یک کارآفرین گفت: با توجه به اینکه دستمزدها به علت دریافت پارچه برش‌خورده با تیراژ بالا پایین‌ است اگر در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تسهیلات در اختیار من قرار داده شود می‌توانم خودم تولیدکننده باشم و حقوق بیشتری به کارکنان پرداخت کنم و علاوه بر آن افراد بیشتری را در کارگاه جذب و مشغول به کار کنم.

ام‌لیلا عابدی جیردهی اظهار کرد: از ۱۵ سالگی علاقه شدیدی به خیاطی داشتم، در زمان مدرسه لباس‌های مدرسه خود را می‌دوختم به دلیل علاقه شدید یک ماه کلاس خیاطی رفتم و در خانه برای دوستان و آشنایان خیاطی می‌کردم؛ پس از ازدواج و بزرگ شدن فرزندانم چون عشق به خیاطی داشتم کارگاه دایر کردم، البته سه سال قبل از آن در کارگاهی دوزندگی کردم و از نزدیک در جریان نحوه کارگاه‌داری قرار گرفتم.

وی ادامه داد: ۱۵ سال است که کارگاه خود را راه‌اندازی کرده‌ام؛ در حال حاضر بودجه تولید پوشاک ندارم در مقاطعی پوشاک در تعداد پایین تولید کردم ولی به دلیل نداشتن بازاریاب در فروش با مشکل مواجه شدم برای همین تصمیم گرفتم سری دوزی انجام دهم.

این کارآفرین تشریح کرد: در حال حاضر ۶ کارگاه با ما همکاری دارند که به طور متوسط در هر کارگاه ۱۰ تا ۱۵ نفر فعالیت دارند و علاوه بر آن نیز چرخکاران در منازل خود مشغول انجام کار هستند. میزان درآمد ماهانه نیز به میزان فعالیت چرخکاران بستگی دارد، در کارگاه من یک چرخکار ماهانه پنج و نیم میلیون تومان درآمد دارد و اتوکار نیز بین ۳ تا ۴ میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.

وی بیان کرد: در وضعیت کنونی اقتصاد خانم‌های خانه دار می‌توانند در امر اقتصاد به همسران خود کمک کنند و حتی می‌توانند استقلال مالی داشته باشند به همین جهت مشاغل خانگی بهترین گزینه است.

عابدی جیردهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دستمزدها به علت دریافت پارچه برش‌خورده با تیراژ بالا پایین‌ است اگر در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تسهیلات در اختیار من قرار داده شود می‌توانم خودم تولیدکننده باشم و حقوق بیشتری به کارکنان پرداخت کنم و علاوه بر آن افراد بیشتری را در کارگاه جذب و مشغول به کار کنم.

وی گفت: کسانی که می‌خواهند از صفر شروع کنند باید ببیند به چه رشته‌ای علاقه‌مند هستند چون ممکن است علاقه داشته باشند ولی امکانات آن فراهم نباشد؛ در عرصه خیاطی در ابتدا باید فرد چرخکاری را بیاموزد و سپس مشغول به فعالیت شود البته به علاقه‌مندان نیز به صورت رایگان آموزش می‌دهم.

این کارآفرین در پایان با تأکید بر اینکه مشاغل خانگی بهترین گزینه برای زنان است، یادآور شد: همیشه خانم‌هایی که به کارگاه مراجعه می‌کنند را تشویق می‌کنم؛ یک زن می‌تواند با فعالیت‌های هنری و صنعتی به زندگی و معیشت خانواده کمک کند؛ کار بسیار است اما بعضی افراد راحت‌طلب هستند و حتی دنبال گذراندن وقت بوده و در پایان ماه انتظار درآمد بالا دارند.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاد دانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار