کدخبر: 4236

یک کارآفرین با بیان اینکه «مهارت» اولین سرمایه در تولید کفش است، گفت: علاقه‌مندان به فعالیت در این حیطه باید مهارت‌آموزی داشته باشند و کار را خوب یاد بگیرند و نباید نگران سرمایه باشند چون در صورت تولید باکیفیت، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند وارد عرصه تولید خواهند شد.

حسین صبوری در گفت‌وگو با قزوین خبر اظهار کرد: دانسفهان قطب تولید کفش در استان قزوین است؛ از سن ۱۴ سالگی به‌واسطه اینکه پدر و برادرم در شغل تولید کفش فعالیت داشتند وارد این عرصه شدم در آن سال‌ها وقتی از مدرسه به منزل می‌رسیدم به کارگاه رفته و مشغول به کار می‌شدم در چند سال اخیر در عرصه طراحی کفش ورود پیدا کردیم و اکنون در حوزه تولید کفش بچه‌گانه مشغول به فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ نفر در کارگاه مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند. با شرایط اقتصادی موجود می‌توانیم بگوییم مشاغل خانگی بهترین گزینه برای اشتغالزایی است همچنین اگر خانواده‌ها دوخت کفش را آموزش ‌دیده باشند می‌توانند نیاز خانواده خود را نیز تأمین کرده و صرفه‌جویی کنند.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: در حال حاضر توسط در آموزشگاه‌های آزاد، طراحی کفش را آموزش می‌دهیم و هنرجویان می‌توانند برای خود همسر و فرزندان‌شان کفش بدوزند، اگر یک خانواده سه نفره در سال طی دو فصل کفش خریداری کنند هزینه سالانه آن‌ها حدود ۲ تا سه میلیون تومان خواهد بود و اگر خودشان قادر به دوخت کفش باشند با تأمین مواد اولیه می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی یکی دو سال اخیر شاهد افزایش قیمت سه برابری مواد اولیه بودیم به‌گونه‌ای که زیره ۱۵ هزار تومانی کفش به ۴۰ هزار تومان و هر جلد چسب از ۲۵۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و به‌مراتب قیمت مواد اولیه در قیمت محصول نهایی مؤثر است.

صبوری بیان کرد: «مهارت»، اولین سرمایه در تولید کفش است علاقه‌مندان به فعالیت در این حیطه باید مهارت‌ کسب کنند و کار را خوب یاد بگیرند و نگران سرمایه نباشند چون در صورت تولید باکیفیت، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند وارد عرصه خواهند شد.

وی اظهار کرد: بهتر است برای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جلساتی برگزار و هدف این طرح تبیین شود. علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه مشاغل خانگی باید در ابتدا کار را بیاموزند سپس توسط نهادها حمایت و به بازار کار متصل شوند.

این کارآفرین گفت: با توجه به اینکه قزوین تولیدی کفش مناسب زنانه، بچه‌گانه و مردانه ندارد و در دانسفهان ۱۰۶ تولیدی کفش وجود دارد، با توجه به اینکه تولید کفش بچه‌گانه نداشتیم تنها واحد تولید کفش بچه‌گانه را در استان راه‌اندازی کردیم و در این بخش ظرفیت به‌کارگیری تعداد بالایی از علاقه‌مندان را در عرصه مشاغل خانگی داریم.

صبوری در پایان تأکید کرد: اگر علاقه‌مندان قصد تولید صنعتی کفش را داشته باشند می‌توانند در قالب مشاغل خانگی چرخ صنعتی تهیه‌کرده و در خانه مشغول به تولید شوند البته باید پیش از تولید، بازار فروش را نیز مشخص کرده باشند چراکه فروش مهم‌ترین مقوله در عرصه مشاغل خانگی است. فعالان عرصه مشاغل خانگی می‌توانند به بنکداران و بازارهای بزرگ مانند تهران مراجعه کرده و یا طی قرارداد با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای فروش محصولاتشان رایزنی کنند.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار