از مدیران سابق این مجموعه بزرگ اقدام به تصرفات غیر قانونی و حیف و میل اموال حاصل از شهریه های دانشجویان نمودند که اکثریت این دانشجویان را خانواده های کم بضائت تشکیل می دهند. برخی مدیران وقت دانشگاه آزاد علی رغم اطلاع از این مشکلات مالی با چشم پوشی و تسامح نسبت به آنها سکوت می کردند.

هر کسی از این مفسده ها مطلع می شد برای سهیم شدن در سوء استفاده ها اگر سکوت می کرد، حق السکوت هم می گرفت. برخی هم به علت ترس از دست دادن موقعیت شغلی خود هیچگاه حاضر نشدند نسبت به مفاسدی که از آن اطلاع داشتند سخنی بگویند.

مجموعه عظیم دانشگاه آزاد خدمات بزرگی را به توسعه علم و ارتقای آموزش عالی انجام داده که در تاریخ ایران بی نظیر و در تاریخ جهان کم نظیر است. اما با توجه به اینکه چشمان ناظر و حسابرسی که در دستگاه های دولتی مثل دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و سایر سیستم های ذی حسابی و حسابرسی وجود دارد در دانشگاه آزاد اسلامی  راهی نداشتند یا حسابرسی مستقل صورت نمی پذیرفت و یا اگر انجام می شد حساب رسی های داخلی و درون سازمانی بود که هیچ وقت قادر نبودند ابعاد گسترده این فساد مالی را بر ملا نمایند و طوری طراحی شده بود که مچ گیری صورت نگیرد.

چند خانواده اصلی به ترتیب میزان نفوذ زمام مدیریتی این دانشگاه را در اختیار داشتند و این ثروت عظیم که متعلق به همه ملت ایران است را غنیمت خود می دانستند. سوء استفاده از ظرفیت های شهریه دانشجویان، نقل و انتقالات، ساخت و ساز و ... در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله بسترهایی بود که مورد سوء استفاده مشخصا یک خانواده که در راس بود و بعضی از خانواده ها در مراتب بعدی قرار می گرفت. بعضی خانواده ها تصور می کنند حاکمیت آنها بر دانشگاه آزاد باید مثل خانواده رمانف ها در روسیه ۳۰۰ سال ادامه یابد.

این خانواده ها تلاش می کردند از امکانات سیاسی این دانشگاه مشابه امکانات مالی آن نهایت بهره برداری را داشته باشند و این مجموعه عظیم استاد و دانشجو را در جهت فتنه انگیزی ها مشخصا فتنه ۸۸ به کار بگیرند که خوشبختانه مجموعه دانشگاه آزاد به درخواست های ضدانقلابی و ضد دینی این  چند خانواده تمامیت خواه پاسخ مثبتی داده نشد.

لذا آن روزی که این تحول در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و مجموعه ای از افراد تحصیل کرده با تجارب مدیریتی بالا برای خدمت به جمهوری اسلامی ایران و عملیاتی کردن دیدگاه های مقام معظم رهبری پا در رکاب مدیریت این دانشگاه گذاشتند همین چند خانواده تلاش کردند هر طوری شده در مقابل تحولات دانشگاه آزاد اسلامی مقاومت کنند.

فرهاد رهبر استاد تمام اقتصاد و با سابقه ریاست سازمان برنامه و بودجه و بیش از ۶ سال مدیریت مهمترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران، محمد مهدی تهرانچی از معدود دانشمندان هسته ای و متخصص در سطوح بالای تکنولوژی هسته ای و لیزری با سابقه مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا رهایی استاد تمام با سابقه مدیریت دانشگاه امیرکبیر، رنجبر متخصص بیوفیزیک، استاد تمام با سابقه مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، پورعباس استاد تمام با سابقه مدیریت دانشگاه علمی کاربردی و ریاست سازمان سنجش، محسن نفر استاد تمام و فوق تخصص نفرولوژی با سابقه طولانی مدیریت در وزارت بهداشت و از همه برجسته تر دکتر علی اکبر ولایتی استاد تمام و استاد ممتاز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تجربه مدیریتی در سطوح بالای جمهوری اسلامی و تجربه تاسیس دو دانشگاه یکی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و یکی بعد از پیروزی یک دانشکده پزشکی قبل از انقلاب و دانشکده روابط بین الملل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدنه مدیریتی جدید این دانشگاه را تشکیل می دهند. افرادی امتحان پس داده که تقید و تعهد خود را به اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به اثبات رسانده اند.

چنین مجموعه مدیریتی منسجم و قدرتمندی به لحاظ علمی و اجرایی در تاریخ مدیریت دانشگاه های کشور از ۱۳۱۳ تا کنون که آغاز تاسیس دانشگاه در ایران است، تا کنون سابقه نداشته است.

سکوت اولیه این مجموعه مدیریتی بنا به مصالح و منافع دانشگاه موجب شد به تدریج متهمین پرونده دانشگاه آزاد و حامیان رسانه ای آنها سر بلند کنند و فعالیت های تخریبی خود را آغاز کنند و با حرکات خارج از ادب و انصاف برای رسانه های بیگانه خوراک تهیه کنند.

اذناب رسانه ای این جریان که سابقه دستگیری های پی در پی توسط نهادهای امنیتی در همین رسانه های دانشگاه آزاد را به واسطه ارتباط با کانال ها و سایت های ضد انقلاب مثل آمدنیوز، کلمه، جمهوریت و ... را در دوره مدیریت (و-ع) و (الف- م) دارند که هنوز مسئولین فعلی رسانه های دانشگاه آزاد به خاطر فعالیت های ضد امنیتی این رسانه ها در گذشته مجبورند در محاکم قضایی پاسخگو باشند سعی دارند از سکوت نجیبانه مدیران دانشگاه آزاد بهره برداری سوء بنمایند.

عده ای هنوز نمی دانند در دوره مدیریت گذشته رسانه های دانشگاه آزاد علاوه بر اختلاط نامشروع دختر و پسر مجموعه ای را اداره می کردند که در ماه رمضان گذشته از ۱۸۰ نفر فقط ۶ نفر در آن روزه بودند و سایرین در ملا عام به اکل و شرب می پرداختند و در یک اتاق ورزش کوچک در محل همین رسانه ها دختران و پسران جوان به صورت مختلط حضور پیدا می کردند.

و یا برای دختر یکی از سران فتنه در دانشگاه که خود نقش فعالی در فتنه ۸۸ داشت حکم استخدام قطعی صادر کردند و بیش از دو یا سه کارمند معمولی به او حقوق می دادند.

این جریان گویا فراموش کرده است که اولین مسئله ولایتی مواجهه با نجومی بگیرانی بود که تحت عنوان حقوق و مزایا در دانشگاه آزاد روی شهریه دانشجویان چنبره انداخته بودند. جدول زیر که به ضمیمه آن اسناد مالی پرداختی به رئیس و معاونین وقت دانشگاه است به خودی خود بیانگر آن است که چگونه فردی به خود اجازه می دهد در مسئولیتی که قرار می گیرد حتی از دریافتی رئیس جمهور به عنوان نفر اول مملکت برای خود حقوق و مزایای بیشتری تعیین کند‌.

در پایان باید متذکر شد این گوشه ای از مسائل مالی مشکلات و مفسده هایی است که مدیران جدید دانشگاه با آن روبرو هستند اگر مسائل دیگری نظیر سوء استفاده های (الف- م) را در مناقصات، قراردادها، پست فروشی ها و خاصه خرجی ها را بخواهند برای افکار عمومی بازگو کنند مثنوی ۱۰۰ من کاغذ می شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار