یک کارآفرین ۲۲ ساله گفت: با توجه به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تصمیم گرفتم دامداری خود را گسترش داده و برای برادران کوچک‌تر از خودم که بیکار هستند شغل ایجاد کنم.

کاظم خانلو در گفت‌وگو با قزوین خبر اظهار کرد: از کودکی از نزدیک با شغل دامداری آشنا بودم و در این عرصه فعالیت داشتم؛ با توجه به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تصمیم گرفتم دامداری خود را گسترش داده و برای برادران کوچک‌تر از خودم که بیکار هستند شغل ایجاد کنم.

وی ادامه داد: برای خوراک دام به کشت جو اقدام کردم تا هزینه تمام شده کاهش پیدا کند البته در سال‌جاری داروهای دام گران شده است، برای مثال سال گذشته دارو را ۱۵۰۰ تومان و امسال ۳۸ هزار تومان می‌خریم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی یک دامداری در ابتدا باید فضای فیزیکی مهیا باشد حداقل سرمایه برای شروع کار ۱۰۰ میلیون تومان است چون اگر علاقه‌مندان با تعداد دام‌های کمتر فعالیت خود را آغاز کنند سودآوری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری به‌دلیل کاهش قیمت دام متضرر شدیم در مقابل کاهش قیمت دام افزایش قیمت خوراک دام را شاهد بودیم و همین امر موجب متضرر شدن دامداران شد.

کاظم خانلو متذکر شد: برای گسترش فعالیت خود و جذب تعداد افراد بیشتر تصمیم گرفتم در سامانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت‌نام کنم تا برای دیگران اشتغال‌زایی داشته باشم. از مزایای مشاغل خانگی می‌توانیم به در اختیار بودن تمامی امور در دست کارآفرین اشاره کرد و هر چقدر بیشتر تلاش کنیم بهره بیشتری خواهیم برد.

این کارآفرین در پایان بیان کرد: در خصوص مشکلات و موانع هر چقدر بگوییم فایده ندارد چراکه مسئولان برای رفع مشکلات اقدامی انجام نمی‌دهند. هر فردی که علاقه به کارآفرینی داشته باشد با پشتکار می‌تواند به اهداف خود برسد کسانی که می‌گویند کار نیست و در جامعه بیکار می‌چرخند برای زندگی خود تلاش ندارند؛ تا زمانی که تلاش نکنیم به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار