در آستانه تشییع شهید مظلوم مدافع حرم؛

کدخبر: 2498

از همان تصویر اول بود که سوز عشق و علاقه به مسیر جاودانه‌ی الهی در دل عمومی مردم ایران و مسلمانان و شیعیان و مردم حق طلب جهان، آغاز شد. آری نگاه نافذ محسن حججی تیر اول را به قلب‌های همه زد و خود را جاودانه کرد.

بعد از انتشار اخبار شهادت و انتشار تصاویر اسارت و بدن بی سر شهید مظلوم محسن حججی تا به امروز که اخبار از بازگشتن بدنش ندا می‌دهند و حالا هم قرار است انگار تشییع باشکوهی برای بدن این شهید پرآوازه این بار اتفاقا هم در زمین آشناست و آوازه‌ای خود دارد و هم در آسمان نیز از آشنایان است.

بازگشت بدن شهید محسن حججی انقدر همه را سراسیمه و شتابان کرده است که تمام بخش‌های مختلف جامعه به جنب و جوش افتاده‌اند تا برای تشییع این شهید بزگروار، سهمی هرچند کوچک برای خود بردارند و در این اقیانوس پهناور سهیم شوند.

بدنه دانشگاهی کشور به عنوان یکی از شاخص‌ترین بخش‌های بدنه اجتماعی کشور، از همان ابتدا واکنش‌ها را درباره تشییع شهید حججی داشت و همگام با سایر مردم و اقشار عمومی، در فضای مجازی، رسانه‌ای و حقیقی، ظاهر شد.

تشکیل ستاد دانشجویی استقبال از شهید حججی
در اولین گام، ستاد دانشجویی استقبال از پیکر مطهر شهید حججی، اعلام موجودیت و آغاز به کار کرد.

بسیج دانشجویی تهران بزرگ طی اطلاعیه‌ای از تشکیل ستاد دانشجویی استقبال از پیکر شهید حججی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با هدف آماده‌سازی هر چه بهتر فضای شهر برای ورود پربرکت شهید سرافراز حججی ستادی جهت هماهنگی برنامه‌ها تا روز تشییع راه‌اندازی کرده است.(متن کامل از اینجا)

این ستاد همچنین در دومین اطلاعیه خود خاطرنشان کرد: از همه دانشجویان و ملت شریف دعوت به عمل می‌آید که با در دست داشتن شاخه گل، عکس شهید و دل نوشته‌ها در محورهای مورد نظرحضور یافته تا فضای شهر برای روز تشییع پیکر که متعاقبا توسط مسئولین امر اعلام می‌گردد، آماده شود.

محورهای اصلی فعالیت:

1. تقاطع خیابان کشاور- خیابان فلسطین
2. تقاطع خیابان انقلاب- خیابان فلسطین
3. میدان فلسطین به سمت خیابان ولی عصر
 
زمان آغاز: امروز 12 شهریور ماه - از ساعت 18

دعوت اساتید و پژوهشگران تاریخ از دانشگاهیان برای حضور در تشییع پیکر شهید حججی
بیش از 180 نفر از اساتید، پژوهشگران و جامعه ی تاریخدانان ایرانی برای حضور گسترده دانشگاهیان در تشییع پیکر شهید محسن حججی دعوت به عمل آوردند.

در بخشی از این دعوتنامه آمده است: و انگار دوباره قرار است دل‌های ما به بارانی به عظمت نام شهیدحُججی شسته شود.

پس همگی به بزم این رحمت الهی بشتابیم و از خدا بخواهیم به برکت حضور این شهید و به عظمت تمام شهدای مدافع حریم و حرم، دل‌های ما را به هم نزدیک‌تر، قلم‌هایمان را منصفانه‌ و عالمانه‌تر و در تداوم راه حُججی‌ها و همه شهدای عزیزمان ثابت قدم‌تر گرداند. (متن کامل از اینجا)

حضور 1000 دانشجوی دانشگاه آزاد در مراسم خاکسپاری شهید حججی در نجف آباد
نمایندگان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در تشییع و خاکسپاری شهید حججی در نجف آباد شرکت خواهند کرد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط برگزارکننده های نخستین اردوی «شمیم بصیرت» هر زمان که مسئولین برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حججی زمان و مکان برنامه را اعلام کنند دانشجویان نیز به خیل عظیم مردم قدرشناس نجف آباد افزوده خواهند شد. (متن کامل از اینجا)

اردوی جهادی به نیت شهید حججی
گروه جهادی شهید پناهی، امسال اردوی جهادی خود را به نیت شهید حججی شرکت می‌کنند

طرح جهادگر شهید محسن حججی
قرارگارجهادی عبادالرحمن به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، دوره مقدماتی با موضوعاتی از قبیل آسیب‌شناسی اردوهای جهادی، مردمی ‌سازی و اقتصاد مقاومتی، واکاوی نمونه‌های موفق جهادی و ... برگزار می‌کند.

واکنش شاعر آئینی و دانشجوی کشور به بازگشت پیکر شهید حججی
مهدی چراغزاده، شاعر آئینی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ادبیات دانشگاه شاهد، در کانال رسمی خود، یک غزل به مناسب بازگشت شهید حججی منتشر کرد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار