تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان بورسیه در مقابل ساختمان وزارت علوم؛

کدخبر: 2811

هنوز هم پیش پا افتاده‌ترین مسائل از جمله جایابی، مقرری، شهریه، عدم نیاز و... وجود دارد. مقام معظم رهبری بارها بر حل مشکل ما تاکید کردند اما فقط مشکل تعدادی از افراد حل شده و بقیه را به اعمال قید و بندهایی بی‌اساس از حق خود محروم کردند.

دانشجویان بورسیه‌ وزارت علوم که نزدیک به چهار سال است که قربانی سیاسی‌کاری مسئولین وزارت علوم در دولت یازدهم شدند، با تجمع در مقابل وزارت علوم اعلام کردند که بعد از گذشت چند سال هنوز هیچ مشکلی حل نشده و به ما گفتند این مشکل شمات فقط با دستور مستقیم وزیر حل می‌شود.

نزدیک به چهار سال از موضوع بورسیه‌های وزارت علوم و حواشی پیرامون آن می‌گذرد اما هنوز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بورسیه وزارت علوم همچون بورسیه‌های دانشگاه نفت سردرگم هستند و هیچ کس حاضر به پاسخگویی آنان نیست؛ در آخرین اقدام اما تعدادی از این دانشجویان با تجمع مقابل وزارت علوم، خواستار دیدار چهره به چهره با شخص وزیر علوم شدند.

یکی از این دانشجویان معترض که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تصریح کرد:  بیش از 40 نفر به نمایندگی از استان‌های مختلف در این جا حضور دارند تا مطالبات خود را پیگیری کنند. کاسه صبر همه لبریز شده و کارد به استخوانشان رسیده و تا زمانی که مشکلشان حل نشود اینجا را ترک نخواهند کرد.

وی ادامه داد: با گذشت چند سال هیچ مشکلی حل نشده است و هنوز هم پیش پا افتاده‌ترین مسائل از جمله جایابی، مقرری، شهریه، عدم نیاز و... وجود دارد. مقام معظم رهبری بارها بر حل مشکل ما تاکید کردند اما فقط مشکل تعدادی از افراد حل شده و بقیه را به اعمال قید و بندهایی بی‌اساس از حق خود محروم کردند.

این دانشجوی بلاتکلیف افزود: به همه ما گفتند مشکل شما فقط با دستور مستقیم وزیر علوم حل می‌شود به همین دلیل ما اینجا هستیم تا وزیر را ملاقات کنیم و مشکلات خود را بدون کم و کاستی به او بگوییم و از وی بخواهیم که این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند. به همه افراد مرتبط، از نمایندگان مجلس و مدیران وزارت علوم گرفته تا شخص وزیر از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کردیم و تا زمانی که اجازه ملاقات با شخص وزیر صادر شود اینجا حضور داریم.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال فقط مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، با سه نفر از دانشجویان معترض دیدار داشت و مشکلات را شنید و گفت که به وزیر منتقل می‌کنند  اما خواسته معترضان ملاقات با وزیرعلوم است نه شخصی دیگر.

این دانش‌آموخته تصریح کرد: ما توسط جمهوری اسلامی ایران بورسیه شدیم و همگی به این نظام معتقدیم اما وزارت علوم هم باید به تعهدهای خود عمل کند.

وی در خصوص رد اجازه بازتاب تصاویر این تجمع از سوی معترضان گفت: متاسفانه مدیران وزارت علوم ثابت کردند هیچ‌گاه نباید به آنان اعتماد کرد زیرا موضوعی که به راحتی می‌توانستند حل کنند با سیاسی کاری به شدت پیچیده کردند و به جای پیگری مطالبات افراد برای حل مشکل، آن را بزرگتر کردند به همین دلیل معترضان می‌ترسند برخی افراد از این تصویر پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار