امیر رضا بخشی پور، مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

کدخبر: 2826

جنبش دانشجویی باید ضمن حفظ و اشاعه گفتمان انقلاب صدای رسای مردم باشد و مطالبه‌گر اصلی مردم از دستگاه‌های مختلف باشد.

به گزارش سرویس دانشگاه قزوین خبر؛ مسئول سیاسی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: امروز بیش از هشت سال از وقایع سال ۸۸ می‌گذرد و متاسفانه بخشی از آن وقایع برای نسل جدید انقلاب بازگویی نشده و عملا در حال فراموشی است.

امیررضا بخشی‌پور، مسئول سیاسی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در گفت‌وگو با گروه دانشگاه، با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: امروز بیش از هشت سال از وقایع سال ۸۸ می‌گذرد و متاسفانه بخشی از آن وقایع برای نسل جدید انقلاب بازگویی نشده است و عملا در حال فراموشی است.

بخشی‌پور در ادامه با اشاره به مهم‌ترین نکته در روایت فتنه بیان کرد: ایستادگی نظام و رهبری بر رای و خواست مردم و جلوگیری از ایجاد دیکتاتوری در مقابل اراده ملت مهم‌ترین نکته‌ای بود که در خصوص فتنه دیدیم.

وی افزود: اگر نسل امروز به خوبی حوادث فتنه سال ۸۸ را مطالعه کنند متوجه خواهند شد که یکی از جریان‌های درگیر در انتخابات آن سال برای تحمیل خواست‌های خود به حاکمیت، برنامه‌های از پیش تعیین شده را تدارک دیده بود.

مسئول سیاسی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بیان کرد: یکی از کاندیدا‌های وقت قبل از روز ۲۲ خرداد در مصاحبه با نشریه تایمز با اشاره ضمنی به تغییر بافت قدرت در حاکمیت به این‌نکته اشاره می‌کند که «تغییر از مدتی قبل آغاز شده است، تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود.»

بخشی‌پور خاطر نشان کرد: از نکات دیگری که باید در تحلیل وقایع سال ۸۸ مورد مداقه و ارزیابی قرار گیرد برنامه ریزی ده ساله برای ایجاد تغییر و تحول در حاکمیت از طریق فشار به نظام و رهبری و تغییر بند‌های مهم قانون اساسی در صورت پیروزی در انتخابات از یک سو و یا از سویی دیگر اروده کشی خیابانی، ایجاد یک‌شورش اجتماعی رنگین با الهام از شورش‌های اجتماعی کشور‌هایی نظیر گرجستان و در نهایت تغییر و عقب نشینی بخشی از حاکمیت در اثر این فشار‌ها در صورت پیروز نشدن در انتخابات بود است.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات مهم دیگر در خصوص فتنه ۸۸ موضوع علنی شدن توبه سیاسی بعضی افراد از سابقه سیاسی و عقیدتی خود است. بعنوان‌مثال مشاور ارشد یکی از افراد دخیل در فتنه با نوشتن جزوه‌ای تحت عنوان «زیست مسلمانی» عملا حکومت اسلامی را با حکومت مسلمانان و جمهوری اسلامی را با جمهوری مسلمانان معاوضه می‌کند و تلویحا مهر ابطال بر نظریه فقهی_سیاسی امام خمینی مبنی بر تشکیل حکومت‌جمهوری اسلامی که در آن فقیه عادل اسلام را پیاده سازی می‌کند، می‌زند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: این فرد در سال ۸۱ هدف خود را از براه انداختن کارناول‌های انتخاباتی و به ایجاد فشار‌های اجتماعی به حکومت را نه به دست گرفتن دولت آینده جمهوری اسلامی بلکه اهدافی بسیار متفاوت نظیر انتظار تغییرات شگرف در چینش حکومت، تعمیق و گسترش شکاف میان حاکمیت و ملت، روحانیت و حاکمیت، روحانیت و ملت، روحانیت و روحانیت و حاکمیت و حاکمیت از سوی دیگر می‌داند.

بخشی پور در ادامه اظهار داشت: لذا اگر با این‌دید به اهداف فتنه‌گران سال ۸۸ نظاره کنیم خواهیم دید که مصاحبه آن کاندیدا با مجله تایمز کاملا حساب شده بود و اهدافی فراتر از یک‌انتخابات معمولی را در بر میگرفت.

وی افزود: اگر به نکات مطرح شده دقت‌کنیم به اعماق فتنه ۸۸ پی خواهیم برد. امروز متاسفانه باید اقرار کنیم هنوز که هنوز است بسیاری از زخم‌های ایجاد شده در سال ۸۸ التیام بخشیده نشده است. هنوز می‌توان شکاف‌های ایجاد شده در آن سال را در بین حاکمیت و ملت مشاهده کرد و این‌خود یکی از بزرگترین ظلم‌هایی بود که به حق نظام و مردم شد.

مسئول سیاسی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دفاع نظام از رای مردم گفت: دفاع آن روز نظام و بخش عظیمی از مردم در حماسه ۹ دی، دفاع از یک‌کاندیدای خاص یا از یک‌جناح خاص نبود؛ بلکه دفاع از جمهوریت نظام و ایستادگی بر روی رای و خواست مردم بود، اگر ان روز نظام از دولت مشروع برخواسته از رای مردم و رییس جمهور قانونی وقت حمایت نمیکرد امروز هیچ تضمینی برای حفظ جمهوریت و پذیرش رای مردم وجود نداشت.

بخشی پور در ادامه با اشاره به تداوم داشتن فتنه‌ها در جوامع دینی گفت: جنبش دانشجویی باید ضمن حفظ و اشاعه گفتمان انقلاب صدای رسای مردم باشد و مطالبه‌گر اصلی مردم از دستگاه‌های مختلف باشد.

وی گفت: نباید اجازه داد مطالبات به حق مردم از مسئولان با رنگ و بوی سیاسی پیدا کردن و موج سواری رسانه‌های بیگانه و جریان‌های فرصت طلب به حاشیه برود و خواست‌های به حقشان قبل از به نتیجه رسیدن توسط جناح‌های مختلف سیاسی مصادره به مطلوب شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران snn

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار