به بهانه اعلام نتایج کنکور سراسری؛

کدخبر: 2537

بررسی تجربیات تشکل‌های دانشجویی در استقبال از دانشجویان جدیدالورود در سالیان گذشته نشان می دهد تعدادی از برنامه‌ها با موفقیت بیشتری مواجه شده است و از این رو طی گزارش‌هایی در چند روز آینده، به معرفی این تجربیات موفق خواهیم پرداخت و انجام آنها را به تشکل‌های دانشجویی پیشنهاد می‌کنیم.

قطعا هر تشکل دانشجویی در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است و در پی آن برنامه‌ها، نتایج و کارنامه‌ای بدست آمده است. روز استقبال از جدیدالورودها بهترین روز برای ارائه این دستاوردها است و دانشجویان جدیدالورود بر اساس مشاهدات خود، قضاوت خواهند کرد که کدام تشکل بالغ و اصیل است و کدام تشکل یک بار مصرف است.

 

تشکل های دانشجویی هرساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برای استقبال هر چه بهتر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه خود برنامه‌های متنوعی را طرح ریزی می کنند. این برنامه ریزی و استقبال از آن جهت اهمیت دارد که از طرفی تشکل‌های دانشجویی مترصد آن هستند که با ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه، استرس محیط جدیدی به نام «دانشگاه» (علی الخصوص برای دانشجویانی که در شهری غیر از شهر خود قبول شده اند) را از بین ببرند و از طرفی به دنبال جذب حداکثری دانشجویان جدیدالورود به تشکل متبوع خود هستند.

در همین راستا به منظور سهولت در برنامه‌ریزی و فعالیت تشکل‌های دانشجویی به بررسی برخی از تجربیات موفق تشکل‌های دانشجویی در سالیان گذشته می‌پردازیم.

پیشنهاد «خبرنامه دانشجویان ایران» به تشکل های دانشجویی، جهت برنامه‌ریزی بهتر برای استقبال از دانشجویان، برپایی نمایشگاه و عرضه دستاوردهای تشکل خود در روز استقبال از جدیدالورودها است که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت.

قطعا هر تشکل دانشجویی در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است و در پی آن برنامه‌ها، نتایج و کارنامه‌ای بدست آمده است. روز استقبال از جدیدالورودها بهترین روز برای ارائه این دستاوردها است و دانشجویان جدیدالورود بر اساس مشاهدات خود، قضاوت خواهند کرد که کدام تشکل بالغ و اصیل است و کدام تشکل یک بار مصرف است.

در ادامه به صورت نکته‌وار به مواردی در این باره اشاره خواهد شد:

*** تصاویری منتخب از مراسماتی مثل محرم، اعیاد مختلف و... که در سال‌های گذشته برگزار کرده‌اید را در قالب پوستر منتشر کنید و آن را در معرض دید دانشجویان جدیدالورود قرار دهید.

 

*** اختراعات دانشجویان عضو تشکل خود را در غرفه‌ای قرار دهید تا در دسترس دانشجویان جدیدالورود قرار گیرد.

 

*** در صورتی که دانشجویان عضو تشکل‌تان در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها، المپیادها و... مقامی شایسته کسب کرده‌اند، آنها را در نمایشگاه قرار دهید.

 

*** نشریات و ویژه نامه‌های سال‌های گذشته را در نمایشگاه در دسترس دانشجویان قرار دهید.

 

*** تهیه پوستر از تصاویر منتخب اردوهای علمی، تفریحی، جهادی و یا زیارتی که برگزار کرده‌اید می تواند فضای نمایشگاه را تغییر دهد.

 

*** تهیه تصاویری منتخب از مسابقات برگزار شده مثل مسابقات پل ماکارونی، آشپزی و... بسیار جالب است.

 

*** معرفی کلاس‌های آموزشی و یا کارگاه‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار کرده‌اید و نتایج موفقیت آمیزی داشته است می‌تواند برای دانشجویان جدیدالورود جالب توجه باشد.

 

*** ورزش و علی‌الخصوص فوتبال از آن دست حوزه‌هایی است که همواره مورد استقبال دانشجویان قرار داشته، بنابراین تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در نمایشگاه مورد نظر به ورزش و برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته داشته‌اند نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

 

*** در قسمتی از نمایشگاه می‌توانید برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌روی تشکل خود را معرفی کنید.

 

*** در کنار نمایشگاه مذکور، تشکل‌های دانشجویی می توانند اقدام به برپایی غرفه‌ای جهت پذیرایی از دانشجویان جدیدالورود و خانواده‌های آنها کنند.

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار