فعالیت عاشورایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا؛

کدخبر: 2579

‏ در حالی که بسیاری از دانشجویان سراسر کشور همراه با مردم غیور و دیندار ایران، در راستای احیای عزاداری سالار شهیدان، گام بر می‌دارند و فعالیت می‌کنند، دانشجویان مسلمان و عضو انجمن اسلامی در دانشگاه‌های اروپا نیز سعی کردند تا ایام شهادت امام حسین(ع) را گرامی بدارند.

طرح ترویج فرهنگ حسینی با هدف آگاهی، بصیرت و احیاء فرهنگ حسینی(ع) در روز عاشورای امسال، در کشورهای ایتالیا، آلمان، نروژ، اتریش، هلند و انگلیس توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شد.

یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا رد این باره گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، بهره‌‎گیری از فضای عزاداری ایام محرم در اماکن عمومی شهرهای مختلف اروپا برای معرفی نهضت عاشورا و چهره راستین اسلام است. از جمله اقدامات اعضاى این اتحادیه دانشجویی، در سالیان اخیر، اجراى طرح معرفی امام حسین به افراد غیر مسلمان به منظور ترویج و احیاء فرهنگ حسینى در اطراف دسته‌های عزادارى روز عاشورا است.

امسال نیز این حرکت در سطح گسترده با توزیع آب معدنى و شاخه‌هاى گل رز به همراه لیفلت‌هاى اطلاع رسانى از جنبش امام حسین(ع) به  غیر مسلمانان در شهرهاى مختلفى از جمله شهر لندن و برادفورد در انگلستان، شهر رم، تورین و میلان در ایتالیا، شهر پاریس در فرانسه، شهر برگن در نروژ، شهر وین در اتریش، شهر لاهه در هلند و شهر آخن و برلین در آلمان، برگزار شد.

امسال نیز ‏دانشجویان دغدغه‌مند انجمن اسلامى دانشجویان در اروپا با هدف اطلاع رسانى، نشان دادن چهره حقیقى اسلام و همچنین آشنا کردن غیر مسلمانان از دلیل برپایى دسته عزادارى در مراکز اصلی  شهرهای نامبرده شده، به ترویج فرهنگ حسینى(ع) پرداختند.

قابل ذکر است که این حرکت با کمک و همکارى مجموعه‌هاى مختلفى از جمله موسسه فرهنگی - مذهبی نور المجتبى(ع) که زیر نظر اقای دکتر میرباقری مدیریت می‌شود و همچنین حمایت مراکز مختلف اسلامى در کشورهاى مختلف اروپایى برنامه ریزی و اجرا شد.

از جمله ابتکارات این دانشجویان به همراه داشتن پرچم‌ها و شال‌هایى با شعار "من در مصاف بی عدالتی هستم، آیا به من خواهی پیوست؟" بود که به زبان‌های همان کشور ترجمه شده بود و به همراه برشور‌هایى حاوى اطلاعاتى در خصوص زندگى امام حسین(ع) و حماسه عاشورا، به توزیع آب معدنى که نمادى بر تشنگى امام حسین(ع) و یارانش است و همچنین شاخه‌هاى گل رز، که نمادى بر اتحاد و دوستى است، پرداختند.

این بروشورها نیز به زبان‌های بومی (انگلیسی، ایتالیایی، هلندی، فرانسوی، آلمانی و نروژی) به منظور پاسخ به سوالات و شبهات درباره قیام امام حسین(ع) و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و متمایز کردن آن از جریان‌های افراطی و همچنین با هدف مقابله با موج اسلام هراسی در غرب، طراحی و توزیع شد.

در ادامه تصاویری از این جنبش خودجوش دانشجویی را مشاهده مى‌کنید:

برگن نروژ

****************
*********

لاهه هلند

****************
*********

لندن انگلیس

****************
*********

میلان ایتاللیا

****************
*********

رم ایتالیا

 
 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار