تجمع بدون مجوزی که با حضور دانشجویان انقلابی ختم شد؛

کدخبر: 2837

آنچه از تصاویر و فیلم‌های منتشر شده به نظر می‌رسد، تعداد 70 نفری ساختارشکنان در دانشگاه تهران است که برخی از آنها از داخل صحن پردیس اصلی و برخی نیز در بیرون از دانشگاه اقدام به سردادن شعارهای سیاسی کردند.

عصر امروز عده‌ای از دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل درب اصلی این دانشگاه تجمع کردند.

این تجمع که به بهانه‌ی بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی و روی موج اعتراضات مردمی روزهای اخیر شکل گرفته بود، رنگ بوی متفاوتی از اعتراضات صنفی عمومی به این مشکلات داشت.

تجمع دانشگاه تهران در مقابل درب اصلی این دانشگاه در حالی برگزار شد که هیچگونه مجوز قانونی برای برگزاری آن صادر نشده بود.

معترضین این تجمع که تعداد قابل توجهی از آنها از بیرون از دانشگاه تهران، بدون هیچ مانعی وارد شده بودند، با سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، به دنبال جهت‌دهی مطالبات عمومی و اقتصادی مردم بودند.

این در حالی بود که با پیشروی تجمع، بین معترضین اخلاف نظر به وجود آمد و برخی از تحرکات مثل آسیب رساندن به فضای دانشگاه و اقدام به شکستن درب اصلی، با مخالف عده‌ی دیگری مواجه شد.

تجمع ساختارشکنان
 

البته کشیده شدن اعتراضات مردمی روزهای اخیر به دانشگاه، قابل پیش بینی بود، به ویژه اینکه دانشجو و دانشگاه، همواره به عنوان دماسنج جامعه، در این قبیل موارد به عنوان پیشغراولان مطالبات عمومی جامعه قدم بر می‌دارند اما رنگ گرفتن سیاسی تجمع بدون مجوز امروز دانشگاه تهران، چارچوب‌های قانون را نیز زیر پا گذاشته بود و کمی فضا را متفاوت کرد.

این در حالی بود که بسیاری از دانشجویان از برگزاری این تجمع بی اطلاع بودند و با به راه افتادن سر و صداو حواشی پیرامون درب اصلی، به شلوغی ضلع جنوبی دانشگاه تهران افزوده شد.

یکی از دانشجویان در این باره به خبرنگار ما گفت: صدای شعارهای سیاسی از نزدیکی درب دانشگاه تهران، نظر ما را جلب کرد. وی همچنین شعارهای سرداده شده را بر خلاف آنچه که در دیگر نقاط کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، متفاوت دانست و تصریح کرد: شعارهایی از قبیل «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر روسیه»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا»، «در دانشگاه بیگاری، بعد از تحصیل بیکاری» و شعارهایی تند علیه مسئولان نظام از جمله این شعارها بود.

آنچه از تصاویر و فیلم‌های منتشر شده به نظر می‌رسد، تعداد 70 نفری ساختارشکنان در دانشگاه تهران است که برخی از آنها از داخل صحن پردیس اصلی و برخی نیز در بیرون از دانشگاه اقدام به سردادن شعارهای سیاسی کردند.

از دیگر حاشیه‌های  تجمع در ساعات اولیه، شلیک شی دودزا و درگیری برخی از تجمع کننده ها با نیروهای انتظامی بود.

در نهایت باید گفت که هرچند در ظاهر علت اصلی تظاهرات روزگذشته مسائل معیشتی مردم بوده است اما نگاهی دقیق‌تر به این موضوع، نشان می‌دهد که شعارهای ساختار شکنانه‌ای که به گوش می‌رسید حاصل عوامل محرک دیگری به غیر از مسائل صنفی مردمی بود. شعارهایی که بعضا به اقدامات آشوب‌طلبانه‌ی عجیبی از جمله هجوم به درب اصلی دانشگاه به قصد شکستن آن بود.

در ادامه اما پس از حاشیه‌ساز شدن این اعتراضات عجیب، تعداد بسیار زیادی از دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران با تجمع در مقابل درب اصلی، به این اعتراض خاتمه دادند.

حضور دانشجویان انقلابی

این دانشجویان نیز با شعارهایی از قبیل «هیهات من الذله»، «به روحانی رای دادن، حالا دارن فحش میدن» و «مرگ بر فتنه گر»، اعتراض خود را نسبت به انحراف دانشجویان تجدیدنظرطلب در مطالبات عمومی مردم و خارج کردن قطار اعتراضات معیشتی مردم از ریل قانونی، به این تجمع ساختارشکن خاتمه دادند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار