حاشیه ای بر یک جابجایی پر سر و صدا

کدخبر: 1994

پیش تر مرسوم بود که برای جابجایی یک مدیر میانی مراسم تودیع گرفته می شد و از زحمات چند ساله او تقدیر بعمل می آمد. اما پرچمداران اخلاق مداری حتی این رسم مبارک را نیز فدای سیاست زدگی های شتابزده خود کردند تا مبادا از غافله عقب بمانند.

سرویس دانشگاه قزوین خبر - محمدمهدی خلیلی

پس از انتخاب هر مدیر ارشد، نکته ای که فرض محال نیست، چینش مدیران میانی همفکر، هم سلیقه و همسو است که اتفاقاً برخلاف آنچه که در تصور دیگران است و آن را تهدید قلمداد می کنند، به نظر نگارنده فرصتی است برای رویش ها و مدیرپروری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی. ضمن آنکه استفاده از نیروهای خودی راه را برای بهانه جویی های آتی مدیر ارشد خواهد بست.

اما...

سوال اینجاست که این تغییرات در چه زمانی و با چه شیوه ای عملیاتی گردد...

اخلاق حرفه ای در میان مدیران حکم می کند که جابجایی ها را با شیوه هایی خلاقانه پیگیری نمایند و با تقدیر از مدیر سابق، مدیر جدید را نیز به همکاران معرفی نمایند. این ابتدایی ترین اصل در میان مدیران موفق است که محصولش آرامش سازمان و رضایت کارکنان خواهد بود.

البته عدم برگزاری جلسه تودیع در سطح مدیران میانی در برخی سازمان ها امری بدیهی است، چرا که وقتی به چند ماه پیشتر بنگریم خواهیم دید که مدیر ارشد همان سازمان نیز بدون تودیع - معارفه آغاز به کار کرده است و آب از سرچشمه گل آلود است...

القصه ...

چندی پیش یکی از مدیران تازه منصوب شده، در اقدامی عجیب (عجیب بودنش به عزل مدیری با تجربه و موفق بر می گردد و نصب مدیری دیگر ) مدیر روابط عمومی خود را عزل می کند. تا بدین جای داستان همه چیز خوب است و مدیر از حق قانونی خود برای این اقدام بهره جسته است،  و همانطور که پیشتر گفتیم، عزل و نصب ها از اختیارات مدیر ارشد بوده و هیچ خدشه ای به آن وارد نیست. اما نکاتی در این تغییر مدیریتی نمایان گشت که بوی سیاست زدگی از آن تا کیلومترها به مشام میرسید. نکات ذیل بخشی از مشاهداتی است که ادعای ما در سیاسی بودن این تغییر را اثبات می کند. قضاوت با شما...

استفاده ابزاری از نام یک نماینده مجلس

گاهی عزل و نصب ها آنقدر خارق العاده است که مدیر برای توجیه آن از نام نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هم خرج می کند. حال آنکه روح نماینده مجلس نیز از این موضوع خبر ندارد و وقتی به گوشش می رسد که از نام وی برای این عزل و نصب بهره جسته اند ، هوش از سرش می پرد.

حضور رسانه های همیشه نگران

در شهر رسانه هایی هستند که تا موضوعی بر خلاف میل آنها رقم می خورد فریاد وا اسلاما سر می دهند و در نقطه مقابل اگر موضوعی باب میلشان باشد تا حد بردن آبروی مومن، از هیچ دروغ و تهمتی فروگذار نمی شوند.

بعد از عزل معجزه گونه آقای مدیر این رسانه ها به فریاد مدیر رسیده و با جوسازی های دروغین سعی در وارونه کردن حقایق داشتند.

از ژنرال نامیدن  تا ادعای شایسته سالاری

تنها چند روز پیش از این عزل شگرف، آقای مدیر! نیروی خود را در حد ژنرال بالا می برد و او را از وزنه های مومن، انقلابی و متعهد سازمان خود بر می شمارد، اما پس از عزل از رسوب نیروها در جایگاه و شایسته سالاری سخن به زبان می آورد.

شاید تنها دلیل این عدم ثبات، فشارهای سیاسی آوردندگان مدیر بر مسند قدرت باشد، تا چنین تغییر جهت آشکار را شاهد باشیم.

شاهد سخن اینکه جناب مدیر در اظهار نظری تامل برانگیز مدعی شده اند که "ظرف مدت سه روز با چهره واقعی کارمند خود آشنا شدم و تا ده سال دیگر هم بر تصمیم خود استوارم"

حال باید منتظر ماند و دید واکنش نمایندگان مجلس، رسانه ها و افکار عمومی در قبال دروغ پردازی ها و تهمت های جناب مدیر چه خواهد بود؛ آیا جناب مدیر فردای پشت میز نشینی اش را خواهد دید یا اینکه ...

 

ادامه دارد...

  • حسین 0 3 پاسخ

    با سلام ضمن عرض خسته نباشید . فکر می کنم این نوع خبر رسانی فقط ارزش و جایگاه این خبرگزاری را می رساند که چقدر وابسته و حقیر است که بدون اگاهی و فقط از روی کینه این نوع خبر رسانی می کند .این مدیر سابق خود را صاحب ان پست می دید و به نوعی رفتار می کرد که گویی تا پایان کار باید به نام ایشان سند زده شود . وچقدر دلبسته ان مسند بود که بعد از یکماه جابجایی همچنان دم از اخلاق می زند انچه ما دیدیم غیر از بی اخلاقی از ناحیه ایشان چیز دیگری نبود . بسیار بد است که ادمی به چیزی که در او نیست خود را بنمایاند. امیدوارم که انهایی که دم از دین و اخلاق می زنند روزی به حد اقلهای اخلاقی متمسک شوند و اینقدر غیبت و دروغ پراکنی نکنند این نشان از عمق کینه و حقارت ادمی است.

    • قزوین خبر 2 0 پاسخ

      با سلام و ادب
      در نهایت احترام، مباحث مطرح شده را می پذیریم.
      ولی ای کاش می فرمودید که کجای مطلب عنوان شده وابستگی و حقارت پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر را نمایان ساخت؟
      اینکه معتقدیم مدیر حق عزل و نصب دارد؟
      اینکه معتقدیم باید مدیرپروری صورت گیرد؟
      اینکه عنوان شده عزل و نصب نیز شرایط دارد؟
      اینکه پیگیری کردیم و شندیم که جناب آقای نماینده هیچگونه اقدامی برای عزل و نصب نکرده اند و به ایشان دروغ بسته اند؟
      اینکه ...
      شما بفرمایید تا ما نیز همچون شما متخلق به اخلاق حسنه شویم.

ارسال نظرات

آخرین اخبار